2013-06-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Verkar fullständigt ologiskt att föra en död människa från utmarkerna mot centrala Boden. För det får man ju ändå kalla det, även om det är lite avstånd. Ett känt rekreationsställe för joggare, MÖP:ar, ryttare och hundflanörer. En mil åt andra hållet utan st*ckning och hon hade aldrig hittats. Det är framfört flera gånger i tråden.
jo om mordplatsen är utanför stan nånstans så är dumpningsplatsen märklig varför flytta allt? jo för att jag tror att styck/mordplats kan ha varit nära nånstans där mps sök var därför han fick panik å flytta grejerna mitt på dan till å med kanske?
Citera
2013-06-05, 22:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
''Dessutom finns inga tecken på att 22-åringen försökt städa upp varken sin bostad eller bil. Tvärtom har han haft det väldigt stökigt, uppger flera personer.

- Jag har hört att han har svårt att städa och har det stökigt omkring sig. Det är något som talar emot att det är han. Jag tror inte att han är kapabel att röja undan bevis, säger Bo Forssberg.''

Om det skulle vara sant så tyder det på att mordet inte har skett i lägenheten, för så jäkla störd kan han väl inte vara så att han inte begriper att han kommer att misstänkas?
Citera
2013-06-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
''Dessutom finns inga tecken på att 22-åringen försökt städa upp varken sin bostad eller bil. Tvärtom har han haft det väldigt stökigt, uppger flera personer.

- Jag har hört att han har svårt att städa och har det stökigt omkring sig. Det är något som talar emot att det är han. Jag tror inte att han är kapabel att röja undan bevis, säger Bo Forssberg.''
Det skulle ju tyda på varför han dolde de styckade delarna så dåligt.

Jag tror inte mordet skedde i lägenheten, för det hade märks. Då det gäller undanröjande av bevis så kan detta ha ingått i ngt spel som KJ hade i huvudet.
Citera
2013-06-05, 22:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Är det vanligt att mördare som gjort den här typen av mord (dvs övervåld, styckning osv) som inte är lejd av någon, att dom nekar till brottet?

Jag menar Skarakannibalen och vampyrkvinnan tex som också gjorde väldigt råa mord, nekade väl inte till vad dom gjort? (bara som ett exempel)

Nu har det gått några veckor och KJ har fortfarande inte erkänt, "borde" han inte gjort det om han nu är GM med tanke på vilket sorts mord det är?
Enligt GW Persson så var det tydligen vanligast att mördare av denna typ av mord -dvs. mord där man försöker dölja tillvägagångssätt/motiv- inte erkände utan höll masken så långt det någonsin går.
Helt naturligt om man man tänker logiskt, med bevisning som är svag så har ju mördarsvinet fortfarande en chans och den kommer han att sitta kvar med så länge som någonsin är möjligt.
Citera
2013-06-05, 22:36
Medlem
lilltoes avatar
Spekulationerna är många..

Det som talar emot att mordet skedde på sena eftermiddagen/kvällen, typ vid sommarstugan eller Mjösjöberget med omnejd, är risken med allmänhetens närvaro, grannar. Att någon bevittnat/hört händelsen är överhängande. Nej, jag tror något hände efter 21.00. Boden låg öde pga ishockeyn. Mörkret började lägra sig. Sommarstugeområdet var tomt och Mjösjöberget med omnejd öde. Om det nu hänt där.
Citera
2013-06-05, 22:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Spekulationerna är många..

Det som talar emot att mordet skedde på sena eftermiddagen/kvällen, typ vid sommarstugan eller Mjösjöberget med omnejd, är risken med allmänhetens närvaro, grannar. Att någon bevittnat/hört händelsen är överhängande. Nej, jag tror något hände efter 21.00. Boden låg öde pga ishockeyn. Mörkret började lägra sig. Sommarstugeområdet var tomt och Mjösjöberget med omnejd öde. Om det nu hänt där.

