2013-05-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zazzy84
Av en säker källa..!

Dock tror jag inte polisen ens vet om detta.

Du kan ju alltid tipsa polisen anonymt. Bättre en gång för mycket än för lite
Citera
2013-05-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Hittade honom på Facebook. Verkar som han har barn och är förlovad? Kanske inte är han då.
Men han bor i Bodsvedjan.

Jo, det är det nog!
Han har blivit dumpad av sig tjej väääldigt nyligt.

Han är lite av en strulpelle & ska tydligen knapra lite piller
efter separationen..
Tror inte att han han nån direkt koppling till VB men han
kan ju ha stött på henne där på kvällen eller så.

Av piller & sprit kan man ju bli helknäpp
Citera
2013-05-13, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
och till vilken nytta skulle det vara?
Jag kan bara gissa. Om någon erkänner och säger att VB inte hade någon kasse vet man att erkännandet är falskt. Om man går ut med att hon bar en gul kasse kan något vittne som såg VB utan kasse, eller inte minns kassen, tro sig missta sig och inte lämna vittnesmålet.
Citera
2013-05-13, 19:45
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Jo, det är det nog!

efter separationen..

Jag har inte så jättekoll på Boden, men bor han inte mindre än en kilometer från VB? (Enligt Ratsit) (Boden kanske är litet, alla kanske bor nära alla...)
Citera
2013-05-13, 19:46
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Jo, det är det nog!

efter separationen..

Jag kollade upp hur nära han bodde KJ, alltså VBs kompis som hon var hos.
http://i43.tinypic.com/2air989.jpg
A= H*ns E* adress
Min röda markering = KJs adress.

Ganska nära egentligen, man kan ju undra vilken väg VB tog tillbaka hem och om hon kan ha stött på honom?
Citera
2013-05-13, 19:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Jag har inte så jättekoll på Boden, men bor han inte mindre än en kilometer från VB? (Enligt Ratsit) (Boden kanske är litet, alla kanske bor nära alla...)

Bor iaf utmed en av vägarna man kan gå mellan vännen och VB bostad.
Citera
2013-05-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det är väl redan avklarat att hon knappast skulle till honom för att plugga utan för att bli pluggad eftersom KJ knappast är kapabel att studera på VBs nivå.
Så alla böcker bör ligga kvar hemma hos henne om inte någon GM försökt sig på att använda några böcker som rekvisita.

Så har jag också tänkt, Hon pluggar på universitetsnivå. Vad pluggar han?

Pluggar han ö.h.t??

Han kanske har haft tillgång till hennes inloggning och själv skrivit detta med plugga^^
Jag tillåter mig att spekulera.
Han är intressant i så måtto att det är hos honom /i närheten av hans hem som hon senast påstås ha setts i livet. Vän/bekant/d.d pojkvän. Kurs 1A. Elementärt.

Är Boden arena med alla prång, brunnar, vindsutrymmen, eventuella avlopps kulvertar m.m kollat?
Citera
2013-05-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Eller så hade hon redan läxböckerna hos killen sedan något tidigare tillfälle?

Känns krystat att förvara aktuell studielitteratur hos f.d pojkvän.
Möjligtvis om dom återupptagit sitt strul under senare tid och att hon ofta vistades där.
Citera
2013-05-13, 19:52
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Tänk vilket tjat det ska vara om Aspergers i varje tråd man läser om brott eller försvinnanden. Det är ju trots allt bara ett påhittat namn på genetiskt nedärvda personlighetsdrag. Det har ta mig attans gått troll i alla dessa diagnoser man kommer på nu för tiden. Snart finns det väl inga personer som inte går runt och bär på en diagnos runt halsen ;-)

Däremot är det intressant att höra hur hon var som person, men att man sen ska ge henne ytterligare drag p g a egna erfarenheter en person må ha av aspergers, eller vad de tycker att de läst sig till på wikipedia eller liknande är bara tröttsamt att läsa.

Jag refererar i alla fall inte till wikipedia när jag skriver om diagnosen aspergers, utan jag refererar till verkliga individer och verkliga händelser.

