2013-05-12, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Och vad står * för i efternamnet??
a och i är de två första. Men det tredje och fjärde *??
Al* Mä*i Si*nä*
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Enligt polisen var det cirka 2 kilometer till kompisens lägenhet från Uggle.
Det räcker ungefär till mitten av Torpgärdan.

Skulle tro att poängen med att börja söka runt Slipvägen är att söka av området in mot Torpgärdan eftersom det är där det finns mest möjligheter att dumpa ett lik i närheten av Torpgärdan.

För oss att leta en nål i en höstack, för polisen om de har kolla på alla mobilsignaler typ 14.00-21.00 då de säger att den upphörde så anvisar de områden, fastighets sök och bostads sök brukar polisen själv sköta förutom soprum av någon anledning. Vittnesuppgifter som de har, både mer eller mindre trovärdiga kan leda rätt, men det är polisen som sitter på leken med sina uppgifter om t.ex. mobilsignaler/områden. Det skall till ett eller flera vittnen som iakttagit något särskilt ofta i sådana fall för att hitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Läser man lite i hans politiska inlägg så verkar det som han börjat må "sämre" på slutet. Lite tidigare i år så var det ju lästbart, men på slutet är det mest gallemattias. Han har lagt in en finsk historia 21 39 i kväll under ansteckningar, dock inget av värde för oss.

Undrar om han också följer tråden eftersom filmerna är borta från sidan....

Jobbar inom akutpsyk, får känslan av att personen i fråga är psykotisk och har vanföreställningar tyvärr =/
Citera
2013-05-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Det är iofs svårt att spekulera kring överfall när man inte vet vilken väg hon ska ha tagit. Det här är väl första indikationen. Är det som MP:s samling antyder så har hon som sagt haft ett riktigt jäkla vidrigt område att ta sig igenom. Har svårt att tänka mig något värre för en ensam kvinna, faktiskt

Men deckarkärringarna i tråden är underhållande i alla fall

Egentligen finns det ju inte tillräckligt med information att spekulera mycket alls. Vi har en massa underliga typer som går att koppla till VB på olika sätt, men inte några konkreta samtal eller annat som visar hur deras relationer sett ut. Det enda vi egentligen vet är att hon försvann från pluggstund med killkompis och blev sedd av vittne utanför vid 21, och att mobilen har spårats innan dess. Allt annat, som mammans beteende, karaterelationer och mystiska nätvänner är ju spekulation, så även ev slumpmässigt överfall av okänd GM. Men alla spekulationer tycker jag ändå är av vikt, för när (ja jag säger när för det är det jag hoppas på) är löst så kommer vi att lära oss av det. Och kanske även om det bara dyker upp någon ny ledtråd.

Fast egentligen borde kanske alla tagga ner och avvakta nya ledtrådar. Även fast jag tvivlar på att det skulle funka, det är för intressant för att bara vänta. det är ju klart man blir orolig när sånt här händer, under mystiska omständigheter, även om man inte känner personerna.
Citera
2013-05-12, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
och det står ingenstans vilken klubb hon tränar på?

R.L: Inom vilken gren
den 23 april kl. 15:04 via mobil
Vatchareeya Bangsuan ashihara karate : )
den 23 april kl. 15:36 · Har redigerats

i say no more ... http://www.bodenbushido.se/?page_id=22
Citera
2013-05-12, 01:21
Medlem
Är det okänd GM så brukar det oftast ha varit något liknande fall tidigare, därav att jag postade en redogörelse över våld och överfall i Boden sedan 2009. Ibland eskalerar våldet och ngn som ex blottat sig eller försökt ta in småtjejer i bilen kan förändra sitt beteende och göra överfall. Endast ett överfall, våldtäkt som inte sågs som våldtäkt av rätten ( blev uppmärksammat) under julen 2012" inget mönster, men okänd GM kan ju ha begått brott för första gången....eller vara från annan stad...därav inget tidigare mönster
Citera
2013-05-12, 01:22
Bannlyst
Ashihara Karate tränas på: http://www.bodenbushido.se/?page_id=22

Anmälan till... MB!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Mr. eld i håret nämns väldigt mycket i tråden.

Det måste finnas någon flashbackare boende i trakterna kring Boden som ofta suttit i soffan, kollat på thrillers och tänkt "Shit, asså! Jag hade dragit dit och kollat in den där misstänkta typen." Så kom igen nu! Ta på dig skorna, ta med kameran och dra iväg och lägg dig i buskarna hos Mr. Eld i Håret. Om Emil eller vad han heter skulle upptäcka dig så behöver du bara förklara: "Du är förste misstänkt bland spanarna på flashback, så jag bestämde mig för att kolla in vad du håller på med."

BOR MR ELD I BODSVEDJAN?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
R.L: Inom vilken gren
den 23 april kl. 15:04 via mobil
Vatchareeya Bangsuan ashihara karate : )
den 23 april kl. 15:36 · Har redigerats

i say no more ... http://www.bodenbushido.se/?page_id=22
hela styrelsen såg..ehum...ut
Citera
2013-05-12, 01:23
Bannlyst
Instruktörer i Ashihara karate:
http://www.bodenbushido.se/?page_id=27
Citera
2013-05-12, 01:25
Bannlyst
Karatetränaren:

http://www.bodenbushido.se/wp-content/uploads/2010/04/mb.jpg

Ser ut att vara någon man inte gärna vill mucka med.
Citera
2013-05-12, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om man säljer sig brukar man ha lite mer pengar än en medelsvensson kan jag tänka mig, hon har iaf inte kostat på sig inför den här bilden.

Tror inte man kan sätta priset för högt i dessa tider med arbetslöshet och sjukskrivningar. Tror inte att en "vanlig" sexarbetare tjänar mycket mer än säg en sjuksköterska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in