Citat:
Ursprungligen postat av
Steelmachine33
Håller med dig, känns väldigt ogenomtänkt men genomtänkt nog att avlägsna händer t.ex. Men inget behöver vara rationellt när det handlar om en styckmördare.
Just att händerna är del av styckningen får mig mer att tro det är någon form av symbolik för GM. Det kan inte vara för transport för då tar man armar, ben, huvud, möjligtvis delar torso om den är tung eller man har mindre transportbagar/ryggsäckar som exempel men det är fruktansvärt krävande och det behövs rejäl städning om man inte är styck kunnig och kan anatomin.
Edit: Torso var i en del så ingen missförstår men kan delas fast det är vad jag förstår ytterst ovanligt.
Men det "normala" om man nu får använda ett sådant ord är väl sex delar. Tror att både Bollnäs och Örebro/Nora hade sådan styckning för transport ut i terrängen.
Om det endast var underbenen i ödehuset (vet tråden det med säkerhet) så antyder också att det inte är för transport enligt mitt förmenande.
Finns det någon/någonstans uppgifter på persedlar, har något återfunnits eller är de fortfarande väck.
Klocka, eventuella ringar, halsband, fotlänk mm.. har något återfunnits. Mobilen förutsätter jag ej heller återfunnits.