2013-06-05, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Okej. Jag har bott 20 år med min tjej och kan sätta mitt huvud på att det inte finns hennes blod i bagaget på min bil. Jag menar att sannolikheten är väldigt låg för att VBs blod skall finnas i bagaget på en bil som tillhör en kompis.

Jag har funderat i samma banor - kan jag påminna mig någon incident där mitt blod kan ha hamnat i bagaget på någon annans bil, eller där någon annans blod kan ha hamnat i bagaget i min bil? Och svaret är nej på bägge frågorna. Sannolikheten för att någon av naturliga skäl lämnar blodspår efter sig i bagaget på någon annans bil är mycket liten.
Citera
2013-06-05, 19:15
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var ju också ett resonemang, så om en fru i ett äktenskap mördas och ingenting konkret finns på mannen så ska man inte spekulera i om det kan vara mannen då? Det måste ju vara det värsta den mannen upplevt.

Har du något mer konkret mot KJ än att det hittats blod på en plats som KJ har anknytning till? Och att KJ har anknytning betyder ju inte att ingen annan också har det, eller?

EDIT;Och är det någon i den här soppan som jag skulle kunna tänka mig sysslar med ritualer och annat som något slags tvång så är det mamman, hon tror ju dessutom på hokuspokus. Hon var ju tvungen att hämta VB själ vid det gula huset, men frågan är om den inte redan var förlorad, det har ju setts nattramnar cirkulera i området.

Nu gör du dig bara löjlig, du ser ingen skillnad i förhållandena? De flesta kvinnor dödas av män de har en relation till. Det finns alltså goda skäl att misstänka en make/sambo/ex i ett första skede, helst om förhållandet varit turbulent. Att en mamma dödar sitt vuxna barn och dessutom styckar det är så ovanligt att jag aldrig öht läst om ett sånt fall. Ser du skillnaden?

Nu sitter dessutom en person häktad på sannolika skäl och åklagarna säger att bevisläget är gott, av vilken anledning ska man då lägga sten på börda och börja spekulera i om mamman som precis förlorat sitt barn på värsta tänkbara sätt har med saken att göra?

Det konkreta är väl uppenbart? Man har lyckats få honom omhäktad på sannolika skäl, man påstår sig ha ett gott bevisläge. Vad har du på mamman? Att någon har skickat ett pm om att hon är psykiskt sjuk ? Och att mamman tror på hokuspokus (är buddist)?
Citera
2013-06-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vilken bostad avser du då om det ej är KJ's bostad.

Föräldrarnas eller VB's för fler bostäder finns inte som kan direkt kopplas till inblandade. Eller menar du "fritidshuset" som ägs av KJ's föräldrar.

Finns fler ödehus och bortglömda militära byggnader runt Boden. Behöver inte vara en byggnad i GMs ägo.
Citera
2013-06-05, 19:18
Medlem
Citat:
Det ovanliga är, att om hon återupptog kontakten med sitt ex. att han var den siste kände som såg henne vid liv och att hon senare hittades mördad och styckad.

Vi vet inte vilken typ av kläder hon brukade springa i, och det vi vet om klädsels är inte speciellt konstigt att löpa i. Jämför med KJ som tar en löparrunda iklädd skyddsmask, tydligen inget konstigt, finns olika sorters mode. Någon reagerade på vita skor? Finns det inte vita gympadojor?

Jag reagerade inte direkt mer än om man skall ut i terrängen vid den tidpunkten så är inte vita dojor att föredra, däremot om man skall förflytta sig på väg/cyckelbanor så är det inga problem.
Citera
2013-06-05, 19:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
/.../ Kan inte hitta att hon haft särskild kontakt med MtGM iaf inte via de olika internet konton hon har/haft. Hur och varför hamnar hon med honom igen ???
VB ska ha sms:at mt innan han hämtade henne vid bostaden:
http://m.nsd.se/Default.aspx?id=7661959&p=Senaste+Nytt

Enligt KR så hördes mt den 8 maj.

