2013-05-29, 15:14
Medlem
AlfLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Sista året, eller två, på ett äldreboende. Innan det i en hyresfastighet i Boden.
Tack. Då var det inget att grubbla mer över. En tom fastighet hade ju vart intressant.
Citera
2013-05-29, 15:16
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Då är väl halspulsådern den bästa eller något ben.
http://www.1177.se/Bilder/Nationellt/Amnen/kroppen/hjarta_blodomlopp/s_ny_art_helkropp3.gif

Lårbensartären tömmer nog kroppen på blod rätt snabbt
Nej, från halsartären kan du inte kontrollera flödet, det blir grisigt.
Samma med låret.
Citera
2013-05-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny

Vilket tecken kan bildas av nio punkter?

http://tinypic.com/r/1zgxi1g/5

typ..
Citera
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Nu var väl det vanliga Thailändare i sitt eget land det handlade om...inte Thailändare i Sthlm som kanske anamat den rådande kulturen i Fjollträsk...

Det där uttalandet är bara sorgligt, patetiskt och dryper av mindervärdeskomplex. Det finns ingen vendettakultur i Stockholm förutom inom MENA-grupperingar.

Har du varit i Thailand och umgåtts med Thai där? Tveksamt om du ens lämnat hemkommunen om vi ska fortsätta vara lika fördomsfulla som du är

Det viktigaste som finns för en Thai är att "save face". En Thai som riskera att tappa ansiktet pga någon annans handlingar kan bli MYCKET hämndlysten och förbannad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Vb's mor borde väl ha koll på om hon ägde en D&G tröja?

Och en dessutom som luktar olja icke att förglömma. (Polisens ord vid fyndet)
Citera
2013-05-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tackar.

Tror att vi behöver veta varför hon kallade VB för kackerlacka. VB tränade karate och kanske extrajobbade. Blir man en kackerlacka då? MB kanske hade en fling med henne, dottern verkar ha blivit osams med VB om extrajobbet. Det fanns hur många samband som helst med den familjen. En kackerlacka är väl lite överallt. AN tycks vara väldigt nöjd med att VB är försvunnen, eller? "Kanske INTE vid liv..." Ledsen är hon i alla fall inte, inte heller oroad, bara iskall...

Det är just det här jag vill belysa...nått stämmer inte men jag kan inte sätta fingret på vad.. då det är brist på information när det kommer till denna familj. Men jag kanske bara är ute och cyklar
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej, från halsartären kan du inte kontrollera flödet, det blir grisigt.
Samma med låret.

Jomen, om jag vill tömma en på blod så lär jag ju inte bry mig om hur grisigt det blir?

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tackar.

Tror att vi behöver veta varför hon kallade VB för kackerlacka. VB tränade karate och kanske extrajobbade. Blir man en kackerlacka då? MB kanske hade en fling med henne, dottern verkar ha blivit osams med VB om extrajobbet. Det fanns hur många samband som helst med den familjen. En kackerlacka är väl lite överallt. AN tycks vara väldigt nöjd med att VB är försvunnen, eller? "Kanske INTE vid liv..." Ledsen är hon i alla fall inte, inte heller oroad, bara iskall...

Kackerlackor är väl svåra att döda?
Man kan stampa på dom men det överlever ändå.. kan det vara så att AN har försökt få bort VB förut men det gick inte? Anlitade någon kunnig denna gång?
Dra mig i håret när jag går för långt
Senast redigerad av Bernt-Benny 2013-05-29 kl. 15:21.
Citera
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirforceSpecOp
Tanke:

VB ligger bunden och döende i ödehuset och försöker lämna ett meddelande genom att skriva med sitt eget blod på golvet, kanske ligger hon i en presenning med ena armen fri - svårt att röra sig av alla otäcka anledningar och texten blir därför svårläst.

GM återkommer en stund senare med styckningsattiraljer och mer presenningar/plastpåsar eller något att ha liket i medan styckningen pågår så det inte kommer blod överallt, han börjar med underbenen och ställer dem mot väggen för att de är i vägen, packar ihop resten av delarna och skickar ut genom fönstret men helt enkelt glömmer benen kvar mot väggen i huset?

hursomhelst, vilken vidrig historia

Ödehuset är ju för nittioelftegången avfärdat som mord/styckplats
Citera
2013-05-29, 15:19
Medlem
En granne hörde två höga skrik i närheten av den misstänktes lägenhet vid 21-tiden den 4:e maj. Det är anmärkningsvärt och givetvis ett indicium att något hände i huset då.
Ett annat vittne påstår sig ha sett VJ i närheten eller utanför KJ:s lägenhet vid 21-tiden. Eftersom polisen verkar sätta mindre värde till detta vittnesmål, så kan den personen ha tagit fel på tiden och de misstänkter att observeringen gjorde när VJ kom dit och inte senare.

Nåväl, men om skrik hördes vid den tid då KJ säger att VJ gickhem, så pekar det på att NÅGOT överraskande och plötsligt och oväntat hände då som skrämde VJ att skrika hjärtskärande. Vad?

Skedde det i KJ:s lägenhet? Var KJ ensam hemma, eller fanns någon annan där? Någon som VJ kunde träffa anonymt hemma hos KJ? Att hon skulle plugga hos den här KJ finner jag lite märkligt.
Skedde det här strax utanför lägenheten? Skedde det hos en granne?

Vi får inte glömma att polisen har haft span på KJ sedan VJ försvann. De har kunnat konstatera att han har uppträtt på ett ovanligt sätt. Glöm inte heller att rikskrim har kallats in. De vet vad de sysslar med.
Citera
2013-05-29, 15:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Vb's mor borde väl ha koll på om hon ägde en D&G tröja?

Antagligen har jackan öht ingenting med fallet att göra. Om den har det så säger det ett och annat om polisen och MPS, det må jag säga.

Jackans relevans bör vara mycket lätt att kontrollera, bara att visa den för mamman, ja eller nej, inte konstigare än så. Och med tanke på att media inte har basunerat ut att man gjort fler fynd som kan kopplas till VB så utgår jag ifrån att jackan precis som polismannen sa, troligen legat där ett bra tag. Hur vet man det, ja kanske genom att se hur växtdelar som omgärdat jackan ser ut. Halvt om halvt under torkat gräs så har den troligen legat där sedan förra året, det är min tolkning.
Citera
2013-05-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Och en dessutom som luktar olja icke att förglömma. (Polisens ord vid fyndet)

Tillhör gissningsvis någon som jobbar med bilar, motorer av något slag.
Citera
2013-05-29, 15:20
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Trots din avatar så måste jag kommentera.
Buddister tror på själavandring, återfödelse. Vid tsunamin 2004 var det många i Sverige som förvånade sig över att Thailändarna inte var så sorgsna. I en intervju förklarade en thai som förlorat hela familjen att "varför ska man sörja de är ju snart tillbaka".

OK, så du tror att en försmådd thai har mördat VG?

Nej nej jag tror inte att någon Thai har mördat flickan, jag bara kommenterade det osannolika i påståendet från GeneralTutte att en Thai som blir slagen i ansiktet ler och frågar varför

Väldigt OT såklart så jag lägger ner det där nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in