TV3:s Efterlyst bekräftade iaf nyss att blodet kommer från bilen.
Ja, och det beror på vart i bilen/bagaget det hittats när det kommer till bevisvärde. En deciliter blod under mattan på bagaget är svårt att bortförklara. Dock tycker jag att blodet i bilen nog talar för att han är skyldig till detta och att det är svårt, om nästan inte omöjligt att bortförklara under omständigheterna.
Men visst åklagaren måste kunna utesluta andra rimliga förklaringar.
Men killen nekar ju bestämt till att han ska gjort detta! Varför? Finns två anledningar, antingen är han oskyldig och kan helt enkelt inte bekänna nåt han inte gjort eller är han en klassisk psykopat som bara är expert på att slå på pokerfejset när det krävs. De två alternativen tror jag på!
Hade det varit AS som så många här setat och analyserat så hade nog kanske detta varit avklarat redan då det är ett av symtomen är att ha väldigt svårt att ljuga. Men jag kan ju ha fel också. Ingen expert inom området. Läst lite om syndromet
Självklart kan man göra det, och i fallet VB så kan blodvite ha uppstått vid en karateträning, du sa det själv. Frågan är om det kan uppstå eller inte, och du hävdar det, det räcker med en gång. Och som jag sagt, hon kan ha klämt fingret eller slagit huvudet i bagageluckan.
Det är upp till åklagaren att bevisa hur blodet hamnade på den plats där man hittade blodspår från VB. Försvaret kan hävda precis vad de vill, och finns det en teoretisk möjlighet att blodet hamnat där på ett sätt som inte har med brott att göra så kan det inte uteslutas, om inte åklagaren kan bevisa det hen påstår.
Vet du att KJ körde henne till och från någon karateträning?
KJ har haft bilen i cirka ett år, han skaffade den alltså två år efter de hade ett förhållande. Vet vi hur ofta hon åkte i hans bil, vet vi om hon ens tidigare har åkt i hans bil, förutom denna lördag?
Åklagaren kommer att presentera att det finns blodläckar i hans bil som sannolikt kan sammankopplas med att flickan hittades knivhuggen nio gånger och styckad efter att hon hade besökt KJ, som även var den sista person som de vet såg henne i livet.
Därefter kommer rätten bedöma vilket som anses mest sannolikt, har blodet något att göra med den händelse som KJ berättar (ev inte berättar, svarslös) eller har det mer sannolikt att göra med det mord han sitter häktad för.
Hade det varit AS som så många här setat och analyserat så hade nog kanske detta varit avklarat redan då det är ett av symtomen är att ha väldigt svårt att ljuga. Men jag kan ju ha fel också. Ingen expert inom området. Läst lite om syndromet
Eller de kanske e fullt kapabla att ljuga men tycker Kj nekat så länge nu. Han borde klappat ihop för längesen
Jag kan dock inte glömma att åklagaren lämnade öppet för fler GM. Det kan betyda hur lite de har på KJ. Att de funnit spår av fler GM på den avlidna, såsom teknik vid sl*ktförfarandet, hugg, eller helt okänd GM.
Jag vill minnas att man vid åtminstone två skilda tillfällen pratat om "de". Det kan vara en felsägning eller så är det för att de av de fynd som gjorts dragit slutsatsen att det kan/bör ha varit två stycken
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men killen nekar ju bestämt till att han ska gjort detta! Varför? Finns två anledningar, antingen är han oskyldig och kan helt enkelt inte bekänna nåt han inte gjort eller är han en klassisk psykopat som bara är expert på att slå på pokerfejset när det krävs. De två alternativen tror jag på!
Ja han kan vara oskyldig, han kan vara råpsykopat, han kan neka för att han förstår att han förstört både sitt och andras (familjens) liv och det är svårare att stå för det än att ljuga. Det kan vara hur som helst.
Är det bekräftat från åklagaren att blodet kommer från bagageutrymmet? eller är det bara från media...
Kammaråklagaren ville i vart fall inte kommentera uppgifterna om blodet i bilen i förrgår, i Kuriren:
Citat:
"I helgen berättade tidningen Aftonbladet att blodet från Vatchareeya Bangsuan som kan kopplas till den misstänkte 22-åringen hittades i en av bilarna som beslagtogs på föräldrarnas gård.
Dessa uppgifter vill inte Ulrika Schönbeck kommentera över huvudtaget.
Hon säger precis som tidigare att blodspåren har hittats på en plats som kan kopplas till den misstänkte."
Skulle bli förvånad om åklagaren bekräftade detta innan sommaren.
