2013-05-29, 22:28
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Stor skog och öppet i naturen är bäst för förruttnelse.

Lät som en svår kombination.
Citera
2013-05-29, 22:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, absolut. Historiskt har dom ju haft så stor framgång.

On topic: Jag känner mig skeptisk till Akrobatens uppgift om att KJ definitivt är fucked och att polisen har något tungt. Har kollat med två olika poliskällor och tre olika mediakällor som bevakar fallet och alla är överens om att man har en tänkbar gärningsman, lite lösa prylar som man är högst osäker på värdet av och ett par platser som borde vara intressanta - men som inte ger något.

Det senaste känner jag talar till KJs fördel.

Inga andra rykten eller spekulationer?
Citera
2013-05-29, 22:29
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
Det står ju en halv skog 20 meter bakom

Jämnför hur många träd det är bakom garaget där spaden & repet hittades, så jämnför du den bilden med den bilden som de tyckte var likt. Det är inte lika mycket träd bakom båda.
Citera
2013-05-29, 22:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Med tanke på populationen så är det väl rätt riskabelt att dra några slutsatser. Ungefär som att säga att alla svenska massmördare med automatkarbin är dalmasar.
Ett fall som jag kommer att tänka på är Greven Maximillian Kartaschev, som till slut friades från mord och bara dömdes för att ha styckat Marita Pentinmäki. Hans försvar var att hon sköt sig, men han var säker på att polisen skulle sätta dit honom för mord. Därför styckade han kroppen tillsammans med medhjälpare som fälldes för grovt skyddande av brottsling och brott mot griftefriden. Han blev så rädd för att han tidigare skjutit ihjäl en person. De flesta tyckte att den här historien var långt bortom gränsen för rimligt tvivel, men han friades i hovrätten.
Med tanke på att det bara är ungefär ett styckmord om året (har jag för mig) så innebär det att var tionde styckmördare (nästan...) har en medhjälpare.

Jag tror att du har rätt i att det inte finns medhjälpare här, men är inte hundra procent säker. Tycker inte heller statistiken räcker som argument.

Fast Kartaschev var ju en gangster och det var en av hans hejdukar som fick uppdraget att göra sig av med kroppen. Kartaschev var f.ö. redan på 70-talet inblandad i ett dödsfall med skjutvapen där han kom undan med vållande till annans död och olaga vapeninnehav ( https://www.flashback.org/t1604225 ) Jag håller med om att antalet styckmord är lite lågt för att kunna dra säkra slutsatser med statistik. Att en i grunden vanlig person fått hjälp av icke-kriminella vänner/släktingar att röja undan en död person meddelst styckning skulle jag gärna vilja se exempel på att det verkligen hänt i Sverige tidigare.
Citera
2013-05-29, 22:32
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Låter ju som en sann historia.

Jo, 20-40 m bakom, på kartan. Har de sågats ner?

Jämnför bilderna en gång till och se skillnaden.
Citera
Medlem
eftersom att det är fullständigt omöjligt (för mig) att hinna med till 110% i tråden så får ni ursäkta om jag tar upp något som redan varit uppe..
men det är en grej jag "stört" mig på från allra första början men jag har inte riktigt kunnat sätta fingret på VAD det varit som har stört mig.. men kom på det igen (o kom samtidigt på att det mest troligt är helt betydelselöst men icke desto mindre irriterande).. nu vill jag inte låta som en superinsatt atlet men.. om man drar ut på en joggingrunda (träningspass eller vad fan VB nu skrev att hon skulle ut o göra) blir man inte svettig o vill typ duscha o byta om efteråt? eller det kanske bara är jag men om jag tränar o blir svettig vill jag nog gärna ta en dusch efteråt INNAN jag sätter mig ner med en polare o pluggar?

som sagt, detta är mest troligt helt betydelselöst men det är nått jag funderat på i alla fall..
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Marua Ajouz, 18, Malmö:
Marua försvann i december 2002. I oktober 2003 hittade svampplockare hennes huvud vid en rotvälta i bokskogen utanför Malmö.

Utredningsläget: I mars i år greps Maruas före detta pojkvän.
Han häktades men trots att teknisk bevisning tyder på att Marua legat död i hans lägenhet, kom polisen ingen vart i utredningen och tvingades släppa honom.

http://www.svenskamord.se/index.php?topic=32.0
Citera
2013-05-29, 22:34
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Önskar att alla medium i Norrbotten går samman och hittar gärningsmannen.
De brukar inte lyckas så bra en och en, så det är en god idé att de slår ihop sina krafter.
Citera
Medlem
Någon polare till KJ,ska tydligen gått ut med att den misstänkte inte klara se blod.. hmm..
Om han är den skyldige då verka det inte hindrat honom i detta fall !

Skulle även va intressant om KJ har mörka sidor som att tex. samla på mord/likbilder på sin dator ?

Kommer ihåg den 23åriga mördaren från morden i hovs hallar där man hitta lik och nekrofilbilder på hans dator dock va motivet till morden pengar.

Ja,som jag sa tidigare..är jag ganska säker på den misstänkte är inblandad i mordet på VB.
Han visar heller inga speciellt motstånd på att bevisa sin oskuld.Och varför döljer man ansiktet i rätten om man är oskyldig ??? Ännu ett tecken på en icke oskyldig person.
Citera
Medlem
succubusans avatar
Varför är det INGEN som skrivit RIP på VBs sida.. märkligt.
Citera
2013-05-29, 22:35
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Vatchareeyas händer är fortfarande saknade

Haha, det va ju det jag sa!
Därför händer är så bra gömda om dom inte är uppbrända.
Dom togs bort pga av att hon gjorde motstånd!
Citera
2013-05-29, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Inga andra rykten eller spekulationer?

Inget som känns som att det bottnar i substans. Tror faktiskt det är så illa att polisen helt stirrat sig blind på KJ. Och om det inte är han så förstår du ju vilken uppförsbacke polisen kommer ha framöver...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in