2013-05-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan vara att även den uppkopplingen skett till mast som täcks in av kompisen, uppgiften dock lämnad av polis till media.

Troligtvis var hon ute och sprang, därav mobiluppkopplingen vid 15 tiden.

Ja, det vore ju intressant att veta - om Sävast täcks in av kompisen. Annars är det ju ett stort hål i hans historia.

De nämnde vad jag hörde inget om vittnet som såg henne lämna vid 21-tiden. Eller satt jag och sov kanske..?
Citera
2013-05-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ja, det vore ju intressant att veta - om Sävast täcks in av kompisen. Annars är det ju ett stort hål i hans historia.

De nämnde vad jag hörde inget om vittnet som såg henne lämna vid 21-tiden. Eller satt jag och sov kanske..?
nä det nämndes inget om nåt vittne
Citera
2013-05-15, 21:54
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DimmuBorgir
Haha nä.. Nu såg ju inte jag vad som sades på efterlyst men jag tycker det är konstigt om dom inte nämnde något alls om något fynd.

Förmodligen för att det inte fanns fynd.. Trodde du inte att jag fattade detta från början, din idiot!?
Citera
2013-05-15, 21:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis

Jag tror inte det finns något säkert vittne, sista iakttagelsen sägs vara på Flottiljvägen, där kompisen bor, så det kan ju lika väl vara kompisens iakttagelse, och då blir han den sista kända som såg henne i livet.
Citera
2013-05-15, 21:55
Medlem
ME077s avatar
Jag har appen "Hitta vänner" i min mobil. Ibland när en person befinner sig EXAKT på samma plats/lägenhet kopplas telefonen upp mot 1-3 OLIKA master vid olika tillfällen.
Citera
Medlem
VB kanske inte ens gick hem vid 21-tiden.
Därför har ingen sett henne.
För nog är det konstigt att ingen har
iaktagit något alls dessutom en lördagkväll.
Tyckte att det förändrades en del när man
fick veta att kompisen har hämtat henne med bil och
var det verkligen han som hämtade henne.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vet inte, kan dock vara så att den masten även täcker in kompisens bostad, men man tycker de borde kunna positionera ganska hyfsat i vilken riktning som signalen kom ifrån.
Glöm inte att Sävastmasten tar signaler på andra sidan älven också.
Citera
2013-05-15, 21:56
Medlem
P4iNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Jag förutsätter att "kompisen " har synats noga annars vore det skandal.
Karateknullaren och kompisen är hetast.

Om något brott begåtts så tycker jag det vore på sin plats att polisen sätter lite press på den s.k. "kompisen". Jag tror knappast att polisen kan vara så dumma så de köper hans lite märkliga historia ord för ord. Han är den sista som sett VB, förutom det ev. vittnet som påstår sig kan ha sett VB utanför hans bostad. Han hämtade henne från bostaden men skjutsade inte hem henne vid mörkrets inbrott, vilket är mycket märkligt. Uppgiften om att han ev. ska ha druckit en öl under kvällen, är det bekräftat eller bara en uppgift som finns i denna tråd? Denna uppgift bör ju i såna fall betraktas med viss skepsis. Statistiken säger att lösningen på gåtan kan finnas här.
Senast redigerad av P4iN 2013-05-15 kl. 22:08.
Citera
2013-05-15, 21:57
Medlem
ME077s avatar
Inga tips ang V inkommit till Efterlyst ikväll.
Citera
2013-05-15, 21:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Glöm inte att Sävastmasten tar signaler på andra sidan älven också.

Ja, men det är märkligt om polisen inte lyckats positionera bättre, de finns väl fler master så de kan få fram hennes ganska exakta position, eller är det ont om master i boden?
Citera
2013-05-15, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Inga tips ang V inkommit till Efterlyst ikväll.
De berättade inte om något tips. Men de får chansen i Efterlyst Summerar kl. 23.
Citera
2013-05-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DimmuBorgir
Haha nä.. Nu såg ju inte jag vad som sades på efterlyst men jag tycker det är konstigt om dom inte nämnde något alls om något fynd.

Kan du som är på plats beskriva omgivningarna där vid MPS ledningsgrupp i GBG.?

Vad är det för typ av lokaler ni förfogar över?

Vilken stadsdel håller ni til i?

Hur många deltar i ledningsgruppens arbete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in