Ett myggbett får ju inte blod att spruta men blod blir det ju. Finns det mycket mygg nu i norrland?
Nej, det kommer inte blod av myggbett. Knott däremot- men vi talar då om små mängder. Har du sett hur små snablar de små jävlarna har? Dessutom var det tidig vår uppe i Boden vid tillfället för mordet.
Nej, det kommer inte blod av myggbett. Knott däremot- men vi talar då om små mängder. Har du sett hur små snablar de små jävlarna har? Dessutom var det tidig vår uppe i Boden vid tillfället för mordet.
Din okunskap förvånar mig.
Om man slår sönder en mygga som sugit sig full på blod så blir det blod på utsidan av kroppen är vad jag menar. Det hade alltså kommit mygg då vid den tiden?
Om det visar sig att det inte finns spår i någon av de undersökta bostäderna inklusive sommarstugan tycker jag att man ska låta en hund ta en sniff i VB bostad.
Har frågat tidigare, ingen som vet? Är mamman svensk medborgare? Vad skulle ske om styvpappan lämnar henne eller om hon begått ett allvarligt brott, enkel till Pattaya?
Jag har fått PM(är postat i tråden) som säger att mamman är psykiskt sjuk, sitter bara framför datorn hela dagarna. Då kan man ju undra, på vilket vis är hon sjuk?
Jag vill bara kunna utesluta detta, tror knappt på det själv, men ingen omöjlighet. Så länge vi inte vet var styvpappan var det aktuella dygnet så är mammans trovärdighet på samma nivå som alla andra inblandade i det här fallet tycket jag. Eller är man immun bara för att man är mor och invandrare?
I mångas ögon låter detta helt osannolikt, men jag måste erkänna att jag också är lite inne på det spåret. Är själv mor till dotter 23 och kommer från ett annat land (iofs bara Danmark, men ändå ) och immun är jag inte . Var själv inne på det lite längre bak i tråden, men det var inte så populärt Där är hur många tokiga och intressanta teorier som helst, så varför inte denna. Jag tycker att mammans agerande har varit skumt genom hela förloppet och jag tror inte ett dugg på att allt kan skyllas på annan kultur eller språkförbistring.
En mamma har inte lösenord till sin dotters facebook, dessutom de tre olika vi vet om. Hon är mor, bästa vän och syster med sin dotter (påstår hon själv) och är man det så vet man också var dottern ska någonstans, även om hon är myndig. Hon tror att dottern kommer hem, på kvällen, men när hon inte gör det så tror hon att hon sover över hos en kompis. Min dotter bodde hemma när hon var 20 år. Även om hon var myndig, så visste jag alltid var hon var och hon kom hem när hon sa hon skulle. Om hon inte skulle göra det och inte hört av sig, hade jag blivit halvt hysterisk och helt förtvivlad. Jag hade ringt polisen och hade inte nöjd mig med ett svar om att återkomma 24 el 48 t efter..Jag hade ringt dem som en galning tills de till slut hade tagit mig på allvar.
Styvfadern kunde ju ringa polisen om hon hade problem med språket, även ifall han befann sig i Kiruna! Han verkar helt anonym i detta, var han mon hemma eller inte, var han ute och fiska runt 21 som vissa i början av tråden påstod?
Om man nu ska komma med ännu en tokig teori, skulle det då vara helt osannolikt att mamman och KJ hade ett förhållande? Om det stämmer att det är hon som är på bilderna på sina facebooks, så ser hon ju ut som en 20-åring, (många unga killar i 20-års ålder skulle nog kalla henne för en MILF). Mamman loggar in på VBs facebook och läser ett meddelande om att VC och KJ ska träffas och....ja jag vågar inte skriva vad jag tror kommer näst....MEN det korta i det långa är att jag inte heller tror att man ska släppa tanken på att det kanske inte är KJ som är GM...Kanske är det han som är medhjälp, täcker han över någon? skyddar han någon?
Ja det är möjligt att detta är nästa Beck-krimi, men med alla teorier som finns här i tråden kan den ena vara lika rätt som den andra eftersom vi inte vet mycket och sammanfattar man allt här kan vi tillsammans skriva nästa Beck-triologi
Din okunskap förvånar mig.
Som norrlänning kan jag säga med hundra procent att kliar du sönder ett myggbett så kommer blod MEN i försvinnande liten del.
Försvaret skulle nog säga näsblod eller möjligen mensblod...hur det nu skulle komma både det ena eller det andra i bagage utrymmet. I mina öron fruktansvärt långsökt