2013-06-05, 21:46
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nej, det kommer inte blod av myggbett. Knott däremot- men vi talar då om små mängder. Har du sett hur små snablar de små jävlarna har? Dessutom var det tidig vår uppe i Boden vid tillfället för mordet.

Din okunskap förvånar mig.

Nä men därimot av broms! (fast jag tror folk däruppe säger typ bräms?) Fast dom har inte vaknat ännu.

Har aldrig i mitt ganska långa liv varit med om att det kommit blod från ett myggbett, om jag inte kliat sönder det flera ggr först

sen behöver väl inte blodet vara färskt? eller? (det som hittats ev i bilen)
Citera
2013-06-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Ett myggbett får ju inte blod att spruta men blod blir det ju. Fanns det mygg då i norrland?
nej myggen kom för en vecka sen ungefär då blev varmare å regnade
Citera
2013-06-05, 21:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det är just därför jag säger "Så tillvida du inte fått ett eget barn mördat och styckat". Men jag är ganska säker på att om du upplevt något sånt, då hade du aldrig suttit och spekulerat om mamman på obefintliga grunder. Då hade du förstått.

Att hon skulle ha haft KJ som någon slags knullkompis när styvpappan är borta är liksom inte ens troligt. Allt är förstås möjligt, det kan vara polisen som mördat VB också och planterat bevis så KJ ska bli boven,det kan vara så, men på en sannolikhetsskala så kommer det jävligt lågt. Så visst, vi kan sitta här och kasta ur oss alla möjliga galna teorier, det kan vara polisen, eller kanske en lufsande björn som tog henne. Men det ger inte direkt kvalité åt tråden. Men du får svamla på i vilket du vill,det är din trovärdighet som drabbas, inte min.

Trovärdighet? Jag har inget att bevisa, dock tycker jag nog att jag deltagit seriöst i tråden. Kom ut ur din bubbla nu och försök förstå att vi alla är olika, vi har olika sätt att skaffa oss information och förståelse, men alla har inte lika lätt för att acceptera att så är fallet. Du kan ju fundera ett tag på vilket syfte jag hade med att dra upp de frågeställningar jag publicerat, allt är inte det som det ser ut att vara vid en första anblick.

Vill du måna om mamman i hennes svåra stund så tycker jag att du ska kontakta henne och inte försöka få mig att tycka som du, det vinner varken du eller mamman på.

Vem är du att bestämma vilka teorier som ska få utrymme här? Du vet troligen inte mer än någon annan, så hur kan du döma så hårt som du gör? Är det bara sannolika teorier som får diskuteras, och är det du som avgör vad som är kvalité?

I det här fallet kan även det minst sannolika ha hänt, det vet vi ingenting om. Refererar till en skribent här som jämförde med Knutbyfallet. Om hen skulle dra den händelsen som en teori, skulle vi ens kunnat fantisera om att det skulle kunna ske?

Jag håller med dig, teorin om KJ som ensam GM är sannolikast, jag tror på den, ev. med någon medhjälpare. Jag tror att åklagaren har bevis så att det räcker, dock är inte händelsekedjan fullständigt klarlagd, den behövs för att knyta ihop säcken. Och jag tror att om KJ är skyldig så kommer ett erkännande, han brakar snart sönder och samman.
Citera
2013-06-05, 21:50
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag vill minnas att man vid åtminstone två skilda tillfällen pratat om "de". Det kan vara en felsägning eller så är det för att de av de fynd som gjorts dragit slutsatsen att det kan/bör ha varit två stycken

Ja han kan vara oskyldig, han kan vara råpsykopat, han kan neka för att han förstår att han förstört både sitt och andras (familjens) liv och det är svårare att stå för det än att ljuga. Det kan vara hur som helst.

Skulle KJ vara en "råpsykopat" hade han inte blivit svarslös. De fabricerar scenarior på löpande band och KJ hade med ett skratt förklarat blodspåret på exakta dagen, om den där bagatellen.. Ha ha!
De svarar heller inte: Jag vet inte. Möjligen kan man få en motfråga om de blir överraskade.
Blir de tagna med fingrarna i kakburken och inte kan slingra sig ur, åberopar de nödvärnsrätten.
Typ: Det hände så fort. Hon anföll mig. Det var nödvärn. Bla bla bla..
Citera
2013-06-05, 21:51
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Om man slår sönder en mygga som sugit sig full på blod så blir det blod på utsidan av kroppen är vad jag menar. Det hade alltså kommit mygg då vid den tiden?

