2013-06-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vilket datum kom det ut i media att VB känt sig hotad och gjort polisanmälningar? Vilket datum anhölls KJ? Vilket datum stod det klart i media att man hittat pluggkompisen?

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6835775

Under fredagens presskonferens kom det fram att Vatchayeera Bangsuan under några timmar på lördags kvällen befann sig hemma hos en manlig kamrat vars lägenhet hon lämnade klockan 21.

Han anhölls väl 23/5 först i sin frånvaro.

Leta vidare från tidningsartikeln här kan du hitta när det kom fram att hon gjort anmälningar.

Edit:
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6836360
Den elfte publicerades det i tidningen.
Senast redigerad av GregorGreger 2013-06-12 kl. 15:57.
Citera
2013-06-12, 15:50
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Här kommer den + ett foto av (den gravt handikappade enligt vissa) KJ.

https://www.facebook.com/photo.php?v=3295389990682&set=vb.1445803303&type=3 &theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3295067382617&set=pb.1445803303.-2207520000.1371028295.&type=3&theater

Tack, den filmen var ny för mig. Känns som att KJ tar det här på stort allvar (även om kroppsspråket inte synkar), medan RÅL skämtar och ironiserar med distans, men båda två är MÖP. "Nya äventyr", jag tror att KJ kanske är en driftkucku... att man driver lite med honom.
Citera
2013-06-12, 15:58
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Vilket datum kom det ut i media att VB känt sig hotad och gjort polisanmälningar? Vilket datum anhölls KJ? Vilket datum stod det klart i media att man hittat pluggkompisen?

Hittat i artikelsamlingen på http://bodenstyckmordet.wordpress.com

Den 10 maj rapporterade AB att hon ska ha lämnat pluggkompisen vid 21-tiden.

Den 11 maj skriver Kuriren:

Citat:
"Enligt kvällstidningen Expressen har den försvunna kvinnan i Boden, Vatchareeya Bangsuan, gjort polisanmälningar innan hennes försvinnande.

Polisen i Luleå menar dock att det kan handla om anmälningar långt tillbaka i tiden.

- Jag fick frågan om det fanns tidigare anmälningar och då sa jag ja. Men det var längre tillbaka i tiden. Det finns anmälningar sedan tidigare men jag kan inte kommentera närmare vad det rörde sig om, säger Lars-Ivar Johansson, chef för brottsutredningar i Luleå till Kuriren.nu."

Även Expressen skrev om detta den 11 maj.

Den 23 maj anhölls KJ (står i sammanfattningen som länkas i trådstart).
Citera
2013-06-12, 15:58
Medlem
Citat:
NEJ. Du vet ingenting om det! KJ kan ha manipulerat henne, att "nu är jag snäll". Han är ju psykopat, som några tror, remember?

Tänk sedan också om att VB anmält KJ utan framgång, och han hotar henne igen, då är hon helt utlämnad till honom. Hon har ingen att anförtro sig åt. Modern skulle bli tokig av oro. Polisen tror henne inte. KJ säger något i stil med att "om du inte..."... Märk att hon berättade vad hon skulle göra, och det är enligt flera i tråden avvikande. Hon brukade inte berätta i förväg vad som var på gång (har inte kollat det här själv, om det stämmer).

Killen som mördade Susanne i Göteborg i våras kallade henne för "lilla hjärtat", sen mördade han henne med en kula i ansiktet. Polisen trodde inte Susanne, hon blev lämnad ensam, åt sitt öde. Kanske är det så att om en misshandlad inte blir trodd av polisen, börjar de misstro sig själva. De tonar ned sina egna varningssignaler. Livsfarligt! Det är därför folk blir mördade. Det är svårt att hantera folk som säger en sak, och gör något annat. Om det var lätt att undvika psykopater, skulle nästan inga mord ske...

Men vänta lite nu. Psykopat? Vem säger att KJ är en manipulativ psykopat? Jag har inte läst eller sett någonstans förutom i denna tråd att han har diagnoser, det är inte bekräftat utan en trådsanning vilket jag inte är helt övertygad om ännu.

