2013-05-11, 01:40
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Är det inte en märklig tråd på det sättet att ingen bekant/kompis som har nära relation till VB kommit med ett enda inlägg i tråden?

Bara någon sida längre fram i tråden så skrev någon att "Klart man är orolig, men man kan ju inte göra så mycket" som svar på en liknande kommentar som din. Frågade om denna person var vän med VB men fick inget svar.
Citera
2013-05-11, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Bara någon sida längre fram i tråden så skrev någon att "Klart man är orolig, men man kan ju inte göra så mycket" som svar på en liknande kommentar som din. Frågade om denna person var vän med VB men fick inget svar.
Ok missade jag antar jag då. Men nån som är lite mer meddelsam än en one liner mening då.
Citera
2013-05-11, 01:45
Medlem
Var någonstans bor hon? Hittar inte igen hennes adress.
Citera
2013-05-11, 01:50
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ok missade jag antar jag då. Men nån som är lite mer meddelsam än en one liner mening då.

Ja, det kan verka lite skumt. Eller så drar dom sig för att diskutera fallet här av rädslan för att bli igenkända av någon. Kanske "känns fel" att ge ut information till allmänheten som kan vara känsligt för familjen osv.

Eller så hade hon helt enkelt inte många vänner. Verkar inte så på Facebook iaf :/ Någon som vet hur länge hon ska ha bott i Sverige? Hennes svenska verkar ju inte heller helt hundra med tanke på hennes statusupptaderingar.
Citera
2013-05-11, 01:55
Medlem
troubleices avatar
Jag går fortfarande i tankarna om att allt kanske inte stod rätt till i familjens hem. Är rätt nyfiken på VB's styvfar. På tal om det, var är hennes riktiga pappa? I hemlandet? Kan han ha något med det här att göra? Spekulerar bara...

(Utgår ifrån att fadern där hemma inte är hennes biologiska far?
Rätta mig gärna om jag har fel?)
Citera
2013-05-11, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad skulle hon i Sävast att göra då, hon lämnade ju vännen vid 21, och dennes bostad skall enligt polisen ligga cirka 2 kilometer ifrån VB bostad, Sävast stämmer inte med avståndet.

Nej, då stämmer inte Sävast. Det var iallafall bekräftat att vännen bodde i lgh. Då skulle jag gissa på att vännen bor på Kavallerivägen, Bodsvedjan, eftersom mobiltelefonen haft kontakt med åbergsmasten. Finns inte så många andra lägenheter i detta område. Skulle tro att det är drygt 2km fågelvägen från hennes hem på Ugglegatan till dessa lägenheter. Hon skulle kunnat välja en rutt hemmåt rakt genom en förläggning för nyinkomna flyktingar, Kanslihusvägen bl.a. Många våldtäktsstigar däremellan.
Citera
2013-05-11, 02:07
Moderator
OYs avatar
Polisen har sökt vid Åberget mellan Sävast och Boden därför att hennes mobil visat att den varit nära en mast vid Åberget vid 18:40 tiden, ska tydligen finnas ett rekreationsområde där. Stämmer väl med VB facebookpost om att hon skulle ut och springa. Någon gång under lördagen fick en manlig bekant ett sms av VB om att någon retat upp henne. Vem var det som hade retat upp henne, var det en efterhängsen beundrare?

Vad säger att VB ens besökte den manliga vännen för att studera, mer än vännens utsaga? Det kvinnliga vittnet? Vi vet inte vem den kvinnan är och sanningshalten kan inte avgöras med det lilla vi vet om hennes vittnesmål. Teoretiskt kan det vara så att endast VB mobil har varit i vännens bostad, om den ens varit där. Mobilen har befunnits i närheten av vännens bostad, samma område som Åberget det är det enda vi vet.

Frågan är om det hänt VB något i skogen, träffade hon någon där, dödades hon i skogen, i så fall har GM haft gott om tid på sig att skaffa undan kroppen ifrån detta område.

