2013-05-22, 15:39
Medlem
Klappasäftens avatar
Grannen hörde två höga distinkta skrik, var det hos KJ eller hos MB?
Citera
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn
Är det ens bekräftat att kroppen tillhör henne? Tycker det är alldeles för mycket som är taget för givet.

Ja för det ligger ju tjogtals med styckade kroppar i skogarna runt Boden vanligtvis
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det var nog bara tillfälligt, de skulle nog ner i samma hål som de andra delarna.
Jo, det kan säkert vara så.

På det vi just fått läsa så verkar det som om gropen där resten av kroppen låg inte var igenskottad.

Det förstärker intrycket av att GM blivit avbruten eller skrämd. Om han inte varit extremt hafsig och nonchalant.
Citera
2013-05-22, 15:40
Medlem
Scybalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn
Är det ens bekräftat att kroppen tillhör henne? Tycker det är alldeles för mycket som är taget för givet.

Nej. Du har rätt. Det är mycket mer sannolikt att det är Jimmy Hoffa
Citera
2013-05-22, 15:40
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Med anledning av d senast inkomna uppgifterna så anser jag det klarlagt att GM hade intentionen att gräva ner de styckade kroppsdelarna, men blivit avbruten innan det hann fullföljas. Så alla spekulationer om att GM ville att kroppsdelarna skulle hittas ser jag som högst osannolika.
Citera
2013-05-22, 15:41
Medlem
Hur kan det tagit så länge att hitta resten av kroppen om den låg i en "grop" så nära (200m. Enl. Aftonbladet) första fyndplatsen?
Citera
Medlem
sherwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Ja för det ligger ju tjogtals med styckade kroppar i skogarna runt Boden vanligtvis

Fortfarande mycket som är taget för givet. Finns många psykfall som gör "serie-brott". Varför skulle det inte kunna hända i Boden?
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Enligt grannen så hördes väl skriken ifrån en lägenhet på ovanvåningen?
Jag tror inte jag sett något om varifrån skriken kom. Då kan det ju vara alltifrån precis utanför porten till trapphus till lägenhet.

Om nu VB var upprörd så var det ju förmodligen på någon annan än KJ, om VB gillade MB så är det ju ganska realistiskt att "plugga^^" hos exet borde ses som en sak. Att skapa avund.

MB borde ju veta var KJ bor, väntar utanför, släpar in henne i en bil eller argumenterar och tvingar henne att komma med.
Citera
2013-05-22, 15:42
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag var en av personerna som trodde att eventuella könsdelar kunde ha avlägsnats i syfte att dölja graviditet.
Detta skulle även förklara AN:s raseri.

Nu vet vi ju inte med säkerhet om detta är sant, men min källa är dödsbra.

Om någon pålitlig - exempelvis Quarrel - vill gröna min källa så kan jag skicka över den via PM för bedömning. Men att ett tips från LTU kommit in med den infon är 100 säkert.
Det betyder ju inte att tipset i sak är relevant, det kan ju bara vara en slump.

Quarrel är säkerligen nyfiken på tipset! Ja, det låter minst sagt som att det kan röra sig om en graviditet, who knows. Men, ja, det påvisar ingenting. KJ kan lika gärna ha fått reda på det och agerat i ett raseri, om han gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Var har du läst/hört att:

Det fanns inte någon upplysing om detta i den länken du angav.

Upplysningen står under bilderna om man bläddrar på dem, under länken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16824212.ab

Undrar hur fasen man inte kan ha hittat resten av kroppen tidigare..
Citera
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Lilla söta farbrorn, hans hjärta måste vara krossat.
Ja verkligen, lider med honom, speciellt också när vissa här i tråden spekulerade i att han skulle vara skyldig!

Och Ni som hela tiden ropar i tråden angående om kroppen identifierats!
Detta görs av rättsmedicinalverkets avdelning i Linköping och kan ta mellan några dagar och ett par veckor! Tydligen officiell procedur!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om det hade varit pervers njutning hade han lagt kroppsdelarna på Stora Torget, inte i ett ödehus eller en grop i skogen. Hade han velat rikta polisens uppmärksamhet mot någon annan hade han lagt dem i dennes farstu.

Nu försöker du vara lustig. Det kanske är lite större risk att lägga delarna på torget. Likaså någons farstu.

Men att delarna låg öppet på golvet i detta hus som inte var svårt att ta sig in i tyder helt klart på att han förväntade sig att någon skulle hitta dom förr eller senare. Hade han lagt delarna helt öppet i skogen skulle korparna ha tagit dom. Nu blev det ju så att delarna signalerade att kroppen fanns i närheten av huset och det kan vara just vad GM ville.
Citera
2013-05-22, 15:43
Medlem
SupaZtars avatar
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/nytt-fynd-hittat-7670408-default.aspx

Citat:
Nya fynd av kroppsdelar har gjorts i Boden under onsdagseftermiddagen. Mycket tyder på att det är kroppen efter den 20-åriga kvinna som försvann i Boden den 4 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in