2013-06-10, 22:57
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jaha okej, nej men jag tror att de är kvar. Bodenbor kanske kan verifiera vad som gäller? Men det känns iaf som att media hade uppmärksammat om de upphävts med tanke på intresset för hela denna historia.

En avspärrning kan sitta kvar väldigt länge särskilt om det finns spår i lght eller sommarstuga.
Vi hade ett mord i ett hus här där jag bor, där avspärrningarna satt kvar i närmare ett år.
I det fallet blev MGM aldrig fälld för mordet.
Citera
2013-06-10, 23:00
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Avspärrningarna vid ödehuset samt föräldrahemmet är upphävda, ja.

Om det stämmer borde det innebära att de har funnit vad de ville finna, eller så är de aktuella platserna avskrivna som brottsplatser. Tycker det borde komma ut lite info snart. Kanske på fredag?
Citera
2013-06-10, 23:01
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
nån som vet om det är kj s far som jobbar på f21

Ja, det är det.
Citera
2013-06-10, 23:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Jag skulle tro att KJ blev nojig över förvaringsplatsen av kroppen när han fick press på sig. Han valde helt enkelt att undanröja så mycket bevis som möjligt när polisen fick nys på han. KJ/Medhjälpare drog ut i skogen och slängde in benen i huset och försökte trycka in Torso under en sten. Kanske därför de va så slarvigt gjort?

Tror att det kan ligga något i detta. Minns när jag skrev om Gammelängsberget och skyddsgropar, löpgravar och mindre byggnader. som heta platser att söka på. Kanske var det även en medhjälpare som följde med här i tråden.

Det som hänt kring stugan har hänt efter den trettonde om jag inte har helt fel för mig. Iakttagelse av fordon, hispig hund osv. Tror fortfarande att styckningsplatsen är stugan och att det började brännas. Benen glömdes helt enkelt kvar i huset. Spring ut och in bland styckade kroppsdelar lämnade spår på t ex skor och som sedan avsattes kring stugan, det är vad hunden sedan doftade och visade intresse för vad som fanns i det gula huset. Kläder, knivar och andra hjälpmedel lastades i KJ bil, därav blodspår i bilen. Det är en teori iaf.
Citera
2013-06-10, 23:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Ja, det är det.
Är det en hederlig prick?
Citera
2013-06-10, 23:05
Medlem
Citat:
Jadu, det finns massvis med anledningar till det- som jag skrev tidigare om. Fler hundägare borde väl isf också hört av sig- i tidningen kunde man läsa att någon sa att hen går förbi där med sina hundar hela tiden men att de inte reagerat alls.

Polisen kan även med allra största sannolikhet verifiera om kroppsdelarna legat på en annan plats innan de kom dit. Dessutom så brukar det inte gå till så vid styckmord att man flyttar runt kroppsdelarna när man väl har fått ut dem från lägenhet/hus- då det nästan alltid är det primära syftet med att stycka någon. Dessa galningar- likt Ted Bundy existerar inte i Sverige och är ovanliga överlag.

Varför flytta runt på kroppsdelarna om det inte finns några som helst praktiska skäl till det- när man redan har fått dem ut ur bostaden? Det är förövrigt också att utsätta sig själv för onödiga risker att handskas med kroppsdelarna vid flera tillfällen.

Men jag säger inte att dina uppgifter är värdelösa- de är intressanta, men de bevisar inget angående fyndplatsen än det som redan har uppkommit i tråden samt i media.

Vart har du hört att avspärrningarna har hävts? Eller har du sett det själv?

Känns inte som att GM är alltför smart, och tror nästan att det slutat med ett styckmord enbart beror på GM:s högsta dröm om att få stycka en människa någon gång. Hade han vi säger han eftersom det troligaste är att det är en han om det bara är en. Hade han inte haft så morbida intressen kanske hon aldrig hade blivit dödad alls.

Det är bara gjort för skojs skull.
Citera
2013-06-10, 23:06
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Jag skulle tro att KJ blev nojig över förvaringsplatsen av kroppen när han fick press på sig. Han valde helt enkelt att undanröja så mycket bevis som möjligt när polisen fick nys på han. KJ/Medhjälpare drog ut i skogen och slängde in benen i huset och försökte trycka in Torso under en sten. Kanske därför de va så slarvigt gjort?

Det är vanligt att styckmördare slarvar när de ska göra sig av med kroppsdelarna. Det finns sällan någon logik i hur de gör sig av med dem. För det första så är det väl korkat att dumpa dem i ett område som man kan förknippas med- ändå gör de detta. För det andra så har jag aldrig hört talas om eller läst att det skulle kunna vara såsom du beskriver- det är helt enkelt för riskabelt att hålla på att hantera/synas med dessa kroppsdelar, så när väl gärningsmannen fått dem ut ur lägenheten så är hen klar.

Ett sexuellt intresse av liket är det enda som skulle kunna tänkas få en gärningsman att hantera kroppsdelarna efteråt- som jag förefaller vara rimligt. Har KJ haft ett sexuellt intresse av VB i samband med gärningen- då kan jag hålla med dig om det du säger. Men fortfarande, hade han flyttat dessa kroppsdelar vid flera tillfällen så hade denna uppgift säkert läckt till media, och polisen hade letat efter dessa andra platser- vilket jag inte sett dem göra. Polisen verkar vara ganska nöjda där de är just nu, enligt min mening.
Citera
2013-06-10, 23:10
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Om det stämmer borde det innebära att de har funnit vad de ville finna, eller så är de aktuella platserna avskrivna som brottsplatser. Tycker det borde komma ut lite info snart. Kanske på fredag?

Jag suktar också efter lite ny information. Enda som kommit ut på senaste är ju intresset för den svarta bilen.
Citera
2013-06-10, 23:11
Medlem
Citat:
Jag suktar också efter lite ny information. Enda som kommit ut på senaste är ju intresset för den svarta bilen.

Är det inte senast den 14:e åtal skall vara väckt, eller har de fått uppskov på det?
Citera
2013-06-10, 23:11
Moderator
OYs avatar
Citat:

Dags att gå igenom om någon i KJ bekantskapskrets har en sådan bil då? Vad har AB för bil förresten, vet vi det?
Citera
2013-06-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Borde inte en människa ha känt lukten från benen inne i huset om man var nära öppna fönstret..tänkte om mps kände nån lukt den där kvällen

Tror inte att man/de kände lukt utanför utan den kommer direkt du stoppar in snoken. Brukar vara så i t.ex. en lägenhet där en avliden legat ett tag, ute i trappen känner man möjligen en svag frän doft men den går inte att härleda men när man öppnar brevinkastet eller öppnar dörren så går man inte miste på vad som väntar.
Citera
2013-06-10, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Är det inte senast den 14:e åtal skall vara väckt, eller har de fått uppskov på det?
Inte ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in