Inte säkert att det var tomt bland sommarstugorna, troligtvis är ev. grannar förhörda upplysningsvis, och har han fixat och donat, bl a kört med bilen, så kan det ha kommit till polisens kännedom.
Citera
2013-06-05, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Enligt GW Persson så var det tydligen vanligast att mördare av denna typ av mord -dvs. mord där man försöker dölja tillvägagångssätt/motiv- inte erkände utan höll masken så långt det någonsin går.
Helt naturligt om man man tänker logiskt, med bevisning som är svag så har ju mördarsvinet fortfarande en chans och den kommer han att sitta kvar med så länge som någonsin är möjligt.

håller med dig, denna man är mycket "ondare" än vad nån lyckats uppsnappa i hans omgivning (men det är inte kanske så lätt för anhöriga och kompisar att addera ihop allt.. han är ju inte så gammal, dessa anti-sociala beteenden har väl först sista två-tre åren bitit sig fast hårdare och hårdare, och i samband med denna accelerering av sitt beteende har han själv gått in hårt för att ligga under "radarn").. men vi får väl se nu vad som händer där han sitter på skeppsbrogatan, han kommer att pumpas hårt framöver, hörde iaf att han skulle få sjömansbiff imorgon (levereras från häktet i porsön) huruvida dryckmenyn var loka/mjölk eller cola framgick ej.
Citera
2013-06-05, 22:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Ett myggbett får ju inte blod att spruta men blod blir det ju. Fanns det mygg då i norrland?
Absolut inte. Det fanns inte ens mygg i stockholmstrakten den 4-5 maj.
Citera
2013-06-05, 22:46
Medlem
succubusans avatar
Från Svenska mord

"Styckmordet på Veronica Eriksson i Lycksele 2 september 2000
18-åriga Veronica hittas mördad, våldtagen och styckad hösten 2000 i Lycksele vid en kraftstation. En psykiskt sjuk man, Ricky Eriksson, som var bekant med kvinnan - erkände dåden och döms till vård. Styckmördaren från Lycksele dömdes till sluten vård för styckmordet på Veronika Eriksson för åtta år sedan.
I september 2008 släpptes han ut.
Tre dagar senare anmäldes han för barnporrbrott."

Kanske liknar detta fall? ( utom det sista då kanske) Hoppas vi får svar på det
Citera
2013-06-05, 22:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det visar sig att det inte finns spår i någon av de undersökta bostäderna inklusive sommarstugan tycker jag att man ska låta en hund ta en sniff i VB bostad.

Har frågat tidigare, ingen som vet? Är mamman svensk medborgare? Vad skulle ske om styvpappan lämnar henne eller om hon begått ett allvarligt brott, enkel till Pattaya?

Jag har fått PM(är postat i tråden) som säger att mamman är psykiskt sjuk, sitter bara framför datorn hela dagarna. Då kan man ju undra, på vilket vis är hon sjuk?

Jag vill bara kunna utesluta detta, tror knappt på det själv, men ingen omöjlighet. Så länge vi inte vet var styvpappan var det aktuella dygnet så är mammans trovärdighet på samma nivå som alla andra inblandade i det här fallet tycket jag. Eller är man immun bara för att man är mor och invandrare?

Okej OY - gräv då fram lite mordfall där mammor haft ihjäl sina vuxna döttrar eller konspirerat för att ha ihjäl dem och där familjen INTE ingår i ett starkt hederskulturellt sammanhang. Jag påstår att det är ett scenario som i stort sett inte existerar.

En kvinna som bara "sitter framför datorn hela dagarna" låter på mig på intet sätt som någon som skulle ha förhöjd sannolikhet för att begå våldsbrott.

Jag förstår f.ö. inte heller varför du sitter och fantiserar om detta. Finns det något som i dagsläget talar för andra GM än den häktade, bortsett från den lilla möjligheten att vänner/bekanta till honom varit inblandade i något. Spekulationer om något "samarbete" mellan offrets föräldrar och KJ tycker jag borde rendera en enkel biljett till konspirationsforumet - sånt foliehattande tycker jag i så fall tyder på en mer störd tankeverksamhet än vad mamman ev. lider av.
Citera
2013-06-05, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Men i Skåne har de funnits ett tag. Tror inte att blodspåret kommer från en mygga, antagligen kommer det från kropp eller kroppsdelar, ev. från hjälpmedel.
Citera
2013-06-05, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Blodfläcken kan vara från förra sommaren, och då fanns det mygg, både i Stockholm och i Boden. Men inte en chans att blodfläcken kommer från en mygga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in