Svar nej.

Myggteorin, haha ja jag vet inte vad jag ska säga.
Citera
2013-06-05, 21:54
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Nä men därimot av broms! (fast jag tror folk däruppe säger typ bräms?) Fast dom har inte vaknat ännu.

Har aldrig i mitt ganska långa liv varit med om att det kommit blod från ett myggbett, om jag inte kliat sönder det flera ggr först

Jag har inte heller varit med om att att ett myggbett resulterat i blodflöde. Varför diskuteras detta?
Skulle VB med andra ord först fått ett myggbett och efter detta försett bagageutrymmet med spår av blod?
Släpp dessa extrema tankar nu! :-D
Citera
2013-06-05, 21:55
Medlem
KJ's lägenhet/bil va ostädade näst intill rörigt de tyder på att brottet inte begåtts där..men däremot hittas blod i KJ's bil (okända källor) sommarstugan har man inte hört om dom hittat nåt i eller om den är ännu avspärrad...jag tror att mordplatsen är utomhus nånstans och jag tror att styckplatsen är samma plats som mordplatsen..frågan är ju åkte dom hem till kjs lägenhet alls den 4maj?
Citera
2013-06-05, 21:55
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Som norrlänning kan jag säga med hundra procent att kliar du sönder ett myggbett så kommer blod MEN i försvinnande liten del.
Försvaret skulle nog säga näsblod eller möjligen mensblod...hur det nu skulle komma både det ena eller det andra i bagage utrymmet. I mina öron fruktansvärt långsökt

Så hon har kliat sönder ett myggbett i början av maj? Dessutom i KJs bil och därefter kletat det i hans bagage... Mensblod? Så vitt jag vet så grisar inte tjejer, normala sådana, omkring med sitt mens och definitivt inte i f.d. pojkvänners bilar. Näsblod? Ja, det är väl isf det mest troliga. Men hur, var och varför?
Citera
2013-06-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja, och det beror på vart i bilen/bagaget det hittats när det kommer till bevisvärde. En deciliter blod under mattan på bagaget är svårt att bortförklara. Dock tycker jag att blodet i bilen nog talar för att han är skyldig till detta och att det är svårt, om nästan inte omöjligt att bortförklara under omständigheterna.

Men visst åklagaren måste kunna utesluta andra rimliga förklaringar.

Jag hoppas det är någon rejälare mängd, hade det varit pyttelite, typ ifrån en mygga som sugit blod, så tror jag inte man öht hade hittat blodet. Om jag slår ihjäl en "fullpumpad" mygga med blod, så blir det ett litet rött märke av blod precis där den suttit. Har den suttit på handen så blir det kanske en 1X1 cm fläck med blod på handen, men smäller man den i luften märker man inte ens var blodet "skvätter iväg", så odramatiskt blir det. Enda gången det blir märkbart blodigt är om myggan suttit på en ljus vägg, då får man 1X1 cm rött märke på väggen som kan vara svårt att få bort.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan

Man kan råka mosa den blodfyllda myggan. Det blir kletigt. Men alltför tidigt på året för mygg då.
Citera
Medlem
succubusans avatar
Är det vanligt att mördare som gjort den här typen av mord (dvs övervåld, styckning osv) som inte är lejd av någon, att dom nekar till brottet?

Jag menar Skarakannibalen och vampyrkvinnan tex som också gjorde väldigt råa mord, nekade väl inte till vad dom gjort? (bara som ett exempel)

Nu har det gått några veckor och KJ har fortfarande inte erkänt, "borde" han inte gjort det om han nu är GM med tanke på vilket sorts mord det är?
Citera
2013-06-05, 21:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
KJ's lägenhet/bil va ostädade näst intill rörigt de tyder på att brottet inte begåtts där..men däremot hittas blod i KJ's bil (okända källor) sommarstugan har man inte hört om dom hittat nåt i eller om den är ännu avspärrad...jag tror att mordplatsen är utomhus nånstans och jag tror att styckplatsen är samma plats som mordplatsen..frågan är ju åkte dom hem till kjs lägenhet alls den 4maj?

Finns inget som bekräftar att de var i lägenheten mer än KJ berättelse. I övrigt tror jag som du, utomhus. Men hur vet vi att lägenheten inte var städad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in