Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-09, 19:11
  #121
Medlem
" insider info" Från Facebook

Trollet Lund SAMLAR ALLA ERA INLÄGG TILL DETTA .. FASTNÅLAR INTE DÅ DET INTE SYNS FRÅN MOBIL... MEN KL 04,00 BODENS BRANDSTATION
för 18 timmar sedan · Gilla

för 4 timmar sedan via mobil · Gilla
Sandra Nordström flickans telefon är hittad vid älven någonstans kring bodforsområdet, hon är dock inte funnen ännu
för 4 timmar sedan via mobil · Gilla

Viktoria Anna Carina Lindgren Inga misstankar om brott ännu? Med tanke på att hennes mobil är hittad med inte hon , Hoppas att hon hittas detta är så obehagligt!
för 4 timmar sedan via mobil · Gilla · 1

Manuela Escobar Jag pratade just med polisen, Kent säger att hundarna inte snappat upp något spår värd att bry sig om. De är rätt uppgivna. Det kan vara kidnappning.
för 3 timmar sedan via mobil · Gilla

Viktoria Anna Carina Lindgren Men herregud !
för 3 timmar sedan via mobil · Gilla

Erik Wirkola Ingen mobil är hittad! Sluta nu sitta och hitta på en massa
för 3 timmar sedan via mobil · Gilla · 3

Sandra Nordström det var nyss en som är med i sökandet, som skrev på boden sidan att de hittat mobilen.
för 3 timmar sedan via mobil · Gilla

Sandra Nordström ?
för 3 timmar sedan via mobil · Gilla

Lena Pappershäxan Lundsten Med hänsyn till hennes anhöriga och vänner som också är läskunniga kan vi väl få slippa se kommentarer här som endast är spekulationer. Skriv inte att hon kan vara kidnappad o.s.v. alla fattar väl att något faktiskt KAN ha hänt men håll det för er själva. Skriv heller inte hörsägen utan håll er nu till fakta och invänta vidare på att hon hittas. Detta är en så grym situation för hennes anhöriga att det räcker gott och väl ändå att detta körs runt på olika forum på FB. Skärpning och bete er som ni själv skulle vilja bli behandlade i en sådan situation.
för 3 timmar sedan · Gilla · 8

Johanna Pohjanen Sandra Nordström jag kopierade en text från en persons sida där det stod att telefonen blivit hittad. Så var inte fallet och jag raderade infon! Trist när det spårar iväg i spekulationer och jag ber om ursäkt om jag i min tur vilselett nån! Är det nån som vet vad som händer, så borde det vara Erik Wirkola?! Jag tänker då inte spekulera i mer om detta, eller sprida info, utan att faktiskt VETA vad som pågår!
för 3 timmar sedan · · Gilla

Lena Pappershäxan Lundsten Får jag föreslå så skriver ingen mera här förrän ny skallgång skall göras eller om hon hittas!
för 3 timmar sedan · Gilla · 1

Sandra Nordström Johanna.. Jo, det var din delning som jag såg. Trist att jag hann se det och trodde på det - blev dock väldigt lättad, när jag fick höra att det inte alls låg till så.
för 3 timmar sedan via mobil · Gilla · 1

Jonny Andersson okej undrade bara för att jag tänkte ifall mer folk behövs till sökande kan jag ha ett antal stycken som kommer..
för 3 timmar sedan via mobil · Gilla · 1

Linda-Marie Gabrielsson Jonny Andersson, jag tror att sökandet fortsätter. Det går ju att åka ner till räddningstjänsten på Torpgärdan och titta.
för 3 timmar sedan via mobil · Gilla

Jonny Andersson okej jo kommer från kalix så är därför ja fråga hur det gick med sökandet åker en sväng senare ditåt..
för 3 timmar sedan via mobil · Gilla · 2

Lena Pappershäxan Lundsten Det står inne på Missing People Sweden sida. Bara att komma och ansluta även i efterhand. Räddningskåren, Torpgärdan.
för 2 timmar sedan · Har redigerats · Gilla · 1

Cecilia Björnfot Bohman Beundransvärt att så många ställer upp i sökandet.Är säket en stor tröst för dom närstående
för 2 timmar sedan · Gilla · 3

Milly Crass ♡♡♡
för ungefär en timme sedan via mobil · Gilla · 1

Cecilia Björnfot Bohman Är det någon som hört nå nytt om sökandet
för 18 minuter sedan · Gilla

Milly Crass hoppas de hitta Ploy snart...
för 16 minuter sedan via mobil · Gilla
Citera
2013-05-09, 19:12
  #122
Medlem
Om det skulle vara så att hon har fallit i Lule-älven så undrar man hur stor chans det är att hon skulle flyta i land nedströms. Finns det någon som har koll på såna saker. Sedan undrar man ju hur strandkanten ser ut. Finns det risk att man kan halka och falla i vattnet och finns det fortfarande is på älven?
Citera
2013-05-09, 19:18
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om det skulle vara så att hon har fallit i Lule-älven så undrar man hur stor chans det är att hon skulle flyta i land nedströms. Finns det någon som har koll på såna saker. Sedan undrar man ju hur strandkanten ser ut. Finns det risk att man kan halka och falla i vattnet och finns det fortfarande is på älven?

