2013-05-30, 17:15
Medlem
kattnattens avatar
Det här behöver kanske inte betyda något alls, men samma dag som MGM åkte in så gjorde hans bror sitt facebookkonto mer privat och bytte till en helt anonym profilbild. Nu är den gamla profilbilden tillbaka, där hans ansikte syns tydligt. Undrar om han har anledning att tro att hans bror kommer frias? Eller så drar jag för stora växlar.
Citera
2013-05-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sa-Sa
God morgon fran andra sidan Atlanten. Jag har foljt denna trad fran borjan och har nog last de flesta av inlaggen. Jag har inget svenskt tangentbord (och tanker inte stalla om till det heller) sa ni far forlata mina a, a och o utan prickar.

Mina tankar sa har langt: Jag tror inte KJ ar den skyldige, men motsatsen lar kunna bevisas snart. Jag har sedan tidigt i traden undrat over MB och hans liv. En sak som stort mig ar bilen som var till salu runt den 10 maj. Den var stalld pa ett handelsbolag dar MB och T*k*han* ar delagare. Ar den bilen sald? Har den undersokts? Visserligen var den avstalld, men kanske rullade den anda, eller anvandes for annat? Om det nu stammer att VB var 'snyggt' uppskuren (fy fasen vad tragiskt detta fall ar!) sa ar det troligtvis gjort av nagon med erfarenhet av att gora det snyggt. Jagare, kock eller annan person som vet hur att ta sig igenom snabbt och precist. MB's partner torde vara en av de som kan, och naturligtvis MB. Har KT alibi? Aven om han ar skriven i Lulea sa har han intressen i Boden genom MB. Kande han VB? Inte otroligt.

Jag har ingen magkansla betraffande KJ som GM, och har aldrig haft aven om hans beteende och hans narhet till henne ar storande. Jag kan inte se att han inte fattade att han aldrig skulle ro hem det hela med tanke pa att han var den siste som sag henne i livet och han borde veta hur stort padraget skulle bli da hon hittades. Om han ar GM, borde han da inte ha erkant vid det har laget? Det ar nastan sa att jag far en kansla av att hon placerats ut for att misstankarna skall riktas mot honom, en grabb som inte mar sa bra, och som ar latt att fatta misstycke for med tanke pa hans relation till henne, hans beteende och fritidsintressen. Som sagt, jag ma vara ute och cykla men provsvaren far val overbevisa mig om jag har fel.

Jag är inte heller säker på att KJ är GM. Han känns fel på något sätt. VB och KJ hade ett förhållande 2010 och man kan förmoda att de sedan dess (efter förhållandet tog slut) varit vänner. Så varför skulle han då helt plötsligt som en blixt från klar himmel mörda henne? Jag finner inget motiv. Men jag är den första att ändra mig om man finner bevis emot honom, det tror jag dock inte man kommer göra och jag känner på mig att detta fall kommer bli ett cold case tyvärr. Alternativt att man sätter dit någon som uppenbart är oskyldig och då är ju gamla psykfall bra att ha till hands, så som i fallet Thomas Quick som fick vara syndabock medan en radda riktiga mördare fick springa lösa.
Citera
2013-05-30, 17:19
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Jag har ingen aning, men att gått dit först för att få ett alibi och sedan gått någon annanstans känns ju inte helt omöjligt.

Men då borde polisen hittat något som indikerar på att så skulle vara fallet. Glöm inte att hon hade prov på måndag och pluggade hela lördag kväll hos KJ. Varför då fara till någon annan efter att hon varit hos KJ? Hon skulle med allra största sannolikhet plugga hela söndagen till provet, detta visste mamman och det vet polisen också.
Citera
2013-05-30, 17:20
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Annan ort?
Vem är det som bor på sadelmakaregatan 1B i Boden, då?
Fattade det, som att det var AB....
http://www.upplysning.se/person/?x=703&who=alexand*r+b*rg&where=boden
Hans mamma, han bodde med henne innan och kanske är skriven där fortfarande. Men vad jag hört så går han i skola på annan ort och kommer bara hem till Boden ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Han kan väl ha sovit över där. men jag håller med att det är AN troligen.
Sen om det har med mordet att göra, inte ett dugg. Det märks vem som rätt
helt enkelt.
Ja allt är möjligt men man kan ju försöka hålla sig till vad som är mer eller mindre troligt, annars får man börja granska alla i hela stan

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det nu var AN som skrev, varför göra det inlägget 04:43, kom hon plötsligt på hur arg hon är på VB eller har det förekommit en vild diskussion där på småtimmarna, kanske hela natten, AN sur på MB därför att han bryr sig? Uppenbarligen har de iaf haft intresse av försvinnandet eftersom någon av dem gick in på MPS sida 04:43 efter en trevlig bröllopsuppvaktning för att se hur fallet fortlöpte. Personligen hade jag nog bett frun klä om till något bekvämare. Omtänksamma de är där uppe i norr, verkligen.

Jag önskar jag visste, om inte annat för att det tar så mycket plats i tråden. Hon kanske kom hem och var på fyllan? Som du säger så kanske hon är jättesvartsjuk och tyckte MB brydde sig för mycket? Jag har ingen aning. Kan bara konstatera att det var elakt och fult.
Citera
2013-05-30, 17:21
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag är inte heller säker på att KJ är GM. Han känns fel på något sätt. VB och KJ hade ett förhållande 2010 och man kan förmoda att de sedan dess (efter förhållandet tog slut) varit vänner. Så varför skulle han då helt plötsligt som en blixt från klar himmel mörda henne? Jag finner inget motiv.

