2013-06-12, 16:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag har också funderat på den där fläcken. Någon postade tidigare en bild här på fläcken. På bilden tyckte jag det var mer en pöl än en fläck. Någon annan som minns?? Var det inte en blöt fläck och iså fall hur kunde fläcken fortfarande vara blöt när bilden togs????

Jag har hört i ett flertal intervjuer med åklagarna att de säger "... Kan kopplas till....." Och varje gång har jag reagerat på betoningen på ordet kan, som antyder att det de menar är: skulle kunna kopplas till KJ men kan häröra från något annat eller annan. Alltså inte så självklart kopplat till KJ som en fläck i hans bil.

Din teori/uppfatning angående "... Kan kopplas till....." låter ju mycket vettingt/sannoligt tycker jag.

Jag har däremot aldrig uppfatta fläcken som blöt.
Det mest essentiella, tycker jag, är att rödbruna fläcken, om det visar sig vara blod, värkar ha kommit till utanför KJ's dörr EFTER att KJ greps, och därför med all sannolikhet plantereats.
Hvilket i säg pekar mycket starkt mot en annan gjärningsmann än KJ.

Hoppa VÄRKLIGEN att polisen arbetar med den teorien ochså, och inte snöar inn sig på KJ.
Citera
2013-06-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Tror att försvararen har blandat ihop datumen. Häktningsprotokollet är daterat 2013-05-31. Protokollet från 2013-06-05 handlar om den misstänktes ansökan om ytterligare offentlig försvarare.

Men hovrätten bör ju kunna behandla överklagandet ändå, det framgår ju i texten vilket beslut som överklagas.

Ja, datumen spelar väl ingen roll, jag vill bara veta var och hur man kommer åt att läsa ett sådant protokoll, finns det publicerat på nätet, eller måste man läsa i pärmar som finns på tingsrätten i Luleå?
Citera
2013-06-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Klicka på länken, http://bayimg.com/oanHHAaeD

Ok. Dessutom stämplat idag högst upp i hörnet, spännande att se vad det här tar för vändning.
Citera
2013-06-12, 16:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Tror att försvararen har blandat ihop datumen. Häktningsprotokollet är daterat 2013-05-31. Protokollet från 2013-06-05 handlar om den misstänktes ansökan om ytterligare offentlig försvarare.

Men hovrätten bör ju kunna behandla överklagandet ändå, det framgår ju i texten vilket beslut som överklagas.

Han lämnar alltså in ett överklagande två dagar innan häktningsförhandlingen, varför väntar han inte två dagar och framför sina synpunkter och varför väntade han 12 dagar med att överklaga.

Han försöker tvinga åklagaren att släppa mer information.
Citera
2013-06-12, 17:01
Medlem
Chirpas avatar
Hur kommer det sig att försvaret dröjt så länge med den överklagan? Kan ju max ha tagit tio minuter att komma fram till att beslutet borde överklagas och därefter 10 minuter för att skriva det där dokumentet.
Citera
2013-06-12, 17:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Tror han fått vara utan media för länge och inte kunde hålla sig tills fredag.

Jag kan inte låta bli att skratta åt hans positiva slut i brevet.

Citat:
Om Hovrätten avgör ärendet utan att inhämta svaromål från åklagaren...

Dags att byta advokat.
Citera
2013-06-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Well, I got news 4 u - VB avled inte av blodförlust över huvud taget utan av ett stick med ett vasst föremål mot ett vitalt organ, förmodligen hjärtat. Kan du inte försöka tänka lite extra innan du ställer onödiga frågor ?

läste att det var trvå djupa knivhugg i bröstet som var dödsorsaken, var för sig dödande, samt 7 ytliga hugg
Citera
2013-06-12, 17:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Tror han fått vara utan media för länge och inte kunde hålla sig tills fredag.

Han kanske tror att åklagarna inte har så mycket mer att komma med som tål dagens ljus och vill ha lite opinion till sin fördel och samtidigt snyfta lite i tidningarna och dra upp lite exempel på personer som dömts på felaktiga grunder av klantiga åklagare(TQ ex).
Citera
2013-06-12, 17:05
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:

Citat:
Ja, datumen spelar väl ingen roll, jag vill bara veta var och hur man kommer åt att läsa ett sådant protokoll, finns det publicerat på nätet, eller måste man läsa i pärmar som finns på tingsrätten i Luleå?
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Klicka på länken, http://bayimg.com/oanHHAaeD
Citat:
Ok. Dessutom stämplat idag högst upp i hörnet, spännande att se vad det här tar för vändning.

Du kanske var mest nyfiken på dagens överklagande och hittade länken med Ull-Strumpas hjälp.

Men som svar ändå på din fråga: Protokoll är allmän handling och kan beställas från tingsrätten. Sen kan handlingar ibland omfattas av sekretess, och då är det inte säkert att dom lämnas ut.
Citera
2013-06-12, 17:06
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
läste att det var trvå djupa knivhugg i bröstet som var dödsorsaken, var för sig dödande, samt 7 ytliga hugg

NAF inristat?
Citera
2013-06-12, 17:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Då får vi väl hoppas att GM är lika oförsiktig och lämnar in bilder till framkallning hos Bodens fotohandlare då.. Men tillåt mig tveka, vem lämnar in film till framkallning idag - ingen.

Det var bara fotohandlarparet i Solna som påstod att bilder på en styckad kvinnokropp lämnats in för framkallning. Butiksbiträdet påstod sig inte ha sett eller hört fotohandlarparet/ägarna prata om att något sådant skulle ha lämnats in. Förmodligen var ägarna ute efter att skapa intresse för deras butik i syfte att boosta affärerna.
Citera
2013-06-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag kan inte låta bli att skratta åt hans positiva slut i brevet.

Dags att byta advokat.

Ja, får väl se ifall det framkommer en ansökan om ny advokat på fredag, tycker mest att han surrat massa i onödan om oväsentligheter i medierna och inte vetat det som åklagarna sagt på presskonferensen efter häktningsförhandlingarna, trots att han borde varit med på dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in