Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Du spekulerar kring omständigheter som väcker intresse hos dig och stämmer överens med din föreställningsvärld, men när du angriper andras spekulationer så benämner du dom med värdeladdade ord som "uthängning" och ondgör dig till bristningsgränsen - för att du tror, att om det inte föresvävar din fattningförmåga så kan det inte vara möjligt.
Kanske skulle du ställa dig själv frågan hur sannolikt det är att någon som dels har behörighet, också är antagen på LTU och pluggar teknisk fysik samt enligt uppgift bor ensam, har aspergers syndrom!?
Uppmanar dig att klarlägga huruvida hon skulle lida av aspergers innan du ger dig i kast med att vidhäfta personer med diverse lyten och stigman.
Aspergers innebär inte att en person är lågintelligent, det finns även intelligenta. Det finns också ingenjörer som har detta syndrom, och det är vanligt med en smal intressesfär, och att man går in kraftigt för något. Jag har inte hängt på VB en diagnos, däremot utesluter jag inte att det kan handla om det här när hela bilden börjar klarna. Detta utifrån eventuell stalkningsproblematik (kackerlacka) samt kärleksbesvikelser. Att uttrycka sig lite grovt eller opassande... det är inte omöjligt att modern har någon variant också, det är väl flera som undrat över att hon berättat saker och kanske breder ut sig om dottern, lite mer än vanligt?
Det krävs inte toppbetyg för att ta sig in på högskolan, det räcker med att vara bra på något.
Vad gäller boendet har personer med handikapp ofta hemhjälp, av föräldrar eller kommunen, ibland bor de i gruppbostad. Kanske har hon klagat eller rent av polisanmält något kring det praktiska, kanske ett eventuellt boendestöd, men som sagt, det är verkligen ren spekulation. Kanske förklarar ett eventuellt handikapp att hon bor själv, men att föräldrarna är skrivna på adressen. Det är mycket vi inte vet, men jag tycker att det verkar klarna en del om man skulle fundera på de här sakerna.