Minst två sms bör kunna spikas:
1) Ett sms från VB till mt vid 16-tiden (tiden verifierad av VB:s föräldrar som den (ungefärliga) tid VB lämnat bostaden).
2) Ett sms (med rel. stor säkerhet 18:40) till en manlig bekant och i vilket VB enligt pressen (AB) gett uttryck för irritation, eller hade retat upp sig på något/någon. - Detta sms gick initialt under benämningen "den senast/sista kända signalen" och föranledde sökning vid Åberget och området kring det gamla fortet.

I övrigt har man sagt att man haft ett "tiotal signaler" - vilket kan tolkas lite olika. - Är det t ex fråga om åtta signaler 15:00 - 16:00, följt av ovan nämnda sms, eller är signalerna utspridda under tiden 15:00 - 21:00? - Hur många av signalerna representerar sms eller samtal; hur många av att mobilen bara signalerat sin position (ev. nödsignaler enl. mobilens system)?

Ytterligare en sak: Det sms som VB avsände till mt behöver inte vara avsänt när VB befann sig i sin bostad, utan kan också (beroende på föräldrarnas exakthet betr. tiden) ha avsänts efter att hon lämnat bostaden. - Vad ville hon mt? - Ville hon bara ha bilskjuts?
Citera
2013-06-05, 19:25
Medlem
Sorry, vet inte om detta kommit upp i tråden men henne Facebook verkar ha stängts ner?

Hittade dock en annan som hon har?
http://www.facebook.com/bangsuan.no01
Citera
2013-06-05, 19:28
Medlem
Citat:
Om det visar sig att det inte finns spår i någon av de undersökta bostäderna inklusive sommarstugan tycker jag att man ska låta en hund ta en sniff i VB bostad.

Har frågat tidigare, ingen som vet? Är mamman svensk medborgare? Vad skulle ske om styvpappan lämnar henne eller om hon begått ett allvarligt brott, enkel till Pattaya?

Jag har fått PM(är postat i tråden) som säger att mamman är psykiskt sjuk, sitter bara framför datorn hela dagarna. Då kan man ju undra, på vilket vis är hon sjuk?

Jag vill bara kunna utesluta detta, tror knappt på det själv, men ingen omöjlighet. Så länge vi inte vet var styvpappan var det aktuella dygnet så är mammans trovärdighet på samma nivå som alla andra inblandade i det här fallet tycket jag. Eller är man immun bara för att man är mor och invandrare?

Förklarar ändå inte blodet i bagaget, då bör man snarare skicka hundarna till alla som färdats i KJs bil 4-21 maj... eller ens varit i kontakt med den.
Citera
2013-06-05, 19:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nu gör du dig bara löjlig, du ser ingen skillnad i förhållandena? De flesta kvinnor dödas av män de har en relation till. Det finns alltså goda skäl att misstänka en make/sambo/ex i ett första skede, helst om förhållandet varit turbulent. Att en mamma dödar sitt vuxna barn och dessutom styckar det är så ovanligt att jag aldrig öht läst om ett sånt fall. Ser du skillnaden?

Nu sitter dessutom en person häktad på sannolika skäl och åklagarna säger att bevisläget är gott, av vilken anledning ska man då lägga sten på börda och börja spekulera i om mamman som precis förlorat sitt barn på värsta tänkbara sätt har med saken att göra?

Det konkreta är väl uppenbart? Man har lyckats få honom omhäktad på sannolika skäl, man påstår sig ha ett gott bevisläge. Vad har du på mamman? Att någon har skickat ett pm om att hon är psykiskt sjuk ? Och att mamman tror på hokuspokus (är buddist)?

Jag säger inte att mamman gjort något, men hon kan vara delaktig på något vis, tillsammans med KJ. Jag har ställt frågan flera gånger, vad sker med mamman om hon begår ett allvarligt brott eller att styvpappan flyttar ifrån henne? Blir det en enkelbiljett till Thailand då? Det är motiv nog för att inte berätta allt man vet. Hon kanske skyddar en brottsling, det vet vi inte.

