2013-05-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en PM skriven på Flottiljvägen 4 C. Enligt hitta.se bor han på Ugglegatan 2 C, troligen en gammal adress. Om det är så bodde han granne med VB.

Träff, kan det förklara gravlyktan och blomman mellan husen uggle*atan 4 och 2 som sattes ut med en blomma 1-3 dagar efter försvinnandet blivit känt, kanske ett långskott men ändå.
Citera
2013-05-13, 13:49
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag har läst historier om hur människor köpt möbler timmarna innan, med kompisar som bärhjälp. Kvittot ligger på köksbordet, och personen drar hemifrån och tar livet av sig. Människor har bokat möten, skrivit på facebook hur de ser fram emot saker med mera. De har barn att ta hand om, människor som älskar dem, ingen förstår motivet. Ibland står folk under behandling, men inte alltid. Det är lömskt.

Precis före försvinnandet var VB upprörd, och hon har hört av sig till många.

Jadå, det händer faktiskt. En arbetskamrat till mej gick från jobbet glatt vinkande för att gå ut och köpa kläder till en fest.
Hon hade gått raka vägen hem istället och hängt sej i badrummet där hennes 11-åriga dotter hittade henne.
Det tog lång tid för oss att bearbeta detta. Vi hade inte sett nåra signaler.
Hennes man påstod att hon varit "känslig" och tog illa vid sej av kritik i jobbet.
Sen finns det aspies som blir väldigt deprimerade av att inte göra sej förstådda eller inte förstå andras signaler. En elak kommentar kan få nån att slutligen tippa över kanten.

Tänk ej själva att uppleva at man isoleras från andra och inte förstår varför.
Citera
2013-05-13, 13:50
Medlem
Blir inte lättare av att hon verkar ensam, inga här som känner henne. Är t.ex. nyfiken på om hon är simkunnig. Om inte kan en dispyt på land med knuffar som fått förödande konsekvenser, eller om hon utsattes för brott och hamnade i vattnet.

Hoppas verkligen på ett lyckligt slut och att i fall hon gömmer sig inte känner att det är för jobbigt att komma fram nu bara för att sökinsatsen varit så stor.
Citera
2013-05-13, 13:51
Bannlyst
Man får snabbläsa dom flesta inlägg tillika alla länkade facebook sidor,snart
tror jag att alla invånarer i Boden varit på tapeten i jakten efter en GM,ni kommer inte att hitta en sådan för det existerar förmodligen ingen sådan.
Nu har tydligen huvudpersonen Aspergers också pga att hon, som jag sagt tidigare,
uppvaktar personer i sin omgivning och inte förstår att sluta.
Det är inget handikapp det är en kulturform.

Svaret finns nog hos Mamman var VB finns, polisen har inte velat kommenter ifall det
var Mamman som var in på dotterns fb-konto eller inte,
risken är stor att det var VB själv och modern täcker misstaget.
Citera
2013-05-13, 13:52
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Gjorde jag rätt nu? Jag filmade mestadels för att det ska bli enklare för dem som inte är Bodensare att se hur terrängen och avståndet är.

Menar du om jag kan se videoklippet? Jag ser inget iallafall.
Du kan ladda upp det på Youtube kanske och lägga in länken hit så får vi, som inte bor i närheten, se hur det ser ut.
Citera
2013-05-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ju inte alls omöjligt att hon inte gick till kompisen för att läsa läxor. Dock har ju polisen ansett honom helt trovärdig. Kanske är han homosexuell eller något.

Skulle vara intressant att veta mer om kopplingen Bodengrabb, K*bba och T*mpy. Dessa personer är mystiska och deras kännedom om fallet kan vara avgörande. Det fanns någon annan på tråden också som anklagade Bodengrabb för att vara ett troll och sa att T*mpy var helt oskyldig. Vem var denna person.

Jag tror inte heller "pluggkompisen" är den skyldige. Däremot kan det vara av intresse för utredarna att få veta för vem/vilka hon valde att ljuga om träffen. Svartsjuka har ju ställt till det förr.
Citera
2013-05-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangledandtricked
Har nu läst vissa delar av tråden och känner att jag måste kommentera här, då både försvinnandet och tråden är väldigt märkliga...

Det mesta har varit rena spekulationer, men det enda av värde som hänt/kommit fram hittills tycker jag är de konstiga kackerlacks-kommentarerna på Facebook och de smått hysteriska försvarstalen a la "jag kan intyga att den och den aldrig skulle kunna begå ett brott för jag känner personen". Den som skriver så märkliga kommentarer helt öppet får räkna med att en själv och ens man blir ifrågasatta. Att något bråk skulle förklara eller ursäkta ett sådant beteende är bara bs. Alla har vi ovänner och människor vi inte gillar, men steget att börja skriva hatiska meddelanden om en försvunnen person är nog gigantiskt för de flesta. Om inte annat på grund av respekt för oskyldiga anhöriga, att man inte vill bryta sociala koder och inte heller väcka polisens misstankar. Detta betyder inte att jag säger att det är tränaren eller tränarens fru, bara att deras och "försvararnas" beteenden är skumma.

Jag hoppas att hon hittas vid liv och att allt har sina naturliga förklaringar.