Tack!
Jag ville veta när deras förhållande ägde rum. Vet du ungefär hur länge dom var ihop?
Det är det jag är inne också på, sedan är det ju ännu tydligare nu när det är 3 år sedan dom var ihop. Varför döda henne nu?
Citera
2013-05-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen har vallat ett vittne idag, enligt NK. Det kan vara det vittnet som förhördes.

Tack. Det står lite mer íntressanta saker om vad polisen hade för sig.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6854273
Citera
2013-05-30, 17:24
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Äckligt värre!

Liebe ist fur alle da... "Kärlek är för alla" säger google translate.
aa usch! var tvungen och gå tillbaka till bilderna på "ödehuset" och det är ingen omöjlighet att det kan ha stått men som sagt, det är ju rätt otydligt :-/
Citera
2013-05-30, 17:25
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Hans mamma, han bodde med henne innan och kanske är skriven där fortfarande. Men vad jag hört så går han i skola på annan ort och kommer bara hem till Boden ibland.

Ja allt är möjligt men man kan ju försöka hålla sig till vad som är mer eller mindre troligt, annars får man börja granska alla i hela stan

Jag önskar jag visste, om inte annat för att det tar så mycket plats i tråden. Hon kanske kom hem och var på fyllan? Som du säger så kanske hon är jättesvartsjuk och tyckte MB brydde sig för mycket? Jag har ingen aning. Kan bara konstatera att det var elakt och fult.

Önskar också att alla kunde hålla sig till vad som är mer eller mindre troligt.
Men det mesta som sagts om MB här är också ett bevis på att folk inte
alltid håller sig till vad som är troligt.
Citera
2013-05-30, 17:35
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
aa usch! var tvungen och gå tillbaka till bilderna på "ödehuset" och det är ingen omöjlighet att det kan ha stått men som sagt, det är ju rätt otydligt :-/

Ja det är ju långsökt att det öht står nånting där.

Men Rammstein tycker jag man kan snöa in på lite oavsett om det inte finns text eller inte i huset.

die alte Haut fällt auf den Boden = den gamla huden faller till marken
Citera
2013-05-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, men vi vet faktiskt inte varför hon var arg på VB. De flesta här utgår från att det har att göra med MB. Jag är inte lika säker på det...

Jag är inte heller säker på att AN:s hat mot VB beror på ett förhållande mellan VB och MB. Hur många 20-åriga tjejer är intresserade av att ha ihop det med en gubbe på närmare 50 som ser ut som en jultomte i kroppen? Nä, det är nog önsketänkande från gubbsjuka gubbar! Visst finns det undantag som bekräftar regeln, men jag tar inte det för troligt. Istället skulle AN:s hat (och eventuell inblandning i brottet) mot VB kunna bero på:

1) VB kan ha haft ett förhållande med AN:s dotter. Det nämns i tråden att VB och AN:s dotter ska ha haft någon typ av relation tidigare och kanske relationen gick över till kärlek mellan dessa två. AN kanske tror att VB lurat hennes dotter att bli lesbisk (vilket många inskränkta tror är möjligt). Det kan också vara så att AN/MB/AB varit rädda för att detta förhållande skulle avslöjas i Boden och där med göra att deras anseende i bygden sjönk.

2) VB har bevittnat någon typ av kriminell verksamhet som AN/MB/AB sysslar med, t.ex. droghandel. Man undanröjer henne för att hon inte ska kunna avslöja deras ljusskygga verksamhet. Det har redan rotats fram i tråden att AN varit inblandad i någon typ av kriminell verksamhet, typ bedrägeri, även om hon inte behövde ta något straff för det. De bilder jag sett på AN så tycker jag personligen hon ser ut som en HA-brud eller typ som en kvinnlig kåkfarare.

3) MB är betuttad i VB, vilket AN har kunnat se på sin man. AN blir då svartsjuk, men istället för att konfrontera maken riktar hon hatet mot VB. VB kanske inte ens är medveten om MB:s förtjusning i henne.

4) AN är rasist och menar med sitt hat mot VB att det inte gör något att hon är förvunnen och död för då bli man av med en av alla dessa "kackerlackor" av utländsk härkomst. (Denna punkt kan självfallet förekomma tillsammans med någon av de andra punkterna.)

Själv är jag mest inriktad på punkt 1. Någon som vet när VB och AN:s dotter slutade umgås?
Citera
2013-05-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Tack!
Jag ville veta när deras förhållande ägde rum. Vet du ungefär hur länge dom var ihop?
Det är det jag är inne också på, sedan är det ju ännu tydligare nu när det är 3 år sedan dom var ihop. Varför döda henne nu?

Ett lätt offer kanske..? Behöver inte vara någon form av känslor inblandade. Han kanske valde den som var mest "convenient"..
Citera
2013-05-30, 17:38
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen har vallat ett vittne idag, enligt NK. Det kan vara det vittnet som förhördes.

Ganska högt upp på Kurirens förstasida ligger artikelnteasern med rubriken "Polisen vallade vittne" och där står det också "På onsdag eftermiddag följde en polispatrull med ett vittne i terrängen...". (Kuriren). Hittar inget i Kuriren om någon vallning idag.

Det kanske inte är jätteviktigt, en detalj i sammanhanget, men bara så att det inte uppstår någon missuppfattning i tråden där man t ex skulle uppfatta att det har skrivits i Kuriren om att vallningar genomförts både igår och idag. Igår vallades det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in