2013-06-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
det är stora skillnader på vindtyper i Boden och Luleå.
och kan inte uttala mig vart det är, jag vet inte ens vart stugan ligger, aldrig varit där.
men kan fråga källan vart dom brukar gå

Vad ja sett från bilder verkar de vara mycket terräng. Så vindriktningen spelar nog ingen större roll. Vinden skulle studsat mellan hus/träd/berg och en hund skulle förmodligen fått vittring från större delarna runt huset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det är inte konstigt, jag har dock utgått ifrån att hunden gått med matte längs med vägen och att hunden visat intresse för huset.

nej, han far juh och skuttar runt längs skogsterrängen.
inte går han snällt bredvid matte, utan far juh och nosar och skuttar runt så han får röra på sig ordentligt
Citera
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Brukar de gå på bilvägen framför huset? Jag tittade lite på vindriktning vid tiden för händelsen samt dagar/vecka före. Hittar inte uppgifter för Boden, enbart Luleå, och det ger vid handen att vinden varit i stort sett sydlig, det kan betyda att hunden inte fått doft i snoken, men att något gjort att den fick det just den här dagen. Kan vara lokala variationer i vindriktning eller andra faktorer som spelat roll.

Ibland kan det vara så att en hund kan gå t ex två meter ifrån ett dolt objekt men hittar det inte därför att vinden ligger åt fel håll.

Då skall det nog blåsa full storm.

De kan ju känna lukten av en tik på flera km:s avstånd.
Citera
2013-06-10, 22:47
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
han är alltid lös när dom går där, han blir kopplad vid möte och på väg dit och hem så vitt jag vet.
men varför har han inte alls reagerat tidigare? känns som att det avr en ny lukt där. som sagt, de går där förbi två gånger dagligen.

och vad jag har hört är lgh och stuga och rubbet inte länge avspärrat

Jadu, det finns massvis med anledningar till det- som jag skrev tidigare om. Fler hundägare borde väl isf också hört av sig- i tidningen kunde man läsa att någon sa att hen går förbi där med sina hundar hela tiden men att de inte reagerat alls.

Polisen kan även med allra största sannolikhet verifiera om kroppsdelarna legat på en annan plats innan de kom dit. Dessutom så brukar det inte gå till så vid styckmord att man flyttar runt kroppsdelarna när man väl har fått ut dem från lägenhet/hus- då det nästan alltid är det primära syftet med att stycka någon. Dessa galningar- likt Ted Bundy existerar inte i Sverige och är ovanliga överlag.

Varför flytta runt på kroppsdelarna om det inte finns några som helst praktiska skäl till det- när man redan har fått dem ut ur bostaden? Det är förövrigt också att utsätta sig själv för onödiga risker att handskas med kroppsdelarna vid flera tillfällen.

Men jag säger inte att dina uppgifter är värdelösa- de är intressanta, men de bevisar inget angående fyndplatsen än det som redan har uppkommit i tråden samt i media.

Vart har du hört att avspärrningarna har hävts? Eller har du sett det själv?
Citera
2013-06-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jadu, det finns massvis med anledningar till det- som jag skrev tidigare om. Fler hundägare borde väl isf också hört av sig- i tidningen kunde man läsa att någon sa att hen går förbi där med sina hundar hela tiden men att de inte reagerat alls.

Polisen kan även med allra största sannolikhet verifiera om kroppsdelarna legat på en annan plats innan de kom dit. Dessutom så brukar det inte gå till så vid styckmord att man flyttar runt kroppsdelarna när man väl har fått ut dem från lägenhet/hus- då det nästan alltid är det primära syftet med att stycka någon. Dessa galningar- likt Ted Bundy existerar inte i Sverige och är ovanliga överlag.

Varför flytta runt på kroppsdelarna om det inte finns några som helst praktiska skäl till det- när man redan har fått dem ut ur bostaden? Det är förövrigt också att utsätta sig själv för onödiga risker att handskas med kroppsdelarna vid flera tillfällen.

