2013-05-22, 14:35
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Du kan själv googla på ante-mortem uppgifter och fingeravtryck, användes t.ex. under tsunamikatastrofen i Thailand osv.

Det kan säkert användas vid nödfall, såsom krig, naturkatastrofer o.s.v. Men är det verkligen detsamma som gäller vid brottsmål i Sverige? Du får gärna googla vidare...
Citera
2013-05-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Ja resten av kroppen är förmodligen borta för alltid. Men just armar och ben har avsiktligt lagts i huset. Resten av kroppen har troligen aldrig varit i närheten av huset.
Huset är i sig ett uselt gömställe. Det var säkert känt av ett flertal människor att man kunde ta sig in i det. Det finns ingen logisk förklaring till att man skulle lägga vissa kroppsdelar där om avsikten bara var att bli av med kroppen. Den som gjorde detta har velat att någon skulle hitta kroppsdelarna.
Noen andre kanskje har skrivit, jag leser i kapp.
Jeg tror han skulle brenne ned huset med kroppen og alle beviser inne, men ble avbrutt før han fikk fullført.
Da finnes fortsatt torso og hode fortsatt midlertidig skjult.
Citera
2013-05-22, 14:37
Medlem
ME077s avatar
Nytt fynd nyss! (Kroppsdelar verkar det som)

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7670391

http://www.expressen.se/nyheter/nya-fynd-i-sokandet-efter-vatchareeya/
Senast redigerad av ME077 2013-05-22 kl. 14:41.
Citera
2013-05-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Här inne låter det som att asperger är en väldigt smal och tydligt avgränsad diagnos där alla är likadana.
Bara att för dom ena så är dom känslolösa och bra på att ljuga, hos andra är dom för ärliga och godhjärtade. Hos en del så är dom slarviga och lämnar saker ogjort eller halvgjort, hos andra är dom pedantiska och nogranna och nojiga över att få saker färdigt.

De här generaliseringarna i tråden är utomordentligt löjliga.

håller med dig , man får liksom inte glömma att bara för att man har en diagnos så har man ändå en personlighet!

Jag tycker överhuvtaget detär ganska pinsamt att läsa när folk här inne försöker ställa diagnoner hit och dit
Citera
2013-05-22, 14:38
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Hur lyckas någon stycka en kropp i en lägenhet utan att någon märker det? Hör någon ett skrik så lär ju någon höra dunsar och släp.

Jadu, det har gjorts många gånger förut.

Jag gissar på att det går att stycka någon utan att göra alltför mycket väsen av sig.
Citera
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Många verkar ha glömt att det tog 4 dagar innan VB anmäldes försvunnen.
GM skulle därför ha haft gott om tid att göra sig av med spår innan någon överhuvudtaget började leta.

Nä, det tog en dag innan hon anmäldes försvunnen (dvs söndagen), men du har rätt i att det tog flera dagar innan sökandet började.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nytt fynd nyss!

Jag tror att man hittat antingen huvud eller tillhörigheter i en grop.
Citera
2013-05-22, 14:39
Medlem

Ca 100 m från ödehuset, polisen kallar det för brottsplats
Citera
Bannlyst
Det är väl KJ de plockat in förmodar jag. Kan inte se annat just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen till Flashback!

Uppgiften överraskar ingen, men jag vill gärna se en källa ändå.
Har varit här ett tag men till skillnad fr många andra håller jag tjäften om jag inte har något relevant att säga

Vet inte vem det är de har tagit in, bryr mig inte heller och jag hade inte berättat det om jag visste.
MB är en gammal vän till mig och jag hörde mig bara för bland mina gamla kompisar i Boden om läget.

Hur som helst nu lämnar jag er och era Kling och Klang diskussioner...
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Noen andre kanskje har skrivit, jag leser i kapp.
Jeg tror han skulle brenne ned huset med kroppen og alle beviser inne, men ble avbrutt før han fikk fullført.
Da finnes fortsatt torso og hode fortsatt midlertidig skjult.
Eller så har GM förvarat alla delarna där för att sedan sprida ut det? En bil ska ju ha synts till vid den byggnaden. Är det inte troligare att bilen setts där om det varit fler vistelser än om det bara handlat om att slänga in en enda del?

Någonstans måste man ju förvara det innan det grävs ner. Lika bra med ett låst ödehus.
Citera
2013-05-22, 14:40
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det kan säkert användas vid nödfall, såsom krig, naturkatastrofer o.s.v. Men är det verkligen detsamma som gäller vid brottsmål i Sverige? Du får gärna googla vidare...

Haha, orkar inte. DNA-analys bör ta mindre än ett dygn så det är irrelevant i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in