2013-05-10, 11:09
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Att folk "gillar" saker lite nu och då på facebook behöver långt ifrån betyda att de aktivt tryckt på en gilla-knapp just precis då. Har två facebook-vänner som varit döda i flera månader nu och de fortsätter gilla diverse sidor fortfarande...
Fast i det här fallet har mamman suttit och kommenterat det hon har gillat också bl.a. har hon haft någon diskussion om ett fotbollslag hon verkar hålla på. Det är alltså inte saker som gillats automatiskt... Då tycker iaf jag att hon kanske borde uppmärksammat omgivningen på att hon saknar din dotter istället. Menade heller inte att dottern var kuvad, hon verkar som vilken tjej som helst, men mamman kanske är det. Kanske vet hon mer än vad hon låter komma fram.
Citera
2013-05-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Tyvärr får jag lite Nathalie Johansen vibbar här. Tjejen har lämnat hemmet på lördagen i Boden, men inte en kotte har sett henne sedan dess. Hennes familj anmäler försvinnandet först på tisdagen. Under tiden sitter hennes mor på Facebook och gillar fotboll och annat istället för att kläcks ur sig "min dotter kom inte hem i natt/helgen". Mycket märkligt beteende. Hoppas polisen fokuserar på att ta reda på när någon utomstående senast såg henne. Den manlige bekanten som fick ett sms om att någon retat upp henne såg henne senast på torsdagen. I övrigt tror jag inte att hon har försvunnit frivilligt. Min andra gissning av hennes två Facebook sidor är att hon var kär i och kanske till och med hade en relation med en upptagen person. Av det senaste humoristiska inlägget, ponerat att hon själv skrev det i lördags beskrivs de perfekta tjejerna och hur viktigt det är att de inte känner till varandra. Kanske hade hon tröttnat på att vara älskarinnan och hotade eller gjorde slag i saken och berättade om förhållandet till en tidigare ovetande partner som flippade. Såg även att hennes mor skrev att hon hade en vän i Sävast och frågade på fejjan en av allt att döma muslimsk tjej om det var hon. Skulle den muslimska tjejen varit hennes partner och detta kommit fram till hennes man eller släkt var det nog god natt.

Boom!
Realistisk teori, känns absolut som det sista inlägget på facebook är av större vikt än många tror.
"Visar att hon var en tjej med humor" Ehm jaha hur många statusuppdateringar innan denna hittar ni som stärker att hon är en asa kul tjej?
Tycker mer att det är som en grå massa kring ointressanta och vardagliga händelser!
Citera
2013-05-10, 11:10
Medlem
Vet ej om det skrivits i tråden tidigare om synska personer. På missing peoples facebooksida skriver en person:
..." Jag fick en syn om att hon finns i eller intill nån stuga man kan åka till me skoter på vinten å nån vandringsled,sök efter en sån kändes heller inte långt bort från en väg me asfalt ej heller från bebyggelsen och före innan man kommer till Boden???Jag har haft rätt många ggr när jag fått såna syner vid försvinnaden,Jag vet inte hur det ser ut däruppe.."

Ibland händer det ju att synska personer har rätt. Om någon vet vilken stuga det gäller så kan det kanske vara värt att kolla upp. Det kan vara många villospår också hos det som synska ser, men kanske ändå något? Denna person kanske är duktig.
Citera
2013-05-10, 11:11
Medlem
Astrologeens avatar
Magkänslan är att man söker på helt fel ställe, men men.

Kan inte släppa det, vem fan var kompisen som hon skulle plugga hos.. och varför blev inte denne orolig när hon inte hörde av sig.
Citera
2013-05-10, 11:12
Medlem
Skrämmande. Hon verkar inte veta någonting utom att dom letar efter en människa i skogen.
Brottsutredningen verkar vara helt separat från sökandet. Rena skämtet.

Nu tror jag att några måste åka upp från Fjollträsk och styra upp utredningen, annars lär dom aldrig komma någon vart med det här fallet.
Citera
2013-05-10, 11:14
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertin
"Jag vet inte"...
"Det vet vi inte"...
"Jag vet faktiskt inte"

Ingen vidare koll hon har, Karin Eriksson

Om hon håller presskonferensen för att prata om sökarbetet så är det väl bra att hon inte uttalar sig om saker som hon inte har koll på? Jag tycker det är bättre att hon säger att hon inte vet (alternativt håller på saker som hon inte är helt hundra på) än att hon fläker ut sig till media som nappar på allt möjlig skit.
Senast redigerad av Leverflundra 2013-05-10 kl. 11:23.
Citera
2013-05-10, 11:16
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Vet ej om det skrivits i tråden tidigare om synska personer. På missing peoples facebooksida skriver en person:
..." Jag fick en syn om att hon finns i eller intill nån stuga man kan åka till me skoter på vinten å nån vandringsled,sök efter en sån kändes heller inte långt bort från en väg me asfalt ej heller från bebyggelsen och före innan man kommer till Boden???Jag har haft rätt många ggr när jag fått såna syner vid försvinnaden,Jag vet inte hur det ser ut däruppe.."

Ibland händer det ju att synska personer har rätt. Om någon vet vilken stuga det gäller så kan det kanske vara värt att kolla upp. Det kan vara många villospår också hos det som synska ser, men kanske ändå något? Denna person kanske är duktig.

Ja det borde kollas upp.

Är dock väldigt skeptiskt till 'synska' människor, kan bara ge exempel på Amanda berry som påstods ha varit död. Handlar mycket om gissningar. "Amanda berry har vart borta flera år, kanske inte kommer hittas.. då drar jag till med att hon är död, win win."
Citera
2013-05-10, 11:18
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv

Annars kan vi ju fråga Gud vad Han tror om hennes försvinnande. Eller Jultomten kanske.

Edit: Beskrivningen kan passa in på alla små stugor i hela Norrland.
Senast redigerad av Leverflundra 2013-05-10 kl. 11:21.
Citera
2013-05-10, 11:20
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Annars kan vi ju fråga Gud vad Han tror om hennes försvinnande. Eller Jultomten kanske.

Hah, eller hur.
Citera
2013-05-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Om hon håller presskonferensen för att prata om sökarbetet så är det väl bra att hon inte uttalar sig om saker som hon inte har koll på? Jag tycker det är bättre att hon säger att hon inte vet (alternativt håller på saker som hon inte är helt hundra på) än att hon fläker ut sig till media som nappar på allt möjligt skit.

Självklart är det så, hon skall inte uttala sig om saker som hon inte vet, men problemet är ju just att hon inte vet. Man tycker att hon borde veta mer, men det verkar bara som att hon tycker det hela är tråkigt och jobbigt. Hon letar i skogen efter någon eftersom hon måste, inte för att hon egentligen bryr sig.
Man tycker till exempel att det inte borde vara vattentäta skott mellan brottsutredningen och de som söker. Om man har lite koll på brottsutredningen så är det kanske enklare att veta vilka områden man skall koncentrera sökandet till.
Citera
2013-05-10, 11:21
Medlem
Är det någon som har en länk till mammans Facebook?
Citera
2013-05-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Magkänslan är att man söker på helt fel ställe, men men.

Kan inte släppa det, vem fan var kompisen som hon skulle plugga hos.. och varför blev inte denne orolig när hon inte hörde av sig.
Vad har du för magkänsla då? vart ska man söka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in