Men jag säger inte att dina uppgifter är värdelösa- de är intressanta, men de bevisar inget angående fyndplatsen än det som redan har uppkommit i tråden samt i media.

fick bara för mig jag läst det i någon tidning i förbifarten eller något.. följer slaviskt NSD och Kuriren, även AB och Expressen, men inte lika mycket..
Citera
2013-06-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ja, jag misstänker att det kan vara skillnad, tog det som ett exempel. Jo, fråga om de brukar gå på bilvägen framför huset, kanske de brukar gå längs med stråket som leder upp till fp2.

min kompis (vars mor det handlar om) brukar vara med ibland på dessa promenader, men inte nu då detta hänt, men hon fattade knappt vilket hus det rörde sig om när mamman försökte förklara.
så, hon har inte tänkt på det och visste inte
Citera
2013-06-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vad är det för golvbrädor?
Fläcken breder ut sig över åtta brädor, vad blir längden.

Om det samma golv där benen påstås ha legat/stått så ser det inte ut att vara breda brädor.
http://img441.imageshack.us/img441/2867/imagembuz.jpg

Edit;jag var visst inte först med att fundera på storleken.
Är ju dåligt med nånting att janvända som referens med på bilden. Highfive har ju varit inne på 4 eller 5 tum. Och nåt utav av det är rätt. Min första tanke när jag läste din fråga var 4 tum. Vill få för mig att det var vanligast bredd på spontade golvbrädor av den typ jag tycker det liknar. Sen så kan man ju försöka uppskatta kvistmärken i brädorna. Är ju det enda att använda som referens som finns.
4 eller 5 tum, jag satsar nån liten % mer på 4 tum.
Citera
2013-06-10, 22:53
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
fick bara för mig jag läst det i någon tidning i förbifarten eller något.. följer slaviskt NSD och Kuriren, även AB och Expressen, men inte lika mycket..

Jaha okej, nej men jag tror att de är kvar. Bodenbor kanske kan verifiera vad som gäller? Men det känns iaf som att media hade uppmärksammat om de upphävts med tanke på intresset för hela denna historia.
Citera
2013-06-10, 22:54
Medlem
Citat:

Jag skulle tro att KJ blev nojig över förvaringsplatsen av kroppen när han fick press på sig. Han valde helt enkelt att undanröja så mycket bevis som möjligt när polisen fick nys på han. KJ/Medhjälpare drog ut i skogen och slängde in benen i huset och försökte trycka in Torso under en sten. Kanske därför de va så slarvigt gjort?
Citera
2013-06-10, 22:54
Medlem
Citat:
Jaha okej, nej men jag tror att de är kvar. Bodenbor kanske kan verifiera vad som gäller? Men det känns iaf som att media hade uppmärksammat om de upphävts med tanke på intresset för hela denna historia.

jag vet inte vart varken lägenheten, stugan eller nånting ligger :P lokalsinne som en golvmopp
Citera
2013-06-10, 22:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
"Det är int lätt å förklara för en som int förstår".

Bredden är 120 mm, vilket motsvarar cirka 5 tum. Vi får väl se om Einstein kanske klarar själv av att räkna ut vad 120x8 är?

På Strumpans bild ser de smalare ut än de Akrobaten visade tidigare. Skulle kunna vara 95 mm glolvrädor också, men i äldre hus modell större brukar det var 5 tums bräder.
Men hur tycker ni att proportionerna stämmer om man jämför avtrycken efter fotsulorna med avtrycket efter den påstådda torson?
Om man tänker sig kroppen vinkelrätt mot brädorna så täcker den, som letsdoit skrev, ca 9 brädor, alltså mer än 1 meter. Om inte fläcken spridit sig väldigt mycket utåt, så innebär det att det finns en dryg halvmeter kvar till huvud och ben.

Om, jag säger om huvudet satt på plats, så stämmer fläcken bättre.

Du får ursäkta mig givemeareason men det är nåt som inte stämmer, iaf inte för mig.
Citera
2013-06-10, 22:56
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtualreality
Raderar

Avspärrningarna vid ödehuset samt föräldrahemmet är upphävda, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in