Ponera att VB dödats i skogen, mobilen i fickan, en panikslagen GM(förstagångsmördare) tänker kanske inte på det där med mobil och spårning, det inser GM många timmar efter dådet och gör slut på mobilen, alternativt tog batteriet slut vid 21 tiden.
Citera
2013-05-11, 02:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Jag går fortfarande i tankarna om att allt kanske inte stod rätt till i familjens hem. Är rätt nyfiken på VB's styvfar. På tal om det, var är hennes riktiga pappa? I hemlandet? Kan han ha något med det här att göra? Spekulerar bara...

(Utgår ifrån att fadern där hemma inte är hennes biologiska far?
Rätta mig gärna om jag har fel?)

Han bor väl inte ens i Boden vad jag kan se, eller? http://www.facebook.com/bangsuan.no01/about
Citera
2013-05-11, 02:30
Medlem
Om vi går tillbaka till FB inläggen. Hon skrev ju ett annat inlägg 59 min efter inlägget om motioneringen. Det skulle ju kunna vara så att hon redan varit ute å sprungit i närheten av hemmet redan innan hon skrev det sista inlägget. Jag tror inte någon motionerar på Åbergsområdet denna tid på året, fullt med snö å lera. Och dessutom så sent som 21 på kvällen?
Skulle vara grymt intressant att veta avståndet från masten till mobilen, det vet nog polisen iaf.
Citera
2013-05-11, 02:34
Medlem
Kavelduns avatar
Här jobbade V extra i början på 2012.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7239935
På Facebook skrev hon "ledig på söndag , vill jobba, du tog över min plats. "

Hon gick med i Facebook den 6 oktober 2009 och började studera vid Björknäsgymnasiet i Boden den 24 augusti 2009.

I onsdags skrev hennes styvpappa följande på V's Facebook-sida:
Citat:
är det någon som nära vän som umgås med v**ch*reey* b*ngsu*n hör hör aver det är viktigt . ni kan kontakacebookta mig på mobil 070-******* eller min facebook ***** *-* ******

Detta har ingenting med hennes försvinnande att göra, utan bara ett försök att besvara en del frågor som dykt upp i den här tråden.
Citera
2013-05-11, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men lagen om elektronisk kommunikation säger vilket trafikdata som operatörer ska spara och lämna ut när myndighet så begär. Där finns ingen skillnad mellan olika trafikdata, som t.ex. positionering. Allt eller inget är det som gäller.

Om jag utgår ifrån att du har rätt så blir det väldigt motsägelsefullt att det förekommer så olika uppgifter, förutsatt att de(polisen) får tillgång till ALL information på en gång om de väl begär ut trafikdata

Expressen 9 Maj: http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-polisens-basta-spar-efter-vatchareeya/
Citat:
Hennes mobil har spårats och det är i området där de senaste signalerna registrerades, klockan 18.40 i lördags, som polisen har begränsat sitt sökande till i första hand.

Aftonbladet 10 Maj: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab
Citat:
De sista spåren från Vatchareeya uppgavs tidigare ha kommit från en mast vid Åberget i Boden som mottagit en signal från hennes mobil vid 15-tiden i lördags.

Citat:
Polisens sista spår är ett sms hon skickat till en manlig bekant samma dag.
– Det kom just innan hon försvann. Något verkade ha retat upp henne, säger mannen som fick sms:et.

Nsd 10 Maj http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7649916

Citat:
ett tiotal utgående signaler (samtal eller sms) från hennes mobiltelefon

Verkar inte riktigt som polisen haft koll på vilket som egentligen varit de sista signalerna från mobilen då det i media förekommer minst 4 olika uppgifter om detta.

> 15-tiden
> 18.40
> 21-tiden

> 10-tal utgående signaler

Frågan blir ju då naturlig - Har de skaffat sig den kollen nu?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-11 kl. 05:06.
Citera
2013-05-11, 08:35
Medlem
Polisen avblåser sökandet, dom är "helt säkra" på att hon inte finns i området.. Hur många gånger har man inte hört den förut? Och sen ligger kroppen bakom huset. Jag litar inte på pölisen vad gäller att leta rätt på människor. Fortsätter MP att leta trots att polisen inte gör det? Eller letar ingen nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in