2013-05-11, 15:19
Medlem
b0bbies avatar
någon annan som noterat en ring på hennes ringfinger?
betyder väl egentligen ingenting, bara noterat.
en svensk tradition som betyder nåt i stil med... "jag har ett förhållande med någon".
Citera
2013-05-11, 15:21
Medlem
Fogmassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Jag bad min "källa" ringa till 114 14 och berätta vad hen vet. Och grannarna borde ju ha blivit frågade om dom har observerat någonting så polisen borde veta detta...
Jag har även uppfattat att det är en styvpappa som har dragit iväg och fiskat, inte pappan. Har hon en styvpappa?

Har också enbart hört "styvpappa" i det här fallet. Och jo, det kan ju vara bra, så kan man dubbelkolla ev utsagor. Det behöver ju absolut inte vara en nackdel för någon, utan kan även leda till att utesluta misstanke.
Citera
2013-05-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Här är det väl ändå så att man får frågan av en journalist om hon gjort några polisanmälningar.

Bara så du vet så är Människorov ganska ofta en standardrubricering när någon är försvunnen för att polisen ska få tillgång till mer resurser. Det är ännu mer osannolikt att hon skulle råkat ut för ett överfall än att hon tex skulle hålla sig borta frivilligt om du ser på det statistiskt sett.

Att överfall tror inte jag heller på. Att försvinna frivilligt finns det ofta så pass många indicier på att polisen kan lista ut det i ett tidigt stadie. Det brukar ofta vara mer planerat än att man hoppar i träningskläderna och drar iväg 21 en lördagkväll. Mycket möjligt att människorov kan vara en rubricering i brist på andra rubriceringar, men det är fortfarande på det spåret de går nu, och att det gjorts polisanmälningar innan kvarstår. Hade de polisanmälningarna gällt en stulen cykel eller en stulen iphone, så hade polisen svarat på journalisternas frågor att anmälningarna inte är av den grad att det kan kopplas till ett försvinnande. Nu vill de istället inte gå in på vad de handlat om = de har sannolikt med försvinnandet att göra. Och mer vet säkert polisen, men väljer att inte gå ut med mer information för tillfället. Men tids nog får vi veta mer. Jag skulle inte bli förvånad om de har en misstänkt innan denna dagen är slut.
Citera
2013-05-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0bbie
en svensk tradition som betyder nåt i stil med... "jag har ett förhållande med någon".

Menar du förlovning? Är det höger eller vänster man ska ha den på då? Nån som är gift eller förlovad som vet?
Citera
2013-05-11, 15:25
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den där mannen som VB har som vän på facebook och som bor en timmes bilväg från Boden, vad är det för ett stolpskott egentligen? Har nästan bara unga tjejer som facebookvänner, och ser själv ut som ett psykfall, jag får dåliga vibbar.

Vad har VB och den mannen gemensamt, jag ser inte det normala i detta. Hon har få facebookvänner varav en är en väldigt utmärkande person?

Menar du *äki R*ku???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Som sagt på en fråga från en journalist idag: -Har VB inkommit med anmälningar någon gång?
Polis: -Ja vi har ett flertal anmälningar som periodvis inkommit från VB.
Journalist: -Vad handlar anmälningarna om?
Polis: - – Jag kan inte i detalj berätta vad anmälningarna handlar om. Jag har bekräfta att hon har gjort polisanmälningar och att det inte i dessa anmälningar finns några hot mot kvinnan, säger Johansson.

Känns det tydligt Wera8888?

jag har förklarat det ganska många gånger nu. jag gör ett sista försök: Det handlar om att man inte uppfattat att det finns en hotbild utifrån de anmälningarna. Nu tänker jag bannemej inte förklara detta fler gånger!!!
Citera
Medlem
Citat:
Den där mannen som VB har som vän på facebook och som bor en timmes bilväg från Boden, vad är det för ett stolpskott egentligen? Har nästan bara unga tjejer som facebookvänner, och ser själv ut som ett psykfall, jag får dåliga vibbar.

