2013-05-12, 19:51
Medlem
troubleices avatar
E*e*a N*g**n: "Hörde av en att hon setts i sävast igår?! Stämmer det"

MPS.
Citera
2013-05-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har aldrig trott att det är den här AN som är mördaren men däremot skulle det kunna vara hennes man. Det var han som jobbade till klockan 21 på lördagen samtidigt som VB lämnade pluggkompisen.
Med den inställningen som du har så tror jag inte man hade löst många mordfall.
Typ: "Höhöhö, du har nog sett för många deckare, nej nu tar vi en fikarast och glömmer det här"

Verkligheten är ju att statistiskt så är det vanligaste när någon mördas att det är någon som personen känner och att det skulle vara självmord eller frivillig avvikelse ser jag i alla fall som mycket osannolikt eftersom inget tyder på att hon var deprimerad. Snarare stridslysten.

Du tror inte polisen har nystat i konflikten redan? varför är de inte anhållna då?
Citera
2013-05-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Vem är denna snubben?

https://www.facebook.com/bilmekanikerjanne.simila
Du som har sådan intensiv kontakt med mamman och sitter med massa viktig info borde väl ändå veta att det är hennes man? De står skrivna på samma adress som gifta. På VBs facebook är han taggad i hennes foton som pappa. Så VBs styvfar och moderns man.
Citera
2013-05-12, 19:53
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Du spekulerar kring omständigheter som väcker intresse hos dig och stämmer överens med din föreställningsvärld, men när du angriper andras spekulationer så benämner du dom med värdeladdade ord som "uthängning" och ondgör dig till bristningsgränsen - för att du tror, att om det inte föresvävar din fattningförmåga så kan det inte vara möjligt.

Kanske skulle du ställa dig själv frågan hur sannolikt det är att någon som dels har behörighet, också är antagen på LTU och pluggar teknisk fysik samt enligt uppgift bor ensam, har aspergers syndrom!?

Uppmanar dig att klarlägga huruvida hon skulle lida av aspergers innan du ger dig i kast med att vidhäfta personer med diverse lyten och stigman.

Aspergers innebär inte att en person är lågintelligent, det finns även intelligenta. Det finns också ingenjörer som har detta syndrom, och det är vanligt med en smal intressesfär, och att man går in kraftigt för något. Jag har inte hängt på VB en diagnos, däremot utesluter jag inte att det kan handla om det här när hela bilden börjar klarna. Detta utifrån eventuell stalkningsproblematik (kackerlacka) samt kärleksbesvikelser. Att uttrycka sig lite grovt eller opassande... det är inte omöjligt att modern har någon variant också, det är väl flera som undrat över att hon berättat saker och kanske breder ut sig om dottern, lite mer än vanligt?

Det krävs inte toppbetyg för att ta sig in på högskolan, det räcker med att vara bra på något.

Vad gäller boendet har personer med handikapp ofta hemhjälp, av föräldrar eller kommunen, ibland bor de i gruppbostad. Kanske har hon klagat eller rent av polisanmält något kring det praktiska, kanske ett eventuellt boendestöd, men som sagt, det är verkligen ren spekulation. Kanske förklarar ett eventuellt handikapp att hon bor själv, men att föräldrarna är skrivna på adressen. Det är mycket vi inte vet, men jag tycker att det verkar klarna en del om man skulle fundera på de här sakerna.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-12 kl. 20:04.
Citera
2013-05-12, 19:53
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schampoflaskan
Hon är/var inte högutbildad ännu och morsan verkar ju vara ett klassisk importluder om jag har förstått allting rätt? VB som växt upp i Thailand har ju antagligen en helt annan moral och syn angående sexindustrin än vad nissarna uppe i Boden har. Om hennes mor skulle ha något med denna sexindustri att göra, skulle det verkligen vara så otroligt om mamman pushade in VB i detta för extra pengar i fickan?

Om spåret på detta med sexindustrin skulle vara sann så har jag haft tanken på att VB kanske drog iväg på "jobb" efter hon senast sågs på lördagen och morsan hennes och plastfarsan agerade passivt när VB inte återkom för att inte avslöja vad som egentligen pågår bakom stängda dörrar med horandet och åka dit själva på det?

NEJ. Du gör en fjäder av något som inte finns. Lägg av.
Citera
2013-05-12, 19:54
Medlem
Asberger innebär att man har svårt för sociala relationer, empati, sociala koder. Och svårt med sociala kontakter, svårt att läsa av situationer. Asbergare brukar ha specialintressen som dom blir experter på.

