2013-06-05, 22:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Okej OY - gräv då fram lite mordfall där mammor haft ihjäl sina vuxna döttrar eller konspirerat för att ha ihjäl dem och där familjen INTE ingår i ett starkt hederskulturellt sammanhang. Jag påstår att det är ett scenario som i stort sett inte existerar.

En kvinna som bara "sitter framför datorn hela dagarna" låter på mig på intet sätt som någon som skulle ha förhöjd sannolikhet för att begå våldsbrott.

Jag förstår f.ö. inte heller varför du sitter och fantiserar om detta. Finns det något som i dagsläget talar för andra GM än den häktade, bortsett från den lilla möjligheten att vänner/bekanta till honom varit inblandade i något. Spekulationer om något "samarbete" mellan offrets föräldrar och KJ tycker jag borde rendera en enkel biljett till konspirationsforumet - sånt foliehattande tycker jag i så fall tyder på en mer störd tankeverksamhet än vad mamman ev. lider av.

Men om det skett i VB bostad så behöver det inte betyda att det är mamman som gjort det, kan likväl vara KJ, och mamman skyddar KJ, vad är det som är så häpnadsväckande med det. Som jag sagt, mamman har kanske mycket att förlora, det vet vi inte. Inte ett dugg långsökt tycker jag.
Citera
2013-06-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Håller med dig, känns väldigt ogenomtänkt men genomtänkt nog att avlägsna händer t.ex. Men inget behöver vara rationellt när det handlar om en styckmördare.

Just att händerna är del av styckningen får mig mer att tro det är någon form av symbolik för GM. Det kan inte vara för transport för då tar man armar, ben, huvud, möjligtvis delar torso om den är tung eller man har mindre transportbagar/ryggsäckar som exempel men det är fruktansvärt krävande och det behövs rejäl städning om man inte är styck kunnig och kan anatomin.

Edit: Torso var i en del så ingen missförstår men kan delas fast det är vad jag förstår ytterst ovanligt.

Men det "normala" om man nu får använda ett sådant ord är väl sex delar. Tror att både Bollnäs och Örebro/Nora hade sådan styckning för transport ut i terrängen.

Om det endast var underbenen i ödehuset (vet tråden det med säkerhet) så antyder också att det inte är för transport enligt mitt förmenande.

Finns det någon/någonstans uppgifter på persedlar, har något återfunnits eller är de fortfarande väck.
Klocka, eventuella ringar, halsband, fotlänk mm.. har något återfunnits. Mobilen förutsätter jag ej heller återfunnits.
Senast redigerad av ToZon 2013-06-05 kl. 22:58.
Citera
2013-06-05, 22:58
Medlem
Spindelfridas avatar
Det är klarlagt att blod från VB har hittats i KJ:s bil. Betyder det att han mördat och styckat henne? Inte alls. KJ körde ju svarttaxi. Han agerade chaufför åt sina kompisar. Utnyttjades, är möjligen ett bättre ord. Han kanske var så dumsnäll att han t o m lånade ut bilen ibland? Gjorde han det den 4-5 maj?
Åklagaren påstår att bevisningen stärkts. I klartext betyder det att fokus ligger enbart på KJ. Misstänksam som jag är, anar jag taktiksnack. En klok förundersökningsledare vill ju definitivt inte väcka den björn som sover...
Citera
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
''Dessutom finns inga tecken på att 22-åringen försökt städa upp varken sin bostad eller bil. Tvärtom har han haft det väldigt stökigt, uppger flera personer.

- Jag har hört att han har svårt att städa och har det stökigt omkring sig. Det är något som talar emot att det är han. Jag tror inte att han är kapabel att röja undan bevis, säger Bo Forssberg.''

Anta att teknikerna inte hittar ett enda hårstrå eller fingeravtryck av VB i AJ lägenhet. Det skulle tyda på att hon aldrig varit där.

Om det inte finns något i bilen heller, har hon inte åkt i den.

Blodet kan då ha kommit från blodiga persedlar, vapen eller en påse med likdelar.

Min gissning är att allt det där om att han skjutsat henne och att hon pluggat i hans lägenhet är påhittat. Därför finns inga spår där. Hon dog nog utomhus ganska snart efter att hon lämnat hemmet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
För att citera mig själv måste jag tillägga att KJ måste vara en tacksam kandidat som teoretisk syndabock...
Det låter ju som på en film, och om det stämmer så är det en mycket farlig person som finns någonstans ute i det fria och denna personen kan planera flera sådana brott om han lyckats så här långt.
Citera
2013-06-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Blodfläcken kan vara från förra sommaren, och då fanns det mygg, både i Stockholm och i Boden. Men inte en chans att blodfläcken kommer från en mygga!

När köpte KJ denna bil?
Citera
2013-06-05, 23:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
När köpte KJ denna bil?
2012-07-18
Citera
2013-06-05, 23:03
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
När köpte KJ denna bil?

Och varför stod den i ett garage hos hans föräldrar? Ok om han är där och hälsar på (var väl hos dom han greps?) men vem kör in bilden i någons garage när man är och hälsar på?
Citera
2013-06-05, 23:04
Medlem
Nu efterlyst summerar om styckningen i boden
Citera
2013-06-05, 23:05
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Anta att teknikerna inte hittar ett enda hårstrå eller fingeravtryck av VB i AJ lägenhet. Det skulle tyda på att hon aldrig varit där.

Om det inte finns något i bilen heller, har hon inte åkt i den.

Blodet kan då ha kommit från blodiga persedlar, vapen eller en påse med likdelar.

Min gissning är att allt det där om att han skjutsat henne och att hon pluggat i hans lägenhet är påhittat. Därför finns inga spår där. Hon dog nog utomhus ganska snart efter att hon lämnat hemmet

Hur vet du att det inte finns några spår där? Grannar vittnar om skrik, och utredningen är inte klar på långa vägar.

Dessutom så har iaf jag fått uppfattningen att polisen har slutat leta efter brottsplats, både lägenhet och sommarstuga är fortfarande avspärrade. Varför, om inget spännande finns där?
Citera
2013-06-05, 23:07
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Och varför stod den i ett garage hos hans föräldrar? Ok om han är där och hälsar på (var väl hos dom han greps?) men vem kör in bilden i någons garage när man är och hälsar på?

Han kanske har städat ur bilen i garaget? Där kan han ju vara ostörd...
Citera
2013-06-05, 23:08
Bannlyst
Jan Olsson i studion. Han har varit på plats i Boden. Mycket intressant.
Senast redigerad av asshat 2013-06-05 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in