2013-06-05, 21:58
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag hoppas det är någon rejälare mängd, hade det varit pyttelite, typ ifrån en mygga som sugit blod, så tror jag inte man öht hade hittat blodet. Om jag slår ihjäl en "fullpumpad" mygga med blod, så blir det ett litet rött märke av blod precis där den suttit. Har den suttit på handen så blir det kanske en 1X1 cm fläck med blod på handen, men smäller man den i luften märker man inte ens var blodet "skvätter iväg", så odramatiskt blir det. Enda gången det blir märkbart blodigt är om myggan suttit på en ljus vägg, då får man 1X1 cm rött märke på väggen som kan vara svårt att få bort.

Kan man inte se hur gammalt blodet är som man hittat i bilen?
Citera
2013-06-05, 21:59
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
KJ's lägenhet/bil va ostädade näst intill rörigt de tyder på att brottet inte begåtts där..men däremot hittas blod i KJ's bil (okända källor) sommarstugan har man inte hört om dom hittat nåt i eller om den är ännu avspärrad...jag tror att mordplatsen är utomhus nånstans och jag tror att styckplatsen är samma plats som mordplatsen..frågan är ju åkte dom hem till kjs lägenhet alls den 4maj?

Han kan ha stökat till det i efterhand för att det skulle se normalt ut d.v.s. rörigt.
Citera
2013-06-05, 22:02
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trovärdighet? Jag har inget att bevisa, dock tycker jag nog att jag deltagit seriöst i tråden. Kom ut ur din bubbla nu och försök förstå att vi alla är olika, vi har olika sätt att skaffa oss information och förståelse, men alla har inte lika lätt för att acceptera att så är fallet. Du kan ju fundera ett tag på vilket syfte jag hade med att dra upp de frågeställningar jag publicerat, allt är inte det som det ser ut att vara vid en första anblick.

Vill du måna om mamman i hennes svåra stund så tycker jag att du ska kontakta henne och inte försöka få mig att tycka som du, det vinner varken du eller mamman på.

Vem är du att bestämma vilka teorier som ska få utrymme här? Du vet troligen inte mer än någon annan, så hur kan du döma så hårt som du gör? Är det bara sannolika teorier som får diskuteras, och är det du som avgör vad som är kvalité?

I det här fallet kan även det minst sannolika ha hänt, det vet vi ingenting om. Refererar till en skribent här som jämförde med Knutbyfallet. Om hen skulle dra den händelsen som en teori, skulle vi ens kunnat fantisera om att det skulle kunna ske?

Jag håller med dig, teorin om KJ som ensam GM är sannolikast, jag tror på den, ev. med någon medhjälpare. Jag tror att åklagaren har bevis så att det räcker, dock är inte händelsekedjan fullständigt klarlagd, den behövs för att knyta ihop säcken. Och jag tror att om KJ är skyldig så kommer ett erkännande, han brakar snart sönder och samman.

Jag är totalt ointresserad av att få någon att tycka som jag, precis som du så använder jag mig av yttrandefriheten och talar om vad jag tycker och tänker kring olika spekulationer helt enkelt. Och nej jag vet absolut inte mer än det som står i media, skvallret som går bland folk håller jag för mig själv då jag inte ser nyttan att hänga ut kreti och pleti som suspekta i ett ärende av den här typen.

Jag kan inte ens säga att KJ är skyldig, dock att det tycks finnas en del som tyder att de hittat en hel del mot honom. Jag ser det inte heller som totalt osannolikt att det skulle kunna finnas någon mer som är inblandad på något sätt, kanske inte i själva mordet och styckningen, men skeenden efteråt
Citera
2013-06-05, 22:04
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
KJ's lägenhet/bil va ostädade näst intill rörigt de tyder på att brottet inte begåtts där..men däremot hittas blod i KJ's bil (okända källor) sommarstugan har man inte hört om dom hittat nåt i eller om den är ännu avspärrad...jag tror att mordplatsen är utomhus nånstans och jag tror att styckplatsen är samma plats som mordplatsen..frågan är ju åkte dom hem till kjs lägenhet alls den 4maj?

Verkar fullständigt ologiskt att föra en död människa från utmarkerna mot centrala Boden. För det får man ju ändå kalla det, även om det är lite avstånd. Ett känt rekreationsställe för joggare, MÖP:ar, ryttare och hundflanörer. En mil åt andra hållet utan st*ckning och hon hade aldrig hittats. Det är framfört flera gånger i tråden.
Citera
2013-06-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan

Nu har det gått några veckor och KJ har fortfarande inte erkänt, "borde" han inte gjort det om han nu är GM med tanke på vilket sorts mord det är?

