2013-05-12, 21:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
ok, missade att det också bekräftats att B*e*g drev företag ihop med den som sålde bilen
Vet nån förresten om detta kan vara mamman? http://thaiochkok.se/omoss.html
(iså fall jobbar hon på stället som säljer bilen)

Jag har bara sett henne (antar det är hon iaf) på en film i cirka två sekunder och det är filmen på VB´s FB. Filmen där hon filmar sin hund i lägenheten. Då sitter det en kvinna vid en dator. Man ser henne snett bakifrån. Jämför själv.
Citera
2013-05-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har kollat upp detta i morse om du ser i tråden och jag vet inte vad man kan dra för slutsatser av det. En thailändsk restaurang säljer en bil några dagar efter mordet.
Om hon skulle ha haft kontakt med någon som jobbar på restaurangen blir det genast mer intressant.

Tycker definitivt att det borde kollas upp med bakgrund på Sigrid saken i Oslo, där sålde den häktade en bil dagarna efter försvinnandet av Sigrid, städade o tvättade den rejält, sen gjorde köparen samma sak en omgång till. Då den häktade greps ca 4 veckor senare och bilen uppdagades och hittades hos köparen var alla eventuella spår borta, man hittade inte ett enda spår av transport i bilen. Där fanns även en misstanke om påkörning av offret men det har aldrig kunnat vederläggas av tekniker vad som nu är känt.
Har hon någon koppling till restaurangen så kan det vara viktigt, hon har iaf gillat den på ett av fejjan kontona.
Citera
2013-05-12, 21:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag har kollat upp detta i morse om du ser i tråden och jag vet inte vad man kan dra för slutsatser av det. En thailändsk restaurang säljer en bil några dagar efter mordet.
Om hon skulle ha haft kontakt med någon som jobbar på restaurangen blir det genast mer intressant.
Bilen har varit avställd sen 2012, tror knappast att den innehåller spår av VB.
Citat:
HBX668,LB,FORD COURIER 1.8 TD,RÖD,1998,AVST,121026,S*L*ITHONG, K*NCH*N*,BODEN
*A
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-05-12 kl. 21:58. Anledning: Rättstavning
Citera
2013-05-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag har bara sett henne (antar det är hon iaf) på en film i cirka två sekunder och det är filmen på VB´s FB. Filmen där hon filmar sin hund i lägenheten. Då sitter det en kvinna vid en dator. Man ser henne snett bakifrån. Jämför själv.

Är karategubben MB delägare i restaurangen??? Det missade jag. Nu börjar det verkligen brännas i så fall. Den firma som han är delägare i säljer bilen några dagar efter att hon försvann. Att han över huvud taget är delägare i en thairestaurang är ju dessutom ytterligare en koppling till VB.

Det man tänker är ju naturligtvis att detta kan vara den sista bilen som VB åkte i.
Citera
2013-05-12, 22:00
Moderator
OYs avatar
Inte kunnat följa med idag, snabbskummat nu. Vems facebook skriver A*nika på, "JAG fäller inte en tår, JAG skulle inte offra en minut för en kackerlacka"?

Alltså, är det ett troll eller verkligen tränarens fru? Helt sinnessjukt och graverande utav bara h-lvete om hans fru skriver så här om en person som är försvunnen och saknad.

Är detta tränarens fru undrar man ju om hon vet vad som hänt och skiter i vilket huruvida mannen har med saken att göra eller inte.

Känns lite som om att A*nika är bitter på VB, anledning oklar, men kan vara att hon tänker, hade inte VB varit så efterhängsen mot mannen hade detta aldrig hänt. Skuldbelägger VB utåt, men är jäkligt förbannad på mannen.

Tillsammans med inläggen som någon som utger sig för att vara VB mor, ger detta en ruggig indikation på var polisen bör sätta sitt fokus.

Kan detta verkligen vara sant, att detta utspelar sig för öppen ridå och dessutom är sanning?
Citera
2013-05-12, 22:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Är karategubben MB delägare i restaurangen??? Det missade jag. Nu börjar det verkligen brännas i så fall. Den firma som han är delägare i säljer bilen några dagar efter att hon försvann. Att han över huvud taget är delägare i en thairestaurang är ju dessutom ytterligare en koppling till VB.

Det man tänker är ju naturligtvis att detta kan vara den sista bilen som VB åkte i.
`

Kan restaurangen vara en del i att dölja sexhandel med thailändskor i så fall?
Citera
2013-05-12, 22:02
Medlem
Nu jävlar!!