Att han beter sig annorlunda och/eller har en bokstavskombination av något gör inte honom per automatik till en mördare. AS vara eller icke vara har inte med detta brott att göra och tycker vi kan lägga ner den diskussionen. En mördare behöver inte vara en psykopat heller, men det är relevant i en annan tråd - inte här.
Citera
2013-06-12, 15:59
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Alla som varit med och hittat ett fynd blir förhörda av polisen, så även den grupp som var med och hittade kroppsdelarna.

Ja, men nu skrev jag om personer i periferin. Och som inte förhörts. Dessa perifera kan ha fått info redan på plats av de som gjorde fynden och sen babblat vidare om det.
Citera
2013-06-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, men nu skrev jag om personer i periferin. Och som inte förhörts. Dessa perifera kan ha fått info redan på plats av de som gjorde fynden och sen babblat vidare om det.

Visst kan det vara så, men det har faktiskt varit ganska tyst om de i periferin babblat vidare.
Vi vet att det är ett mord och en styckad kropp, mer vet vi väl inte om det. Sen att det finns en häktad.
Citera
2013-06-12, 16:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Visst snackas det nog en hel del bland de som engagerar sig tillsammans vid söken.
Citera
2013-06-12, 16:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Säger ju att jag inte kan hävda att det är blod, men hur blod ser ut efter det torkar, rent blod vill säga. Det kan säkert också vara beroende på blodgrupper, blodtryck och blodvärden.

Näru jäkelberg, det går inte att fastställa blodtyp, blodtryck m. m. eller någon anemisk åkomma på basis av den fläck som finns i närheten av KJ:s lägenhetsdörr.
Citera
2013-06-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Näru jäkelberg, det går inte att fastställa blodtyp, blodtryck m. m. eller någon anemisk åkomma på basis av den fläck som finns i närheten av KJ:s lägenhetsdörr.

Nej, det menade jag inte, utan det jag menade att allt sådant kanske kan påverka färgen blodet får när det torkar.
Blodsocker, Blodtryck, Blodvärden, Blodgrupp, Kroppsbyggnad andel vatten i kroppen.
Sjukdomar och infektioner.

Tyvärr så är jag inte forskare på det området.
Citera
2013-06-12, 16:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Om du har någon egen teori om hur mordet på Vatchareeya gick till samt motivet till detta och som du menar håller vatten så för all del, genera dig inte utan posta, ok.
Jag anser inte att poängen med en krimtråd prompt är att posta flugiga gissningar om hur det skulle ha kunnat gå till som man fåfängt kallar för teorier, utan jag ser trådens roll mer som att sammanfatta och analysera den kunskap vi har. Det betyder också att jag inte anser att den som kritiserar flugiga gissningar är moraliskt förpliktad att komma med en mindre flugig heltäckande gissning själv. Men är det KJ som är gm, är det sannolikt att han har begått mordet/dråpet och styckningen själv. Om han alls har fått hjälp - vilket är mindre sannolikt än att han inte har fått det - har den hjälpen med all sannolikhet begränsat sig till att undanskaffa styckade likdelar. Din idé om att han och hans närmaste airsoftpolare skulle ha haft ihjäl henne som ett led i en krigslek, bottnar dels i en okunnig och fördomsfull syn på hurdana airsoftare är, och bortser dels från att ju fler ostraffade som är inblandade i ett allvarligt brott, dess större sannolikhet att någon av dem antingen anförtror sig till någon som inte var med, eller bryter ihop.

Citat:
Blodgrupp går i princip bra, även om jag inte tror att SKL testar blodgrupp med DNA-analys.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-06-12 kl. 16:20.
Citera
2013-06-12, 16:20
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

VB:s anmälningar har troligen ingenting med KJ att göra, därav polisens ointresse. F ö skrev Akrobaten0808 om detta här:

https://www.flashback.org/sp43570808
Citera
2013-06-12, 16:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
VB:s anmälningar har troligen ingenting med KJ att göra, därav polisens ointresse. F ö skrev Akrobaten0808 om detta här:

https://www.flashback.org/sp43570808

Man kan väl inte polisanmäla att någon annan känner sig hotad? Det tror jag inte på! Klart att hoten gällde henne själv!
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-12 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in