Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Ja, men vi vet faktiskt inte varför hon var arg på VB. De flesta här utgår från att det har att göra med MB. Jag är inte lika säker på det...
Jag är inte heller säker på att AN:s hat mot VB beror på ett förhållande mellan VB och MB. Hur många 20-åriga tjejer är intresserade av att ha ihop det med en gubbe på närmare 50 som ser ut som en jultomte i kroppen? Nä, det är nog önsketänkande från gubbsjuka gubbar! Visst finns det undantag som bekräftar regeln, men jag tar inte det för troligt. Istället skulle AN:s hat (och eventuell inblandning i brottet) mot VB kunna bero på:
1) VB kan ha haft ett förhållande med AN:s dotter. Det nämns i tråden att VB och AN:s dotter ska ha haft någon typ av relation tidigare och kanske relationen gick över till kärlek mellan dessa två. AN kanske tror att VB lurat hennes dotter att bli lesbisk (vilket många inskränkta tror är möjligt). Det kan också vara så att AN/MB/AB varit rädda för att detta förhållande skulle avslöjas i Boden och där med göra att deras anseende i bygden sjönk.
2) VB har bevittnat någon typ av kriminell verksamhet som AN/MB/AB sysslar med, t.ex. droghandel. Man undanröjer henne för att hon inte ska kunna avslöja deras ljusskygga verksamhet. Det har redan rotats fram i tråden att AN varit inblandad i någon typ av kriminell verksamhet, typ bedrägeri, även om hon inte behövde ta något straff för det. De bilder jag sett på AN så tycker jag personligen hon ser ut som en HA-brud eller typ som en kvinnlig kåkfarare.
3) MB är betuttad i VB, vilket AN har kunnat se på sin man. AN blir då svartsjuk, men istället för att konfrontera maken riktar hon hatet mot VB. VB kanske inte ens är medveten om MB:s förtjusning i henne.
4) AN är rasist och menar med sitt hat mot VB att det inte gör något att hon är förvunnen och död för då bli man av med en av alla dessa "kackerlackor" av utländsk härkomst. (Denna punkt kan självfallet förekomma tillsammans med någon av de andra punkterna.)
Själv är jag mest inriktad på punkt 1. Någon som vet när VB och AN:s dotter slutade umgås?