2013-05-13, 20:43
Medlem
Update: Eldmannen uppdatera video på myrstack + oläsbart inlägg om USA? Inte ett ord om VB!
Citera
2013-05-13, 20:43
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Skulle Polisen följa den här tråden så måste dem anställa fler helt säkert! snart 3000 inlägg och inget vettigt, mitt inlägg är lika intetsägande som hela tråden.

Jo, men till slut har någon gissat lite rätt och kan utbrista. vad var det jag sa! Att det handlar om rena gissningar har mindre betydelse. De fakta som kommer fram har polisen släppt till media, så det är alltid nån polis som gissat rätt först. Håhå jaja.
Citera
2013-05-13, 20:44
Medlem
Skulle vara mycket intressant att veta ifall polisen kollat närmare på hennes bekanta och familj. Jag har inte nitiskt följt denna tråden så ursäkta om jag kanske missat något stort.

Av vad jag hittills läst och hört så verkar fallet riktigt, riktigt konstigt. Asperger, lesbisk, familjeproblem etc....tråden verkar otroligt spretig.
Känt och känner fortfarande att det inte är självmord, är bara en bestämd känsla hos mig.

Undrar varför inte kompisen som hon spenderade sista timmarna pressas mer? Eller det kanske dem gjort iaf? men det är inte heller det intryck man får tycker jag..
Citera
2013-05-13, 20:44
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det finns i ett uttalande från polisen om just klädsel vid 21-tiden vilket jag blev lite förbryllad över, hur kan han veta att det är samma kläder som hon tränat i, har förmodligen fått sig till uppgiften via media för det var då känt om klädsel.

Dock så kvarstår, hur kom hon sig till Bodsvedjan, finns ännu inget känt vittne som sett henne, ej heller när hon anlänt Bodsvedjan, inga vittnen. Endast ett förutom kompisen ca 21 tiden.
I vilken riktning gav hon sig av från BodSv, finns två tänkbara alternativ ut mot åbergsleden till slipvägen för att sedan gå till brandstation/Boden Arena/hermelinsgatan. En till där man följer gamla svedjevägen förbi f.d. A8 som en del värnpliktiga kommer ihåg, sen cyckelbana längs leden/hermelinsgatan och hem.
Det är intressant om riktningen för det kan ge vittnen om möjlig bil som hon klivit in i på Bodsvedjan. För hon har förmodligen inte flugit därifrån. Finns inte ett vittne som sett denna tjej från hemmet till Bodsvedjan tycker jag är mysko. Blev hon hämtad på ugglan 4 eller dess närhet ???

Polisen säger att de har fått in en del vittnesuppgifter, men de har bara berättat om ett vittne, det som såg VB lämna kompisens bostad.
Citera
2013-05-13, 20:45
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jag blir bara så trött på folk som slänger ur sig diagnoser hit och dit. Särskilt när de inte ens känner personen i fråga. Det leder inte till något och rör bara till det hela.
Ja det håller jag med om. I vissa sammanhang kan det förstås ha betydelse, men väldigt ofta inte.
Citera
2013-05-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernils
Vad bra! För att helt kunna utesluta honom skulle det vara intressant att veta vad skadan bestod i som han ådrog sig kvällen då VB försvann, samt varför han inte uppsökte läkare direkt om han nu ändå var nykter och kunde köra.

Detta spår bör följas upp!
Antar att polisen är informerad.

Gör sig så illa att han måste ha akutvård och sys i huvudet när han faller mot ett dörrhandtag, är helt nykter, anmäler skadan dagen efter VB försvann, nyligt blivit dumpad av sambon?

För många tillfälligheter?

Är det någon annan som vet något om denne H*ns E*?
Senast redigerad av Samurajja 2013-05-13 kl. 20:53.
Citera
2013-05-13, 20:48
Medlem
sisterroses avatar
Är det denna som skadade sig? http://www.facebook.com/h*sse.e*? (ak). Han känner visst ett par N*rdstr*m och S*lb*rg, vilka är namn som dykt upp tidigare. Kan han ha känt AN och gjort en tjänst?
Citera
2013-05-13, 20:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Skulle vara mycket intressant att veta ifall polisen kollat närmare på hennes bekanta och familj. Jag har inte nitiskt följt denna tråden så ursäkta om jag kanske missat något stort.

Av vad jag hittills läst och hört så verkar fallet riktigt, riktigt konstigt. Asperger, lesbisk, familjeproblem etc....tråden verkar otroligt spretig.
Känt och känner fortfarande att det inte är självmord, är bara en bestämd känsla hos mig.

Undrar varför inte kompisen som hon spenderade sista timmarna pressas mer? Eller det kanske dem gjort iaf? men det är inte heller det intryck man får tycker jag..
Klart att de har kollat såväl familjen som kompisen. Retligt för oss - men givetvis basunerar de inte ut vad de har fått reda på.
Citera
2013-05-13, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Update: Eldmannen uppdatera video på myrstack + oläsbart inlägg om USA? Inte ett ord om VB!

Otäck gubbe.
Citera
2013-05-13, 20:51
Medlem
Är ganska säker på att polisen vet hur de ska angripa detta fall, dock går de inte ut med det till allmänheten. Det är deras profession.
Vi kan bara spekulera...
Media har gått ut med att de letar i VB bekantskapskrets
Citera
2013-05-13, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajja
Detta spår bör följas upp!
Antar att polisen är informerad.

Gör sig så illa att han måste ha akutvård och sys i huvudet när han faller mot ett dörrhandtag, är helt nykter, anmäler skadan dagen efter VB försvann, nyligt blivit dumpad av sambon?

För många tillfälligheter?

Är det någon annan som vet något om denne famljefar?

Onekligen märkligt att han inte uppsökte vård direkt, men den siste stollen är inte född än, så varför inte, han är kanske udda. Kanske tog det så hårt så att han miste förståndet några timmar, det vet vi inte.

Dock kan man få skador på skallen om man försöker ta sig in i trånga utrymmen nattetid, särskilt om det är lågt i tak och diverse byggnadsdetaljer i metall.
Citera
2013-05-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Polisen säger att de har fått in en del vittnesuppgifter, men de har bara berättat om ett vittne, det som såg VB lämna kompisens bostad.

Ja de har bara nämnt ett direkt vittne, andra eventuella vittnesuppgifter håller de för sig själv vilket jag tycker är märkligt. Har hon förflyttat sig ensam, vilken väg, hade hon t.ex. ryggsäck (skolböcker) där vittnen kan styrka att hon gått/joggat från hemmet till BodSv.

Intressant i sammanhanget är förflyttningen dit och vilken väg hon avsåg att ta därifrån. Någonstans i tråden har det stått att kompisen inte kunde skjutsa p.g.a. alkoholintag (öl) men det kanske bara var en tråd spekulation. Har ynglingen bil och kanske hämtade henne ?? Någon som vet om han förfogar över en bil och vilket märke/årsmodell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in