Vad har VB och den mannen gemensamt, jag ser inte det normala i detta. Hon har få facebookvänner varav en är en väldigt utmärkande person?

Många som fått dåliga vibbar av honom tydligen..
Citera
2013-05-11, 15:27
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
Att överfall tror inte jag heller på. Att försvinna frivilligt finns det ofta så pass många indicier på att polisen kan lista ut det i ett tidigt stadie. Det brukar ofta vara mer planerat än att man hoppar i träningskläderna och drar iväg 21 en lördagkväll. Mycket möjligt att människorov kan vara en rubricering i brist på andra rubriceringar, men det är fortfarande på det spåret de går nu, och att det gjorts polisanmälningar innan kvarstår. Hade de polisanmälningarna gällt en stulen cykel eller en stulen iphone, så hade polisen svarat på journalisternas frågor att anmälningarna inte är av den grad att det kan kopplas till ett försvinnande. Nu vill de istället inte gå in på vad de handlat om = de har sannolikt med försvinnandet att göra. Och mer vet säkert polisen, men väljer att inte gå ut med mer information för tillfället. Men tids nog får vi veta mer. Jag skulle inte bli förvånad om de har en misstänkt innan denna dagen är slut.

Nej det finns det inte.. och polisen brukar inte "kunna lista ut det" förrens de hittar personen antingen avliden eller vid liv. Hade polisanmälningarna haft något med försvinnandet att göra hade de inte kommenterat det alls. Tror inte alls de har en misstänkt öht, isf hade ett gripande redan skett men det återstår att se antar jag.
Citera
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:

Har också reagerat över det. Han är gift och bor alltså som sagt en bit från Boden, de vänner han har på FB är i huvudsak snygga tjejer från USA (antingen är det fejkkonton som addat honom, eller så är det kontakter via nån chatt eller nåt) förrutom ett par stycken någorlunda "lokala" vänner (bland annat en bror som inte är skriven där men som enligt Eniro bor på samma adress som mannen) Denna bror är någon som VB känner (hon hälsar i en kommentar på ett foto till frun och brodern)

Hon är i princip den enda som kommenterat hans bilder, bla kommenterar hon hans hund (som jag får bilden av att han går ute med på långpromenader med ibland) Vad man i övrigt kan se från bilderna verkar han ha medicin mot astma och enligt Ratsit är han 64 år.

Visst, han är skum o udda men det gör ju inte per automatik att han är misstänkt. Finns många ensamma typer som addar folk hej vilt på FB
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Menar du *äki R*ku???

Ja, vad är det för en snubbe, vän med en massa småbrudar och själv är han en ful gammal gubbe med brinnande hår som skriver osammanhängande inlägg på svenskfinskengelska? Vad har han och VB för relation, kan man undra, jag gör det iaf
Citera
2013-05-11, 15:30
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0bbie

Såg också ringen, tror dock att det var på den "thailändska" profilen (hon verkar ha en för sina svenska kontakter och en för sina thailändska, precis som mamman verkar det finnas flera olika profiler)
Citera
2013-05-11, 15:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Har också reagerat över det. Han är gift och bor alltså som sagt en bit från Boden, de vänner han har på FB är i huvudsak snygga tjejer från USA (antingen är det fejkkonton som addat honom, eller så är det kontakter via nån chatt eller nåt) förrutom ett par stycken någorlunda "lokala" vänner (bland annat en bror som inte är skriven där men som enligt Eniro bor på samma adress som mannen) Denna bror är någon som VB känner (hon hälsar i en kommentar på ett foto till frun och brodern)

Hon är i princip den enda som kommenterat hans bilder, bla kommenterar hon hans hund (som jag får bilden av att han går ute med på långpromenader med ibland) Vad man i övrigt kan se från bilderna verkar han ha medicin mot astma och enligt Ratsit är han 64 år.

Visst, han är skum o udda men det gör ju inte per automatik att han är misstänkt. Finns många ensamma typer som addar folk hej vilt på FB

Nej, nej, för guds skull, inte misstänker jag något, undrar bara vad relationen är, kanske hos honom hon frivilligt håller sig gömd, det kan vi inte veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in