VB behöver nödvändigtvis inte ha Asberger, de kulturella skillnaden kan nog ge upphov till avvikande beteende. Tror definitivt inte hon var prostituerad!
Citera
2013-05-12, 19:54
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Men kan inte personer med t.ex. aspergers syndrom vara väldigt smarta ändå? Jag träffade på en tjej med denna diagnos och hon var väldigt obehaglig på det sättet att hon trodde att man var hennes bästa vän efter man hade träffat henne en gång. Skickade sms och var allmänt påträngande. Sedan var hon jäkligt smart i övrigt när det kom till skola m.m.
Det är väl ingen som har ifrågasatt hennes smarthet....!!! Tvärtom. Har du läst vad jag skrev överhuvudtaget? Det ät statistiskt inte troligt att en så pass högutbildad person skulle ägna sig åt att sälja sex som någon spekulerade i. Oftast personer med lägre utbildning. Tjejen har läst teknisk fysik vilken är bland det svåraste man kan läsa på ingenjörsutbildningen.
Citera
2013-05-12, 19:57
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Det är väl ingen som har ifrågasatt hennes smarthet....!!! Tvärtom. Har du läst vad jag skrev överhuvudtaget? Det ät statistiskt inte troligt att en så pass högutbildad person skulle ägna sig åt att sälja sex som någon spekulerade i. Oftast personer med lägre utbildning. Tjejen har läst teknisk fysik vilken är bland det svåraste man kan läsa på ingenjörsutbildningen.

Svårt att läsa, ja, men inte att komma in på utbildningen. Så smart behöver man inte vara för att bli antagen, det räckte 2012 med medelmåttiga betyg, G rakt igenom, och ett par VG, inte mer. Håller med dig vad gäller spåret om prostitution, helt befängt. Däremot är det inte osannolikt att en teknolog kan ha nischade intressen och det här handikappet vi talar om, aspergers. Den som skriver "asberger" få hemläxa.

Jag tycker att hon verkar duktig med tanke på att hon tagit sig så långt trots att hon kom till Sverige 12 år gammal.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-12 kl. 20:01.
Citera
Medlem
Ok för att göra klart om pennorna:

Vatchareeya Bangsuan
den 29 januari i närheten av Boden, Norrbottens Län
Snäll tränare jag har, bad om fem bläckpennor men han gav 100 st nya pennor )

I mitt tidigare meddelande skrev jag tio men det ska vara hundra, såg fel! Och kollade upp det igen.
De som hänvisar detta uttalande till att ha Asperger får nog läsa på mer....det enda det betyder är att hon tycker att tränaren är snäll. Låter mer som en tjej som inte är van att få så mkt uppskattning...
Citera
Medlem
Citat:
Hon är/var inte högutbildad ännu och morsan verkar ju vara ett klassisk importluder om jag har förstått allting rätt? VB som växt upp i Thailand har ju antagligen en helt annan moral och syn angående sexindustrin än vad nissarna uppe i Boden har. Om hennes mor skulle ha något med denna sexindustri att göra, skulle det verkligen vara så otroligt om mamman pushade in VB i detta för extra pengar i fickan?

Om spåret på detta med sexindustrin skulle vara sann så har jag haft tanken på att VB kanske drog iväg på "jobb" efter hon senast sågs på lördagen och morsan hennes och plastfarsan agerade passivt när VB inte återkom för att inte avslöja vad som egentligen pågår bakom stängda dörrar med horandet och åka dit själva på det?

Ditt inlägg är ganska plumpt och generaliserande.

Det finns inte mycket som pekar på att hon var prostituerad. Det har länkats till ett par bilder på Badoo där någon prostituerad i Boden har fotat sig naken, men den ena av bilderna jag såg inte ut som en asiat. Den andra kunde vara asiat men det liknade inte henne.

Att thailändskor gillar västerländska män har ju delvis med pengar att göra men det är inte hela saken och man kan definitivt inte dra alla över en kam.
Citera
2013-05-12, 19:59
Medlem
wire2s avatar
Citat:

Vilket skitsnack.....du är helt ute och cyklar! Det enda du sysslar med är rasistiskt förtal! Själv har du väl inte ens gymnasiekompetens.

Dags att vakna pojk!
Senast redigerad av wire2 2013-05-12 kl. 20:02.
Citera
2013-05-12, 19:59
Medlem
Ruffzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Ehh hallå? har ni ens koll på vilken utbildning på universitetet hon gick? och skulle hon i sådana fall först ha gått i särskola/specialklass för att sedan ta sig an en topnotch utbildning på universitetet?
Känns lite som AF när dom har nyhetstorka, tänk om folk försökte hålla sig till fakta och inte bara ren och skär fiktion!

tss...
Håller fullständigt med...!!

Tycker inte att vi kan använda utbildningen hon går på som ett mått på hennes intelligens. Det är inte direkt stor konkurrens om platserna på Teknisk fysik på LTU. Höstterminen 2012 krävdes det 11.4 i snittbetyg eller 0.6 på högskoleprovet.

Edit: Dessutom har jag för mig att hon nämnde på facebook att hon hade dåliga betyg. Möjligtvis tog hon sig inte in på någon annan civilingenjörsutbildning.
Senast redigerad av Ruffz 2013-05-12 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in