Vet vi alls säkert vilket psykiskt skick KJ är i? Skulle han vara psykotisk t ex, eller dissociativ i lägre eller högre grad, så är det inte säkert att han skulle erkänna även om han är skyldig.
Citera
2013-06-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Verkar fullständigt ologiskt att föra en död människa från utmarkerna mot centrala Boden. För det får man ju ändå kalla det, även om det är lite avstånd. Ett känt rekreationsställe för joggare, MÖP:ar, ryttare och hundflanörer. En mil åt andra hållet utan st*ckning och hon hade aldrig hittats. Det är framfört flera gånger i tråden.

Håller med dig, känns väldigt ogenomtänkt men genomtänkt nog att avlägsna händer t.ex. Men inget behöver vara rationellt när det handlar om en styckmördare.
Citera
2013-06-05, 22:09
Medlem
Theforeigners avatar
Här är en tidslinie på fallet Vatchareeya Bangsuan:

Publicerad 28 maj 2013 14:52
Uppdaterad 05 juni 2013 08:59

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7681147
Citera
2013-06-05, 22:11
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Skulle KJ vara en "råpsykopat" hade han inte blivit svarslös. De fabricerar scenarior på löpande band och KJ hade med ett skratt förklarat blodspåret på exakta dagen, om den där bagatellen.. Ha ha!
De svarar heller inte: Jag vet inte. Möjligen kan man få en motfråga om de blir överraskade.
Blir de tagna med fingrarna i kakburken och inte kan slingra sig ur, åberopar de nödvärnsrätten.
Typ: Det hände så fort. Hon anföll mig. Det var nödvärn. Bla bla bla..

Jo det är sant, men om han tex skulle ha en dubbeldiagnos (AS+Antisocial personlighetsstörning) då krockar det ju lite. Då kanske empatilösheten finns men inte förmågan att komma med snabba lögner.
Citera
2013-06-05, 22:12
Medlem
highfives avatar
Citat:

Oavsett var mordet skedde så är Mjösjöberget ologiskt om han inte mördade henne där eller i Svartbyn/Fagernäs/Erikslund.
Senast redigerad av highfive 2013-06-05 kl. 22:16. Anledning: Tillägg
Citera
2013-06-05, 22:13
Medlem
På den här sidan finns de styckmord som skett i Sverige upptaget.

http://www.svenskamord.se/index.php?topic=256.0
Citera
2013-06-05, 22:14
Medlem
''Dessutom finns inga tecken på att 22-åringen försökt städa upp varken sin bostad eller bil. Tvärtom har han haft det väldigt stökigt, uppger flera personer.

- Jag har hört att han har svårt att städa och har det stökigt omkring sig. Det är något som talar emot att det är han. Jag tror inte att han är kapabel att röja undan bevis, säger Bo Forssberg.''
Citera
2013-06-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Visst rent teoretiskt skulle KJ kunnat bli ditsatt om inte mer bindande bevis upptäcks. Dock skulle det krävas:
1. Tillgång till KJs bil mellan 4-21 maj, antingen via lån eller haft något att göra i hans bagage såvida inte KJ har för vana att lämna bilen olåst. För att plantera blod från BO.
2. Kännedom om KJs personlighet och rutiner samt intressen. Plantera anonyma rykten om KJ för att få honom i fokus och trycka på hans märkliga förehavanden.
3. Plantera kroppen på en sådan plats som kan knytas till KJ mellan 4-20 maj, krävs även där kännedom om KJ.
4. Ingen närmare relation vad det verkar, ingen i familjen utan någon bekant till KJ.
5. Ett jävligt skarpt och kallt sinne att planera något sådant och känt att KJ kan offras som MGM.
Dvs skulle det vara en bekant inte närmare än så som umgåtts med KJ mellan 4-21 maj, vet hur KJ fungerar och vetskap om hans liv. Vetat var man skulle kunna leta efter kroppen från KJs intressen.
Mao är det väldigt osannolikt att någon annan är GM men inte omöjligt.
Nog om det, ganska säker på att han är skyldig.

För att citera mig själv måste jag tillägga att KJ måste vara en tacksam kandidat som teoretisk syndabock...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in