Håller helt med dig. Visst är det intressant att veta mer om pluggkompisen, VBs familj osv, men så länge AN inte kan komma fram med en väldigt bra förklaring till sina hemska kommentarer så måste ändå familjen MB och AN vara det hetaste spåret. Många har försökt försvara dessa och berättat vilka trevliga människor dom var men ingen har svarat på varför AN hatade VB.
Citera
2013-05-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, konstig familj måste jag hålla med om. Mamman kommer hit när hon träffar VBs styvpappa. VB följer med. Dock bor mamman och styvpappan inte tillsammans. Men verkar som mamman bor tillsammans med VB. Trots det så anmälde hon först efter fyra dagars tystnad från sin dotter. VB verkar inte vara typen som är ute ofta eller åker iväg med kompisar (hon åkte hem direkt efter flaket, på sin student). Och om det nu var så att det var "vanligt" att VB åkte iväg i några dagar, borde inte mamman åtminstone haft telefonkontakt med sin dotter? Blev hon inte orolig när hon inte fick något sms eller samtal ifrån sin dotter på fyra dagar.

De är inte alls lika. Antar mamman har skönhetsopererat sig (sin näsa och fixat till med rynkor, även ögonen ser väldigt annorlunda ut jämfört med VB).
http://i40.tinypic.com/2ylra82.jpg

Mamman skall vid något tillfälle ha frågat sin dotter om "vad hon fått till frukost", eller "om hon får frukost". Det tyder ju på att de inte bodde tillsammans och borde göra oss nyfikna på var hon bodde eller vem hon åt frukost hos?
Att anmälan dröjde fyra dagar tyder ju också på att hon inte bodde med mamman.
Citera
2013-05-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jo, visst hamnade TP här pga Bodengrabben. Men personen som kom in i tråden och försvarade TP, skrev att han var tillsammans med en man, ev att de bodde tillsammans, minns inte riktigt. Sedan skriver ju KJ på sin sida att han är intresserad av både män och kvinnor. Mer än så kan jag nog inte utveckla det, är jag rädd.

Det var jag som inte hade riktigt på fötterna vad gällde TP han är inte aktuell i detta fall annat än att han erbjudit sig att hälpa MPS Norrbotten med sina kunskaper om fort och bergrum
Detta erbjudande fick jag även av Kib*a därav en förväxling

Till TP kan jag bara be om ursäkt
Citera
2013-05-13, 14:00
Medlem
engultomats avatar
Jag tycker det är väldigt tyst. Vi får ingen information eller så. Polisen kanske är något på spåret men väljer att hålla låg profil så evt GM inte flyr.

Och tillbaka till AN som vissa av er tog upp igen, jag tycker också det är jättekonstigt att ingen verkar reagera över hennes beteende? Nu skrev någon att h*n inte alls kände igen ANs beteende, men utöver det har det inte varit så mycket mer. När AN skrev de elaka kommentarerna på en kvinnas logg, så tog hon inte bort dem och svarade inte heller på dem. Känns som att denna kvinna visste vad det var som gjorde AN upprörd.

Verkligen rörigt, många skumma människor osv. Som någon skrev, det är Twin Peaks-känsla över det hela.
Citera
2013-05-13, 14:00
Moderator
OYs avatar
Kris*offer Ki*ba Joh*nsson
den 11 juni 2012
har blivit antagen som hemvärns sjukvårdare och jag kommer att utbilda mig i Gävle från vecka 35 tills 36 (GU-F)

Coolt va?

Det här säger mig att vederbörande inte antagits som hemvärnssoldat, oklart varför, men med sitt extrema militära intresse försökt sig på, kanske lyckades också, en genväg in i ett förband. Troligen blivit medlem i en frivillig försvarsorganisation, och därmed haft möjligheten att gå kurser och därefter få vara med där det smäller och luktar krutrök.

Om det här är vännen som VB pluggade hos, och han gav henne en gul Ica påse att bära hem böcker i, vad bar hon böckerna i på väg till vännen, den frågan har trots upprepning inte fått sitt svar. Jag tror inte på att hon tränat och därefter gått direkt till vännen. Inte tar man med sig skolböcker när man går ut för att träna? Jag tror att hon hämtats upp av, eller träffat vännen i samband med träningen. Ingenting bekräftar att VB och hennes mobiltelefon varit på samma plats hela eftermiddagen och kvällen. Mobilen tar man med sig när man går ut för att motionera, men pengar behövs inte, inte heller nycklar då mamma är hemma och man har planerat att återvända hem för att hämta vad som behövs för studierna, därför tar man inte med sig plånboken och nycklar, därför ligger den kvar i hemmet. Hon återvände aldrig till hemmet efter motionsrundan, frågan är vart hon tog vägen direkt efter träningen.
Citera
2013-05-13, 14:02
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Det var jag som inte hade riktigt på fötterna vad gällde TP han är inte aktuell i detta fall annat än att han erbjudit sig att hälpa MPS Norrbotten med sina kunskaper om fort och bergrum
Detta erbjudande fick jag även av Kib*a därav en förväxling

Till TP kan jag bara be om ursäkt

Var det TP du pratade med eller var det KJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in