Sagt det tidigare, varför är det så osannolikt att mamman haft en affär med KJ? Gubben är borta i fjorton dagar i stöten. Kanske har VB hotat med att avslöja något, KJ ställer sig på mammans sida då hon berättat vad som sker med henne om förhållandet avslöjas. Du vet inte, jag vet inte, men varför skulle det vara så himla osannolikt, brukar inte de flesta mord handla om relationer, svartsjuka och otrohet? Det kan ha uppstått ett bråk i VB bostad.

Att mamman inte visste vem VB skulle hem till är bara bullshit. Framgår klart och tydligt att mamman och VB hade ett intimare förhållande än bara mor och dotter. Mamman har dessutom full access till VB Facebookkonton, varför?

Varför gick VB till den äldre mannen med sina problem, varför inte till styvpappan och sin bästa väninna, mamman? Det talar för att problemen handlade om just de här två personerna.

Ja, om man hämtar själar i skogen genom att genomföra en ritual så kallar jag det hokuspokus oavsett vilken religion man utövar.

Och en sak till, du tänker med hjärtat, andra med hjärnan. Vill du idka barmhärtighet är det här fel forum tycker jag. Frågan är fri, det är väl lite av poängen med Flashback, annars har jag missat något.

Därmed inte sagt att jag sätter den här teorin högst upp, det har jag poängterat tidigare, men den är väl värd att fundera på tycker jag.
Citera
2013-06-05, 19:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du måste se till att VB tränade karate och de brukar få för sig de skall klyva tegelstenar blandannat, om hon gjort något liknande är det lätt att skada sig och få blodflöde.
Åklagarna har aldrig sagt var de här blodet fanns.
Mt hade tydligen ingen förklaring till att mordoffrets blod hittats på föremål eller plats som kan kopplas till honom - så klyvning av tegelsten (och liknande) kan du avföra från listan över tänkbara naturliga anledningar.
Citera
2013-06-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Brukar man inte lägga om sådana sår i så fall? Kan inte tänka mig att ett sådant sår har runnit så pass mycket ett bra tag efter ett träningspass att det forsar ut i en bil. Det låter alldeles för osannolikt, särskilt om det är mer än bara ett litet stänk vilket jag iofs inte vet något om (mängden alltså).
Åklagarna har aldrig sagt hur stor den här blodsamlingen eller fläcken var, eller var den påträffades. Men jag har svårt att se hur den här blodfläcken kan kopplas ihop med mordet.
Eftersom brottsplatsen fanns inte vid gula huset måste kroppsdelarna ha fraktats dit med bil från brottsplatsen.
Om kroppsdelarna hade fraktats med KJ:s bil hade det kommit fram vid kontroll av bilen, som sannolikt undersökts mycket noggrant.

Eftersom VB och KJ kände varandra sedan tidigare går det inte att påstå någon blodfäck har med mordet på VB att göra.
Citera
2013-06-05, 19:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Förklarar ändå inte blodet i bagaget, då bör man snarare skicka hundarna till alla som färdats i KJs bil 4-21 maj... eller ens varit i kontakt med den.

Ja, det är väl en bra idé, kan man bara hitta alla som gjort det så. Men visst kan det förklara blodet, om KJ använt sin bil till att frakta hjälpmedel för styckning eller befunnit sig på styckplatsen så är det en förklaring.
Citera
2013-06-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Finns fler ödehus och bortglömda militära byggnader runt Boden. Behöver inte vara en byggnad i GMs ägo.

Vet, men trådpostaren sa att det inte skett i KJ's bostad utan annan bostad och gamla ödehus och bortglömda militära byggnader är inte bostäder.
Kanske petigt, men hålla isär bostad där någon bor, fritidshus där någon vistas vissa tider/säsong etc samt ödehus/byggnader där ingen bor, då blir inte det så många missförstånd och mindre följdfrågor, "vad menar du" typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in