2013-05-22, 17:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ok, nu räcker det med fria fantasier??

Kan ni fokusera på detta tack, vore till stor hjälp för min oreda i skallen:

1. Är det verifierat att hon (V) messade MB, då hon blev sur över att pluggkompisen inte ville skjutsa hem henne. Alltså, vem är källan till det påståendet?

2. Pluggkompisen kan enligt somliga i tråden absolut inte vara K och det verkar rimligt om det stämmer att K inte alls var intresserad av fysik odyl, utan gick ifrån högstadiet till historiestudier på universitetet, så vem kan pluggkompisen vara då? Det måste väl ändå rimligen vara någon i den kurs hon läste på LUT? Alltså en tekniskt intresserad kille. Ingen som vet vem hon brukade umgås med på LUT?

3. Tydligen har folk sett henne efter att hon lämnade K. Det innebär att hon kanske gick hem till K, drack en öl och sedan gick hem till sin studiekamrat. Men återigen: vem är han?

4. Ponera att studiekamraten mot all förmodan är K som av nån jävla konstig orsak både är historie- och tekniknörd som hjälpt V med studierna och att vittnen tagit fel på V och inte sett henne sedan hon lämnade K...vilken väg skulle då V ha gått när hon lämnade V, finns det orsak att tro att hon genat vid fortet för att komma hem snabbare (tänker på teorin om överfall av ensam galning vid fortet)?
Polisen har väl sagt att ingen kan gå ed på att de sett VB efter 21:00, eller har du annan info?
Citera
2013-05-22, 17:50
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Tack snälla för info.

Ja, om någon har lite koll på var denna länk kan hålla hus, vänligen posta.

vore också tacksam om någon kan posta denna länk
De som är misstänkte i tråden, de som det pratas om, finns det länkar till deras facebook eller foton på dem?
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Någon aning om vad källan är för att frun skulle sagt så - är det hennes facebook, månne?
Länk?
Hon skrev det på Missing People Swedens hemsida, det blev borttaget men finns bevarat tack vare att någon/några tryckte på print screen. Finns bilder på deta i tråden.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Okej. Som det ser ut har pappan hjälpt till att antingen ta ihjäl hundstackarn eller bara med att forsla bort den.

Stackars hund. Måntro om dom åkte iväg med hunden i säcken med en svart Nissan pickup? Skulle vara jävligt intressant om Polisen eller någon hittar en nedgrävd svart säck med KJs hund i kring fyndplatsen av likdelarna.
Pappan äger ingen Nissan Pickup, enligt Transportstyrelsen.
Citera
2013-05-22, 17:51
Medlem
Codens avatar
Citat:

1. Är det verifierat att hon (V) messade MB, då hon blev sur över att pluggkompisen inte ville skjutsa hem henne. Alltså, vem är källan till det påståendet?

2. Pluggkompisen kan enligt somliga i tråden absolut inte vara K och det verkar rimligt om det stämmer att K inte alls var intresserad av fysik odyl, utan gick ifrån högstadiet till historiestudier på universitetet, så vem kan pluggkompisen vara då? Det måste väl ändå rimligen vara någon i den kurs hon läste på LUT? Alltså en tekniskt intresserad kille. Ingen som vet vem hon brukade umgås med på LUT?

3. Tydligen har folk sett henne efter att hon lämnade K. Det innebär att hon kanske gick hem till K, drack en öl och sedan gick hem till sin studiekamrat. Men återigen: vem är han?

4. Ponera att studiekamraten mot all förmodan är K som av nån jävla konstig orsak både är historie- och tekniknörd som hjälpt V med studierna och att vittnen tagit fel på V och inte sett henne sedan hon lämnade K...vilken väg skulle då V ha gått när hon lämnade V, finns det orsak att tro att hon genat vid fortet för att komma hem snabbare (tänker på teorin om överfall av ensam galning vid fortet)?

1. Nej

2. PLUGGAT har dom nog inte gjort men det finns ju andra saker en man och kvinna kan göra tillsammans.

3. Väldigt obekräftat hur BRA den observationen är imo

4. Överfall av ensam galning resulterar ytterst sällan i styckmord skulle jag säga.
Citera
2013-05-22, 17:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Återigen har min lilla pippi varit här, alltså den som pratat med en granne till KJ.

Man kan ju hoppas att polisen han administrera lite papper och sätta fast någon fortkörare under tiden
Citera
2013-05-22, 17:52
Medlem
Sockerarters avatar
På MPs hemsida skriver iallafall någon:

Nätet dras åt runt karatetränaren MB likadan bil som han äger har setts vi fyndplatsen & vid minst ett annat intressant ställe...

http://www.facebook.com/MPSweden?fref=ts

Kanske någon härifrån men är det så att MB är en misstänkt person i det hela också?
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Vad har det med saken att göra? Jag har med egna ögon sett dem strula på offentlig plats under tiden de var tillsammans. Hon har gillat och kommenterat många av hans bilder. Klart de har en koppling till varandra!

Jo för att jag skulle vilja komma till hans facebook sida men kan ju inte det i och med att man inte ser hennes vänner ho ho
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Han har aldrig avskrivits, min fetmarkering, som misstänkt. Att polisen säger "ingen misstänkt" är inte detsamma som avförd.

Var skrev jag avförd? Kan inte du ta fram detta eftersom du sätter dit avförd som om det är från mitt uttalande. Så jag vill gärna se detta.

Han har visst avskrivits inledningsvis som ej misstänkt. Har du frågor så kontakta insatta eller polisen och begär att få en kommentar om hur man inledningsvis har arbetat.
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:

Det finns ju två andra scenarion än att hon ville ha läxhjälp utav honom.

1. Hon skulle hjälpa honom eftersom hon förmodligen ändå inte hade med sig böcker eller läxgrejer pga att hon var ute och motionerade innan. Hon bra på matte, han inte.

2. Hon skulle inte plugga. Utan bara umgås. Men polisen ändrar inte på ordet plugga eftersom det är orelevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det skulle jag också vilja för i min värld finnd det några saker som tvärtom talar mit att det skulle vara Kj.

1. Polisen sa med emfas förra onsdagen i Efterlyst att han var helt friad från alla misstankar.
2. Ett oberoende vittne har sett VB ensam EFTER det att hon lämnade KJs bostad.
3. VB skickade SMS efter det att lämnat KJ -vad jag förstått var mottagaren av detta sms MB.

Sådana här fakta faller gärna bort här på fb i den allmänna jakten på gärningsman.
Polisen säger ena veckan med emfas att KJ är helt friad från alla misstankar och i nästa är han utpekad på fb som "skyldig".
Citera
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om det är KJ tror inte jag iaf att han hade något motiv. Tror att det hela gick överstyr bara. Motivbilden skulle kunna vara mer tydlig med andra gm.

Något slags motiv måste han nog ha haft. Inte dräper en kille sin fd. utan motiv?
Jag har skrivit tidigare i tråden att jag tror hon avvisade honom efter att han gjort närmanden. Han ville helt enkelt ha sex med henne igen men hon ville INTE! Enligt uppgift (för andra gången) var det han som gjorde slut men jag tror han ångrat sig. Kanske var hon den första tjej han träffat på ett normalt sätt och inte via diverse kontaktsiter/andra sociala medier.

Alla thaitjejer är INTE horor! Jag tror också att allt gick totalt överstyr då KJ inte verkar vara en allt för stabil kille. Nej till sex, nej till att ge förhållandet en ny chans skulle mycket väl kunna trigga KJ till att totalt flippa ur efter ett par öl. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in