Ni är ju ta mig fan inte riktigt kloka!! Lägg ner alla era sjuka spekuleringar! Ni sitter och tror att ni har koll på människor som ni inte har en aning om. Jag är nära vän med några av dem ni anklagar och jag VET med 100% säkerhet att de inte har någonting med V:s försvinnande att göra. Ni sitter till och med och filurar på varför ingen bodensare skriver här... ni är ju helt blåsta! Har ni tänkt på hur mycket era fantasier kan skada de oskyldigt anklagade?! Boden är en liten håla vilket innebär att vartenda lilla rykte blir en sanning i mångas öron. Sen spelar det ingen roll hur det slutar, folk i denna kommun kommer ändå förknippa och ha sina misstankar mot dessa människor i evigheter efter detta!!!!! SKÄRP ER!

Tänk igenom era utlägg innan ni lägger fingrarna på tangentbordet.
Citera
2013-05-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det kan man visst, minst normalintelligent och mycket duktig med tanke på att hon endast varit i Sverige i några år, och kom hit 12 år gammal från Thailand. Vi vet ju inte vad hon hade i betyg, hon kanske låg över minimikravet...

Hon har varit i Sverige mer än 8 år. Det är ganska lång tid för att hinna lära sig ett nytt språk och anpassa sig till ett samhälle. Jag får intrycket av att hon fortfarande har problem med språket, efter att ha läst inläggen på facebook.

Vi kan återigen inte dra några slutsatser om intelligensen.
Citera
2013-05-12, 22:05
Medlem
Keff000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Ok, kolla nu om detta inte är ett märkligt sammanträffande:
Bilen säljs av en snubbe som bor 700 meter från VB's hem OCH samma snubbe äger ett handelsbolag ihop med karatekillen (bolaget heter B**g & T*ke*h*na Handelsbolag och är reggat som restaurang verksamhet)
Obs! Jag vill inte dra slutsatser, vi är alla lite snurriga efter allt spekulerande, kan bara konstatera att det är lite märkligt...

Nån som har nån kommentar eller vet mer?

Tycker helt klart att detta borde tipsas till polisen även om det kan verka långsökt för oss. Har även läst dina senare inlägg som bör inkluderas.
Citera
2013-05-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av circuspuffin
Nu jävlar!!

Ni är ju ta mig fan inte riktigt kloka!! Lägg ner alla era sjuka spekuleringar! Ni sitter och tror att ni har koll på människor som ni inte har en aning om. Jag är nära vän med några av dem ni anklagar och jag VET med 100% säkerhet att de inte har någonting med V:s försvinnande att göra. Ni sitter till och med och filurar på varför ingen bodensare skriver här... ni är ju helt blåsta! Har ni tänkt på hur mycket era fantasier kan skada de oskyldigt anklagade?! Boden är en liten håla vilket innebär att vartenda lilla rykte blir en sanning i mångas öron. Sen spelar det ingen roll hur det slutar, folk i denna kommun kommer ändå förknippa och ha sina misstankar mot dessa människor i evigheter efter detta!!!!! SKÄRP ER!

På ett sätt kan jag hålla med dig, men FB är ett fritt diskussionsforum, ingen dagstidning. De som läser och skriver här bör vara medvetna om förutsättningarna. Du kan inte stoppa folk från att skriva vad de tror så länge det inte strider mot FBs egna regler.
Sedan undrar man hur du kan vara så säker på personernas oskuld.
Citera
2013-05-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av circuspuffin
Nu jävlar!!

Är det *nnika *ordmark & *icke *erg du syftar på, så tycker jag att kvinnan har alla skäl i världen att både misstänkas och få all skit hon förtjänar!
De kommentarer hon kläckt ur sig på flera ställen på FB, kommer omöjligen från en frisk människa...

Detta utlägg är genomtänkt innan jag lade fingrarna på tangentbordet btw...
Senast redigerad av Just_A_thieF 2013-05-12 kl. 22:14.
Citera
2013-05-12, 22:09
Medlem
Citat:
Citat: Ursprungligen postat av just_a_girl

Finns en bil, Ford Courier, 98 med texten "Thai & Kök" till salu i Boden om man går in på blocket, står under bildelar som reservdelsbil och lades upp den 10 maj. MB äger inte ngt sådant ställe?

Ok, kolla nu om detta inte är ett märkligt sammanträffande:
Bilen säljs av en snubbe som bor 700 meter från VB's hem OCH samma snubbe äger ett handelsbolag ihop med karatekillen (bolaget heter B**g & T*ke*h*na Handelsbolag och är reggat som restaurang verksamhet)
Obs! Jag vill inte dra slutsatser, vi är alla lite snurriga efter allt spekulerande, kan bara konstatera att det är lite märkligt...

Nån som har nån kommentar eller vet mer?

Visste VB för mycket, blev osams, och polisanmälde detta? Är det orsaken till hennes försvinnande?
Människohandel, koppleri, kortspel & share-lån, narkotika??
Senast redigerad av nattavara 2013-05-12 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in