Citat:
Ursprungligen postat av
CattasBubbla
Nu gör du dig bara löjlig, du ser ingen skillnad i förhållandena? De flesta kvinnor dödas av män de har en relation till. Det finns alltså goda skäl att misstänka en make/sambo/ex i ett första skede, helst om förhållandet varit turbulent. Att en mamma dödar sitt vuxna barn och dessutom styckar det är så ovanligt att jag aldrig öht läst om ett sånt fall. Ser du skillnaden?
Nu sitter dessutom en person häktad på sannolika skäl och åklagarna säger att bevisläget är gott, av vilken anledning ska man då lägga sten på börda och börja spekulera i om mamman som precis förlorat sitt barn på värsta tänkbara sätt har med saken att göra?
Det konkreta är väl uppenbart? Man har lyckats få honom omhäktad på sannolika skäl, man påstår sig ha ett gott bevisläge. Vad har du på mamman? Att någon har skickat ett pm om att hon är psykiskt sjuk ? Och att mamman tror på hokuspokus (är buddist)?
Jag säger inte att mamman gjort något, men hon kan vara delaktig på något vis, tillsammans med KJ. Jag har ställt frågan flera gånger, vad sker med mamman om hon begår ett allvarligt brott eller att styvpappan flyttar ifrån henne? Blir det en enkelbiljett till Thailand då? Det är motiv nog för att inte berätta allt man vet. Hon kanske skyddar en brottsling, det vet vi inte.
Sagt det tidigare, varför är det så osannolikt att mamman haft en affär med KJ? Gubben är borta i fjorton dagar i stöten. Kanske har VB hotat med att avslöja något, KJ ställer sig på mammans sida då hon berättat vad som sker med henne om förhållandet avslöjas. Du vet inte, jag vet inte, men varför skulle det vara så himla osannolikt, brukar inte de flesta mord handla om relationer, svartsjuka och otrohet? Det kan ha uppstått ett bråk i VB bostad.
Att mamman inte visste vem VB skulle hem till är bara bullshit. Framgår klart och tydligt att mamman och VB hade ett intimare förhållande än bara mor och dotter. Mamman har dessutom full access till VB Facebookkonton, varför?
Varför gick VB till den äldre mannen med sina problem, varför inte till styvpappan och sin bästa väninna, mamman? Det talar för att problemen handlade om just de här två personerna.
Ja, om man hämtar själar i skogen genom att genomföra en ritual så kallar jag det hokuspokus oavsett vilken religion man utövar.
Och en sak till, du tänker med hjärtat, andra med hjärnan. Vill du idka barmhärtighet är det här fel forum tycker jag. Frågan är fri, det är väl lite av poängen med Flashback, annars har jag missat något.
Därmed inte sagt att jag sätter den här teorin högst upp, det har jag poängterat tidigare, men den är väl värd att fundera på tycker jag.