2013-05-30, 17:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Skriver 40+ tanter sådär med stavfel och stora och små bokstäver.
njaee snarare en yngre som är förbannad.
Så kan nog en 40+ skriva för att betona "jag", JAG alt jag.

Hon ogillar nog verkligen VB, och vill vara tydlig med att hon minsann inte skulle ödsla tid på att leta efter henne.
Citera
2013-05-30, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Tror ni det blir Tillräckliga skäl för att väcka åtal på måndag?

Ja.
Citera
2013-05-30, 17:04
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Tillfällena var väl under samma dag ungefär?
ser det inte som speciellt otroligt, han är säkert hemma ofta
och tigger gratismat.
Den ena var vid halv 5 på morgonen, de andra vid halv 4 på em. Nej han är nog inte säkert hemma ofta för att äta eftersom han tydligen bor på annan ort numera...

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kan vi räkna bort honom, vem återstår då tycker du, vem kan ha varit i huset vid 04:43, om det är skrivet på en dator i huset, vilket jag tycker verkar troligast, vad skull de ute och härja 04:43 för?
Inte en aning, men det rimligaste är väl att det är AN själv. Men sedan är det att dra lite höga växlar att hennes frispel måste bero på att hennes man haft en fling med VB. Vissa personer är extremt svartsjuka oavsett om det är befogat eller ej. Det kan handla om att VB och hennes dotter haft ett storbråk och AN är lite överbeskyddande och känner att VB varit dum mot hennes barn.Det finns flera saker som kan ha föranlett hennes ilska.Den kan t.om vara baserad på något som endast finns i hennes fantasi.
Citera
2013-05-30, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Den här "sonen i huset" som det pratas om ska ha facerapat AN, hur gammal är han och bor han hemma?

Citat:
han bor hemma tror jag,är en liten galning om du frågar mig.

https://www.facebook.com/al*xand*r.b*rg.9887?fref=ts

*e

Citat:
Nej han har bott med sin mamma tidigare, men har nu eget boende på annan ort där han går i skola som jag förstått det. Så det känns ganska uteslutet att han skulle ha facerapat hennes dator tre ggr vid olika tillfällen.

Citat:
Då kan vi räkna bort honom, vem återstår då tycker du, vem kan ha varit i huset vid 04:43, om det är skrivet på en dator i huset, vilket jag tycker verkar troligast, vad skull de ute och härja 04:43 för?

Annan ort?
Vem är det som bor på sadelmakaregatan 1B i Boden, då?
Fattade det, som att det var AB....
http://www.upplysning.se/person/?x=703&who=alexand*r+b*rg&where=boden
Citera
2013-05-30, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfLover
Polisen där uppe borde fan ha en eloge för att så lite sipprar ut.
Sen är det vallningen med vittnet, kan det vara vår vän akrobaten som faktiskt hittat något polisen missat? Spännande i så fall.
akrbat eller bodengrabb
Citera
2013-05-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Självklart ska man få spekulera men när det kommer till AN eller MB så har vi bara trådsanningar, dessvärre. Jag önskar att man inte spelar vidare på dessa utan att spekulationerna nu kanske kan vila på något slags bevis

Det finns en rad bekräftade sanningar om den familjen och om du inte vill ta till dig dessa trots att de tjatats dagligen i snart en månad så kan du väl åtminstone sluta gnälla?

Vill du försvara MB så sök upp lite fakta om andra "misstänkta" istället.
Citera
2013-05-30, 17:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Då kan vi nästan utesluta att det var AB som facerapade AN

Det tycker jag inte, hur ska vi kunna lita på att uppgifterna är sanna?
Citera
2013-05-30, 17:08
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
http://www.facebook.com/petr*.j*nsson2?fref=ts

Hmh, stod inte mycket där. Men tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du skulle inte bli en bra polis!

Tack?

Iaf så baserar jag det på två saker:
1. Jag anser att det som är skrivit är skrivit av en äldre människa, oftast en kvinna sånna som delar foton på löjliga budskap eller massa random tävlingar.
JAG fäller ingen tår!!!!!! <- Denna stil skriver dom äldre vännerna jag har på Facebook iaf (fast inte själva meningen, men stilen). Versaler och utropstecken i överflöd.
En normalt funtad person i 20-25 åldern skriver inte på detta vis.
2. AB sa till den bekante bla bla.. att han inte visste riktigt vad AN höll på med.

Citat:
Det tycker jag inte, hur ska vi kunna lita på att uppgifterna är sanna?

Iofs, det kan vi inte.
Men låt oss säga att dom är sanna. Då drar jag slutsatsen att AN står själv ansvarig för det som skrevs på Facebook.
Citera
2013-05-30, 17:11
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Den ena var vid halv 5 på morgonen, de andra vid halv 4 på em. Nej han är nog inte säkert hemma ofta för att äta eftersom han tydligen bor på annan ort numera...

Inte en aning, men det rimligaste är väl att det är AN själv. Men sedan är det att dra lite höga växlar att hennes frispel måste bero på att hennes man haft en fling med VB. Vissa personer är extremt svartsjuka oavsett om det är befogat eller ej. Det kan handla om att VB och hennes dotter haft ett storbråk och AN är lite överbeskyddande och känner att VB varit dum mot hennes barn.Det finns flera saker som kan ha föranlett hennes ilska.Den kan t.om vara baserad på något som endast finns i hennes fantasi.

Han kan väl ha sovit över där. men jag håller med att det är AN troligen.
Sen om det har med mordet att göra, inte ett dugg. Det märks vem som rätt
helt enkelt.
Citera
2013-05-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det finns en rad bekräftade sanningar om den familjen och om du inte vill ta till dig dessa trots att de tjatats dagligen i snart en månad så kan du väl åtminstone sluta gnälla?

Vill du försvara MB så sök upp lite fakta om andra "misstänkta" istället.
Kan du lista dessa bekräftade sanningar och bekräftade av vem? Så vi som missat dem hänger med.
Citera
2013-05-30, 17:12
Moderator
OYs avatar
Citat:

Om det nu var AN som skrev, varför göra det inlägget 04:43, kom hon plötsligt på hur arg hon är på VB eller har det förekommit en vild diskussion där på småtimmarna, kanske hela natten, AN sur på MB därför att han bryr sig? Uppenbarligen har de iaf haft intresse av försvinnandet eftersom någon av dem gick in på MPS sida 04:43 efter en trevlig bröllopsuppvaktning för att se hur fallet fortlöpte. Personligen hade jag nog bett frun klä om till något bekvämare. Omtänksamma de är där uppe i norr, verkligen.
Citera
2013-05-30, 17:14
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
Jag blir spontat nyfiken på texten! och den texten vi funderade kring under helgen! ett samband, kanske kanske inte

Äckligt värre!

Liebe ist fur alle da... "Kärlek är för alla" säger google translate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in