Älven är öppen. De släpper i kraftverket så det är ganska strömt för tillfället.
Strandkanterna utseende är varierande. På vissa ställen är det väldigt brant och på andra ställen lite mindre brant. Så rent teoretiskt så går det nog att falla i, däremot tvivlar jag starkt på att hon har gjort det. Inget promenadstråk går nära någon brant kant så man kan råka falla i av misstag.
Citera
2013-05-09, 19:18
  #124
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om det skulle vara så att hon har fallit i Lule-älven så undrar man hur stor chans det är att hon skulle flyta i land nedströms. Finns det någon som har koll på såna saker. Sedan undrar man ju hur strandkanten ser ut. Finns det risk att man kan halka och falla i vattnet och finns det fortfarande is på älven?
Isen är borta nu och var så även i lördags tror jag. Det är en relativt smal älvfåra med strömt vatten mellan Boden och Sävast. Att någon genom en olycka hamnar i vattnet och inte kan ta sig upp känns faktiskt lite otroligt men konstigare saker har nog hänt.
Citera
2013-05-09, 19:18
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Under många års erfarenhet som joggare är det sällan jag mött en ensam tjej som varit ute och joggat i folktomma områden.

Tyvärr är tjejer så rädda att en skog med elljusspår inte upplevs mycket tryggare, speciellt om det saknas andra joggare ute i spåren.

Vet inte var du joggar, men jag (tjej, 25) joggar ofta i skog och på elljusspår. Och möter ofta andra tjejer på ödsliga stigar.
Citera
2013-05-09, 19:20
  #126
Medlem
skrivet från en vän till henne samt syster

Milly Crass Hoppas hon är hemma snart...
för 22 timmar sedan · Har redigerats · Gilla · 2

PJ Johansson ขอให้หาน้องเจอเร็วนะ สาธุBe för min syster att överens om att träffas snart igen. (Översatt av Bing)
för 21 timmar sedan · Gilla · 1

Milly Crass สาธุ......hoppas det och allt bra med henne.....
Citera
2013-05-09, 19:22
  #127
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsnabel
Det ligger en flyktinganläggning innehållande väldigt många idioter efter Kanslihusvägen

Vad menar du att det är för slags "idioter" som skulle finnas där?
__________________
Senast redigerad av hundensår 2013-05-09 kl. 19:33.
Citera
2013-05-09, 19:26
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Vad menar du vilka slags "idioter" skulle finnas där?

Invandrarmän som inte är kloka i huvudet. Florerar mycket droger etc. Jag skulle aldrig passera där om jag var ensam och tjej.
Citera
2013-05-09, 19:31
  #129
Medlem


"Vatchareeya Bangsuan

den 4 maj i närheten av Boden, Norrbottens Län.



De 5 hemligheterna för ett fungerande förhållande:

1. Det är viktigt att hitta en tjej som hjälper till i hushållet.

2. Det är viktigt att hitta en tjej som får dig att skratta.

3. Det är viktigt att hitta en tjej som du kan lita på och som inte ljuger.

4. Det är viktigt att hitta en tjej som är bra i sängen.

5. Det är viktigt att dessa fyra tjejer inte känner varandra."


Det här är ju det sista inlägget på facebook, skrivet 15.22
Citera
2013-05-09, 19:36
  #130
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsnabel
Invandrarmän som inte är kloka i huvudet. Florerar mycket droger etc. Jag skulle aldrig passera där om jag var ensam och tjej.
Jag kan hålla med om det där, mycket skit i Boden på vissa ställen.
Det var precis där vid den gatan och vidare söderut som det letades idag av skallgångskedjan, hade varit intressant att veta varför detta område ansågs prioriterat när polisen och hemvärnet letade på berget vid fortet flera kilometer därifrån.
Citera
2013-05-09, 19:37
  #131
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsnabel
Invandrarmän som inte är kloka i huvudet. Florerar mycket droger etc. Jag skulle aldrig passera där om jag var ensam och tjej.

Aha, du är en gammal flashbackrasse alltså. Ville bara få det klarlagt.
Slår vad om att du skulle bli bra nöjd om det visade sig att en blatte låg bakom det hela. Slår också vad om att vad du hittills skriver är ogrundade rykten inom den lokala inaveln.
Citera
2013-05-09, 19:38
  #132
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om det skulle vara så att hon har fallit i Lule-älven så undrar man hur stor chans det är att hon skulle flyta i land nedströms. Finns det någon som har koll på såna saker. Sedan undrar man ju hur strandkanten ser ut. Finns det risk att man kan halka och falla i vattnet och finns det fortfarande is på älven?
Jag gissar att vattnet är iskallt så sannolikheten att hon överlevt och ligger på en strand, och överlevt där också, är obefintlig. Iskalla kläder skyndar på dödandet på land. (jag säger inte att du påstår att hon lever och ligger på en strand, men någon kommer säkert tro det, och då är det lika bra att avfärda det direkt)

"A water temperature of 10 °C (50 °F) can lead to death in as little as one hour, and water temperatures hovering at freezing can lead to death in as little as 15 minutes." - http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermia#cite_ref-32

Statistk på hur länge man överlever i vatten. Ni som inte kan Fahrenheit kan Googla X Fahrenheit in Celsius

http://www.usps.org/national/ensign/...ypothermia.htm

Förmodligen ligger hon på botten, tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback