2013-05-12, 20:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag börjar luta åt att hon håller sig undan, eller faktiskt inte pallade trycket.

Rena gissningar nu:
Hon är kär i karatetränaren, men han är som sagt var upptagen. Hon börjar stalka, tränaren tar bort henne som kompis. Kanske var det där med att han gav henne 100 pennor och inte fem, en upptakt till ökat intresse. Hon behöver inte alls haft en affär med honom, men kan ha fantiserat om det. Mamman kan ha fått höra ett och annat som inte var helt sant, som en förklaring till att karatetränarens fru kanske sms-at att hon ska hålla sig borta från dem, annars... Det här uppfattar VB som ett hot, och polisanmäler. Hon kan verkligen inte förstå att hennes föremål för kärlek, karatetränaren, är ointresserad...

I lördags sökte hon upp honom, han avvisade henne. MB vågar inte berätta detta av rädsla för att bli anklagad för något. Frugan hans får spelet på alltihop, och etter värre blir det med att modern börjar sprida att VB och MB kn*llat. Efter avvisadet springer VB till ån... ja, så kan det också ha gått till.

Ja, absolut! Dert är inte första gången nåt sånt händer. Ofta med förödande resultat för den kärlekskranka när sanningen går upp för dom.
Det är ju också möjligt att hon bara håller sej undan.
Den sena anmälan om hennes försvinnande kan tyda på att nån vet var hon finns. Man behövde tid för planering bara?
Citera
2013-05-12, 20:19
Medlem
Mr_wiseguys avatar
D här med pennorna låter nog konstigare än vad d egentligen är tror jag. Funderade lite på varför VB skulle vilja ha just 5 st pennor? D är ju inte direkt så att hon behöver en penna för att skriva något på ett papper och går till sin tränare och säger: - hej har du 5 st pennor som jag kan få låna, ska bara skriva en sak.

Det är nog snarare så att karateklubben eller karatetränarens jobb har en massa pennor med klubbens/företagets logo eller liknande på som är inköpt i stora mängder, då kanske VB undrade om hon kunde få 5 st, men tränaren sa typ, här ta en hel kartong, vi har ändå så många. Eller vad tror ni?
Citera
2013-05-12, 20:20
Medlem
Astrologeens avatar
Okej, låt säga att hon håller sig undan. Använder inte sitt kontokort, antar att hon inte har gjort något märkvärdigt utdrag från banken och har tänkt handla kontant.

-Bor hos någon vän/bekant som håller med mat (?)
-Om hon ska ha råd att ta sig iväg från Norrbotten/Sverige: Vart skulle hon ha fått tag på kontanter om inte sitt konto, lånat av karatemannen?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
D här med pennorna låter nog konstigare än vad d egentligen är tror jag. Funderade lite på varför VB skulle vilja ha just 5 st pennor? D är ju inte direkt så att hon behöver en penna för att skriva något på ett papper och går till sin tränare och säger: - hej har du 5 st pennor som jag kan få låna, ska bara skriva en sak.

Det är nog snarare så att karateklubben eller karatetränarens jobb har en massa pennor med klubbens/företagets logo eller liknande på som är inköpt i stora mängder, då kanske VB undrade om hon kunde få 5 st, men tränaren sa typ, här ta en hel kartong, vi har ändå så många. Eller vad tror ni?

Aspergers innebär att man hakar upp sig på detaljer...
Citera
Medlem
Vad äger karatetränaren för bil? Alternativt har vanligtvis tillgång till för bil?
Citera
2013-05-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy

att vi ens analyserar en statusuppdatering angående antalet pennor hon fått vid ett tillfälle visar ju bara hur lite vi har att gå på
Citera
2013-05-12, 20:21
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kikade tillslut på VB Facebook för ledtrådar och den enda gången en tränare nämns är att tränaren är snäll och då hon bad om fem pennor gav han henne tio. Annars ingenting.

Finns även någonstans från maj 2012 där hennes mamma skriver på en av VBs statusar att karatetränaren har smsat VB.
Citera
2013-05-12, 20:23
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:

vem skulle ha asbergers? jag?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
att vi ens analyserar en statusuppdatering angående antalet pennor hon fått vid ett tillfälle visar ju bara hur lite vi har att gå på

Det tycker inte jag, hakar faktiskt upp mig på det. Vem tusan bryr sig om antalet pennor och att förmedla det till omvärlden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Okej, låt säga att hon håller sig undan. Använder inte sitt kontokort, antar att hon inte har gjort något märkvärdigt utdrag från banken och har tänkt handla kontant.

-Bor hos någon vän/bekant som håller med mat (?)
-Om hon ska ha råd att ta sig iväg från Norrbotten/Sverige: Vart skulle hon ha fått tag på kontanter om inte sitt konto, lånat av karatemannen?

hon har väl hittat nån mysig stuga nånstans mitt ute i ingenstans. kanske finns lite käk där också. kan ha gått vilse, mobilen dött, och inte vet om hon vågar ge sig ut i terrängen. talar emot att hon skulle knatat iväg i skogen mitt i natten dock. annars tror jag starkt på långa planlösa promenad-teorin. det har ju hänt förr. (i andra försvinnanden)
Citera
2013-05-12, 20:24
Medlem
highfives avatar
Citat:

Hur vet vi att VB hade Aspergers? Skulle jag gissa på något så är det snarare någon borderline liknande sjukdom.
Citera
2013-05-12, 20:24
Medlem
Citat:
Det tycker inte jag, hakar faktiskt upp mig på det. Vem tusan bryr sig om antalet pennor och att förmedla det till omvärlden?

hon kanske är stolt över att han visat henne vänlighet, bekräftat henne. om hon nu var betuttad i honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in