2013-05-09, 20:18
Medlem
Rykten ska man nog ta för vad de är oavsett om de dyker upp på fb eller FB.
Man skall utgå ifrån det man vet. Hårda fakta. Sista livstecknet är en uppdatering på fb där hon skriver att hon skall ut och jogga och därefter planerade hon att träffa en kompis för att plugga.

Att skriva att hon angripits av djur eller hungerstrejkande flyktingar är helt huvudlöst och därmed osannolikt och visar bara på att man totalt saknar verklighetsförankring . Indeed!

Vi som spekulerar(inklusive jag själv), bör grunda våra spekulationer ut i från sannolikheter.

Det är i nuläget mera rimligt att spekulera i termer av att hon råkat utför olycka eller utsatts för ett
brott där GM,i så fall, utifrån sannolikheter, förmodligen finns i hennes omgivning. Som flera har påpekat så är det fortfarande blött i terrängen och fläckvis är marken täckt av snö. Två faktorer som kan orsaka halkolycka.

Har hon hamnat i älv/strömt vatten så är väl risken stor att hon aldrig hittas...
Att hon nämner att hon planerar att träffa någon och därefter är försvunnen är också väldigt suspekt men behöver inte utesluta olycka eller innefatta brott.

Jag kan ha fel, men något självmord tror jag inte på.
.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-09 kl. 21:01.
Citera
2013-05-09, 20:19
Medlem
DjPuttes avatar
Luktar mer att hon håller sig undan än något annat!
För får inte hundarna upp ett spår eller att sökpatrullerna inte finner något får jag känslan hon håller sig undan av någon anledning!
Citera
2013-05-09, 20:29
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag tror faktiskt inte att man behöver vara rasist för kunna se att det finns problem i Boden, denna gången är inte misstankarna om detta så ogrundade som det ofta kan vara vill även jag påstå.
Kommentar från MPS sida:

Vet inte vad MPS är men det du skriver verkar knappast relevant hittills. Dock bör man självklart vid de flesta brott i ett område ha extra koll på boenden och flyktingmottagningar. Det beror dock inte på att de som bor där skulle vara "idioter".

För övrigt:

Har någon här sprungit eller gått slingan i dagarna? Finns det snöfläckar/is? Branter ner mot älven? Hur ser den lokala topografin ut?
Senast redigerad av hundensår 2013-05-09 kl. 20:56.
Citera
2013-05-09, 20:32
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmmjj

"Vatchareeya Bangsuan

den 4 maj i närheten av Boden, Norrbottens Län.

De 5 hemligheterna för ett fungerande förhållande:

1. Det är viktigt att hitta en tjej som hjälper till i hushållet.

2. Det är viktigt att hitta en tjej som får dig att skratta.

3. Det är viktigt att hitta en tjej som du kan lita på och som inte ljuger.

4. Det är viktigt att hitta en tjej som är bra i sängen.

5. Det är viktigt att dessa fyra tjejer inte känner varandra."

Det här är ju det sista inlägget på facebook, skrivet 15.22

Är hon lesbisk eller?
Citera
2013-05-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tjejen verkar ha två facebook sidor... eller.

https://www.facebook.com/bangsuan.no01

och

https://www.facebook.com/vattchareeyabangsuan?fref=ts

finns det två med samma namn i Boden ??

Är det någon som har en förklaring till att kvinnan uppenbarligen har två fb sidor eller är jag ute och cycklar.. !!
Citera
2013-05-09, 20:42
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Är det någon som har en förklaring till att kvinnan uppenbarligen har två fb sidor eller är jag ute och cycklar.. !!

En svensk och en "International Edition"??
Citera
2013-05-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsnabel
Älven är öppen. De släpper i kraftverket så det är ganska strömt för tillfället.
Strandkanterna utseende är varierande. På vissa ställen är det väldigt brant och på andra ställen lite mindre brant. Så rent teoretiskt så går det nog att falla i, däremot tvivlar jag starkt på att hon har gjort det. Inget promenadstråk går nära någon brant kant så man kan råka falla i av misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Isen är borta nu och var så även i lördags tror jag. Det är en relativt smal älvfåra med strömt vatten mellan Boden och Sävast. Att någon genom en olycka hamnar i vattnet och inte kan ta sig upp känns faktiskt lite otroligt men konstigare saker har nog hänt.

Vet inte riktigt varför, men det känns ju ändå "positivt" i bedrövelsen att ni som är från trakten håller en olycka vid älven som ganska osannolik...Det ökar i alla fall chansen att finna henne.
Citera
2013-05-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Är hon lesbisk eller?

Ingen aning, men vilken bäring har det på försvinnandet, menar du?
Oavsett läggning så är det förmodligen ett uttryck för humor...
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-09 kl. 20:57.
Citera
2013-05-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
En svensk och en "International Edition"??

Är detta vanligt med dubbla sidor och kan man i fb2 sidan kanske hitta en ledtråd/orsak till försvinnandet om det skett frivilligt. Den uppdaterades också 4 maj så vitt jag kan se.
Citera
2013-05-09, 21:01
Medlem
Verkar även finnas Myspace och Badoo eller är det fel person?
Citera
2013-05-09, 21:09
Medlem
Spindelfridas avatar
Hon har två FB-sidor. Kollade runt lite. Många av henne vänner skriver ju på thailändska, men numera finns det en översättningsmöjlighet, även om det kanske inte alltid blir korrekt. En av vännerna skriver något om att polisen hittat en svart t-shirt och nåt slags mobiltillbehör i närheten av älven...
Citera
2013-05-09, 21:14
Medlem
mjayzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Verkar även finnas Myspace och Badoo eller är det fel person?
Om hon finns på Badoo borde man kolla lite spår där. Den sidan används flitigt för att skaffa sexkontakter och engångsligg i Norrbotten. Kan ju ha stämt träff med någon där i skogen?
Värt att kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in