Jag har under mitt liv träffat på fyra personer med detta handikapp, varav två stalkat "kärleksoffer". En fungerade hjälpligt bland folk, men man såg att han hade denna störning (avvikande rörelsemönster, ordval med mera), och han hade/har stora problem med att stava (som vb kanske). En väldigt snäll kille, som det gick hyggligt för. Två var helt väck och körde sina egna race, en av dem var student på universitetet. Den killen behövde duka symmetriskt och allt skulle ligga perfekt på bordet innan han kunde börja äta, när han väl åt var det också lite besvärligt för honom. En annan kille ville vara med i gänget och blev hela tiden besviken på omvärlden, han letade verkligen efter kärlek, stalkade och hade sig. Det var tragiskt att bevittna. Folk tog ju avstånd, och han blev deprimerad av svårigheterna. Personen bor i gruppboende och klarar sig inte själv, har smutsiga kläder med mera. Det här handikappet verkar slå olika hårt.

Allt runt VB är rykten och spekulationer, men jag tror att de flesta har ett gott syfte med detta. Tyvärr tenderar rykten att bli till sanningar.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-13 kl. 20:02.
Citera
2013-05-13, 19:58
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Känns krystat att förvara aktuell studielitteratur hos f.d pojkvän.
Möjligtvis om dom återupptagit sitt strul under senare tid och att hon ofta vistades där.
Ja, visst är det något krystat. Jag försöker bara att hitta sansade förklaringar.

Jag tror inte att det där med utan påse dit och med påse därifrån har någon betydelse för försvinnandet. Om det nu fanns någon påse alls.
Citera
2013-05-13, 19:59
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Jag gick på samma gymnasium som vb och under den tiden jag gick där kan jag konstatera att det ryktades och skvallrades väldigt mycket om vb (ploy), just för att hon var så konstig av sig...
jag är ganska säker på att hon har någon form av diagnos, förmodligen asperger.

jag har själv aldrig direkt varit i kontakt med henne men minns att hon blev helt besatt av en nära vän till mig efter att hon tydligen hade sett honom i skolkatalogen.

Dagens asgarv. Du är ganska säker på att hon har någon form av diagnos. Du förmodar asperger. Hon blev besatt av din vän efter att hon tydligen sett honom i skolkatalogen. Vadå tydligen?
Allt detta utan att du själv varit i direkt kontakt med henne. Imponerande.

Aspergers syndrom är en diagnos inom autismspektrumet och en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Inom diagnossystemet DSM IV krävs i sammanfattning att personen har normal eller hög intelligens samt normal språklig förmåga och specifika intressen, men signifikant nedsatt social interaktionsförmåga .

För att ställa diagnosen är det även nödvändigt att symtomen framträder under tidig barndom och att det leder till en signifikant funktionsnedsättning i det dagliga livet.

Aspergers syndrom kan vara svårt att avgränsa från snarlika begrepp som högfungerande autism och autistiskt syndrom.

I de föreslagna kriterierna för DSM V, kommer Aspergers syndrom att helt försvinna som diagnos. Istället blir diagnosen autism mer tydligt specificerad i olika underkategorier.

Personer med Aspergers syndrom kan uppvisa ett annorlunda beteende. De blir därför ofta missförstådda och kan uppfattas som ohyfsade, ouppfostrade eller blyga.

Aspergers syndrom anses primärt ha genetisk och biologisk grund. Omkring 2–4 personer per 1 000 anses ha Aspergers syndrom. Fler är pojkar än flickor (3–6 män/1 kvinna)
Senast redigerad av HumpingDog 2013-05-13 kl. 20:02.
Citera
2013-05-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bodengrabb har delgivit information som i stort stämmer med vad vi senare fått till oss, så jag har iaf ingen anledning att tvivla på det han säger. Han har precis lika stor, eller större, trovärdighet i mina ögon som aftonbladet.se.

Beträffande plastpåsen och dess flytförmåga, tja, var den fylld med böcker sjönk den antagligen som en sten.

Jag uttryckte mig otydligt!
Jag menade inte att du antyder att någon är ett troll eller mindre trovärdig.

Det var min personliga anmärkning och följdes av ett frågetecken.

Vidare var min poäng med stenar i plastpåse ( i det fall vi ö.h.t skall spekulera om denna påse), att det känns inte som ett förfarande från en SM-kandidat som avslutar sitt liv i plötslig affekt, snarare i så fall ett GM-modus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in