Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tycker det skulle vara intressant med både tips om fiskaren och någon som sett VB gå just där. Alla tycker det är konstigt att ingen sett VB. Det vore betydligt lättare om polisen talade om VAR man i så fall skulle ha sett henne. Nu finns det några vittnen som tror sig ha sett henne i Björns och en vid Smedjan i Luleå. Därför angav jag i inlägget en specifik gång och cykelväg. Mao ingen uppgift som finns, men något jag frågar efter.
Varför är den osannolik? Styvpappan hade sin "åka hem till Boden helg" iaf. Han åkte hem varannan helg Den 7/4 hade VB gjort tacos till styvpappan enligt kontot på Fejjan. Tittar man i allmenackan så borde han varit i Boden lördagen den 4/5.
Det är betydligt mer sannolikt att hon mördats av en person hon känner, har eller har haft en relation med eller är bekant med.
En okänd fiskare som får för sig att döda en ung tjej, typ Eklund eller Carolinmördaren, är ganska sällsynt och händer inte så ofta, och därför är det tillsammans med andra omständigheter som att hon var upprörd på grund av någon trolig konflikt med någon inte troligt att GM var okänd.
Men som jag sa kan man förstås inte utesluta detta, även om det kanske är minst troligt just nu att GM är en för henne okänd person.