2013-05-11, 13:50
Medlem
Quarrels avatar
NSD: 20-åringen gjorde polisanmälningar
Citat:
– Jag kan inte i detalj berätta vad anmälningarna handlar om. Jag har bekräfta att hon har gjort polisanmälningar och att det inte i dessa anmälningar finns några hot mot kvinnan, säger J*hansson.
Citera
2013-05-11, 13:51
Medlem
Hade hon gjort flera polisanmälningar mot samma person så hade någon suttit anhållen nu. Det är jag övertygad om. Polisen verkar inte direkt bekymrade över dom här polisanmälningarna. Dom misstänkte ju inte ens brott i början och knappt fortfarande.

Vad är det för anmälningar man gör där man inte blivit utsatt för något (inget hot ju)?
Senast redigerad av tusenfia 2013-05-11 kl. 13:54.
Citera
2013-05-11, 13:56
Medlem
ME077s avatar
Man vill ju gärna tro att det mesta bara är ren taktik från polisens håll, alltså att inte berätta och att inte låtsas fatta, koppla ihop, se samband etc. Tycker 9 ggr av 10 så tänker man som läsare att "fyfan så jävla korkade poliser"... Eller är poliser generellt inte så listiga kanske, vad vet jag.
Citera
2013-05-11, 13:56
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Hade hon gjort flera polisanmälningar mot samma person så hade någon suttit anhållen nu. Det är jag övertygad om. Polisen verkar inte direkt bekymrade över dom här polisanmälningarna. Dom misstänkte ju inte ens brott i början och knappt fortfarande.

Vad är det för anmälningar man gör där man inte blivit utsatt för något (inget hot ju)?

Kan ju ha blivit bestulen på något.. fast flera anmälningar känns lite skumt faktiskt.
Citera
2013-05-11, 13:57
Medlem
Finns det någon som vet mer om vad polisen gör just nu?

Finns det något som pekar på att hon skulle exempelvis ha lämnat landet? ( Personligen tror jag inte på den tanken så mkt men ja....finns tecken på det?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0bbie
1+ "Undra vad dom flertalet anmälningar VB gjort handlar om?"

någon som kikat ifall det gick flyg till thailand samma kväll/natt?
om den försvunne känt sig ensam kan det väl hända att den dragit "hem"?
har själv fått tanken mer än en gång att slänga mobilen i sjön, och sticka hem.
Jag antar polisen har koll på VB betalkort och eftersom lördag kväll nämns som sista livstecknet så är inget kort använt efter det.
Citera
Medlem
CredFrosts avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16756954.ab

"Det ska i anmälningarna inte ha framkommit att det någon funnits en hotbild mot kvinnan."

hm, anmälningar men ingen hotbild? Vad kan det varit hon anmält? Sexuella trackaserier? (eller räknas det som "hotbild") Förtal? Vad finns det man kan anmäla någon för som inte innebär en hotbild?
Citera
2013-05-11, 13:58
Medlem
Anmälningarna kan ju vara typ cykelstölder som VB drabbats av ett flertal ggr. Men varför skulle inte polisen säga det?
Citera
2013-05-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Finns det någon som vet mer om vad polisen gör just nu?

Finns det något som pekar på att hon skulle exempelvis ha lämnat landet? ( Personligen tror jag inte på den tanken så mkt men ja....finns tecken på det?)
Om hon är i livet borde hon ju ha ett kontokort hon använder. Att hon frivilligt hållit sig undan en hel vecka utan att behöva pengar/kort tycker jag man kan utesluta
Citera
2013-05-11, 14:06
Medlem
har läst igenom hela tråden och kan tycka att vi som följt tidigare försvinnanden via flashback borde förstått nu att detta med mobiltelefonens kontakt med mast aldrig gett någon vidare säker information. Oftast har det snarare varit vilseledande information som sällan stämt. Så det spåret tycker jag man borde släppt för längesen.

Sen tycker jag att med omständigheterna som finns i detta försvinnande så är jag tvärsäker på att det är enligt statistikens bana -våld i nära relation- som ligger till grund i försvinnandet. Vem mer specifikt som ligger bakom det utifrån mina misstankar vill jag inte gå in på då jag inte vill dra någon i skiten, för jag har ju inte all information vid mina fötter. Men, att tjejen skulle fallit offer för en okänd galning kl 21 en lördagkväll är för mig osannolikt. Speciellt då det gjort polisanmälningar mot någon vid flera tillfällen.

Uppenbarligen, utifrån polisens agerande kan man ana att de sitter inne med en hel del information som de väljer att inte offentliggöra(vissa misstolkar detta agerande som oprofessionellt), antagligen beroende på att de misstänker att det finns en eventuell gärningsman i hennes närhet. Detta gör att de måste vara försiktiga med vad de går ut med, och vad som läcker ut i media, då de vill att en eventuell gärningsman inte ska veta vilka spår de har just för tillfället.

Jag tror att personen som ligger bakom försvinnandet har all anledning att vara nervös just nu, för detta fall kommer vara uppklarat inom en vecka.
Citera
2013-05-11, 14:06
Medlem
Jag har ett tips!
Har suttit och hängt med och läst alla era inlägg här på Flashback.
Har kollat igenom VB facebook. Med personer som verkar avvikande.

Det finns en man som hon är vän med på facebook, som skriver om terrorism, krig, hat. Väldigt osammanhängande. Mannen är endast vän med tjejer i USA, och VB.

Kan detta vara nått att kolla upp?
Citera
2013-05-11, 14:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16756954.ab

"Det ska i anmälningarna inte ha framkommit att det någon funnits en hotbild mot kvinnan."

hm, anmälningar men ingen hotbild? Vad kan det varit hon anmält? Sexuella trackaserier? (eller räknas det som "hotbild") Förtal? Vad finns det man kan anmäla någon för som inte innebär en hotbild?

Jag får en känsla av att polisen inte har gått vidare med dom här anmälningarna. Polisen kanske ser henne som en person som söker uppmärksamhet? Då kan man ju börja fundera över det här försvinnandet, om hon inte rent av har tagit sig en lååång promenad... i syfte att väcka ännu mer uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in