2013-05-29, 12:36
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Och exakt här har vi problemet. Media har gått ut med att man hittat en torso samt ett huvud medan de uppgifter vi mottagit via småfåglarna i Boden skulle vara att armar och huvud har suttit kvar på kroppen.

Någon ville hävda att media nu "bekräftat" att det är en torso, ENBART en torso med ett kapat huvud som hittats. Jag hävdar att media har skrivit fel, man har inte hittat en torso utan en överkropp som saknar händer.

Jag förstår inte problematiken. Vad är det du stör dig på? Jag är inte så intresserad av att tänka på de här sakerna, borde jag göra det?
Citera
2013-05-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det vet inte jag. Vet du?
Det är klart att jag vet, men det berättar jag inte.
Citera
2013-05-29, 12:38
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tippar annorlunda. Sagt det tidigare, jag tror att om de finns kvar i form av händer så finns de nära fyndplatsen, de har helt enkelt inte lyckats hitta dem bara. Det kan bero på lite olika sakar. Antingen har man inte sökt på rätt plats, eller så har en hund faktiskt markerat dem, men hundföraren har av någon anledning misstolkat hunden, det kan hända. Den svagaste länken är samspelet mellan hund och förare, hunden missar absolut ingenting.

Om man tittar på tv inslaget som postades angående jackan så intervjuar man en hundförare, de söker fortfarande i området, och det intecknar jag för det jag nyss beskrev. Man kan inte vara alldeles hundra på att man tolkat hundarna rätt, därför ger man det en ny chans, jag tror att de hittar händerna om de fortsätter att söka ett tag till.

Jag kan inte förstå att polisen bröt avspärrningen utan att ha hittat allt. För mig är det kanske den konstigaste delen i deras utredning hittills. Hur kan man vara så säker på allt, att man släpper en så viktig plats fri?
Citera
2013-05-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tippar annorlunda. Sagt det tidigare, jag tror att om de finns kvar i form av händer så finns de nära fyndplatsen, de har helt enkelt inte lyckats hitta dem bara. Det kan bero på lite olika sakar. Antingen har man inte sökt på rätt plats, eller så har en hund faktiskt markerat dem, men hundföraren har av någon anledning misstolkat hunden, det kan hända. Den svagaste länken är samspelet mellan hund och förare, hunden missar absolut ingenting.

Om man tittar på tv inslaget som postades angående jackan så intervjuar man en hundförare, de söker fortfarande i området, och det intecknar jag för det jag nyss beskrev. Man kan inte vara alldeles hundra på att man tolkat hundarna rätt, därför ger man det en ny chans, jag tror att de hittar händerna om de fortsätter att söka ett tag till.

Det tvivlar jag absolut inte på eftersom det tog såpass lång tid att hitta torso och huvud efter man hittat benen... En likhund eller liknande har väl väldigt känsliga nosar?
Om det nu är som du säger så kommer nog händerna hittas.
Men om det är så att dom är sänkta, vad skulle krävas för att ev dyka i altersjön för ev bevis?
Eftersom gö troligtvis int haft tillgång till båt så kan man ju fokusera på att dyka rakt ut från bryggor (inom kasthåll)
Kanske är lite långsökt men kräver väl ingen större bedrift och kan verkligen löna sig!
Citera
Medlem
Vet någon om det sökts ordentligt i sjöar/vattendrag? om han dumpat massa verktyg, underlag ocj de där händerna så borde de ju hittas....om man draggar eller kanske dyker?
Citera
Medlem
Har visserligen diskuterats tidigare i tråden men var VBs mamma hemma lördag kväll - söndag morgon?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi3rr3s
lade upp en bild där man kan se masterna

http://imgur.com/bAKYQy0

Kan du justera bilden ett par cm åt vänster så man ser lite mer av skjutfältet på vänster sida om älven. Du kan klippa bilden vid väg 97.
Citera
2013-05-29, 12:40
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det är klart att jag vet, men det berättar jag inte.

Vad är anledningen till att du frågar mig var armarna finns, och att du sedan återkommer med ett sådant här svar?
Citera
2013-05-29, 12:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag kan inte förstå att polisen bröt avspärrningen utan att ha hittat allt. För mig är det kanske den konstigaste delen i deras utredning hittills. Hur kan man vara så säker på allt, att man släpper en så viktig plats fri?

Det gör väl ingenting att de bröt avspärrningen, spelar ingen roll. Det är väl bra om MPS eller någon annan springer där och vänder stenar, hittar de något så gör de.
Citera
2013-05-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
dummaste jag hört! det är klart att man skottar sådana tak! det är norrland och inte skåne du snackar om! har du nån aning om hur många takras vi har från gävle och uppåt, där ingen försäkring gäller då det inte är skottat?

garaget vid garnisionsgatan 59 har självbärande tak, dvs hög korrigering. det är MKT stadigt för tryck.
att det sen är det garaget vill jag nog svära på 100% är rätt.

var där nyss och inspekterade. portarna står öppna idag också
Citera
2013-05-29, 12:43
Medlem
Lagro

Den här vännen som VB besökte påstår att hon lämnade lägenheten 21.00, sedan är det vittnen som sett VB utanför fastigheten vid 21.00 tiden, men inte tillsammans med vännen.

Jag anser det här är ett svartsjukedrama, det fanns en person som visste om, hon besökte vännen och väntade utanför bostaden och därefter hände saker.
Mordet skedde sannolikt i den personens bostad och styckades för att underlättan transporten.
De här kroppsdelarna har sannolikt fraktats ut med bil, jag anser mördaren önskade att mordet upptäcks. Händerna kommer sannolikt inte att hittas, om VB gjort motsånd som hon troligen gjort, finns där sannolikt bevis mot gärningsmannen.

Därför gärningsmannen visste om hur åklagarna jobbar i sådant här fall, de misstänker den nära anhörige som i det här fallet var den här vännen och som de anser att han såg hennes sist. Han blir häktad under lång tid och misstänkt för mordet, att det inte finns några bevis bryr de sig inte om, därför de kan inte se något alternativ. De här uppgifterna att det var vännen som såg VB sist de stämmer inte, utan det var vittnen som såg VB utanför vännens fastighet.

Under tiden har gärningsmannen god tid på sig att sopa igen alla spår och därför kommer fallet sannolikt inte att lösas.
Eftersom det tog fyra dagar innan föräldrarna gav sig till känna att hon var saknad, visar det att hon kanske också brukat stanna över hos vänner.

Det finns en möjlighet att lösa det här mordet som jag ser det och det är att utlysa en kraftig belöning, till den som kan ge upplysningar att mordet löses.

Jag anser mördaren är ingen person som är född och uppvuxen i Boden.
Senast redigerad av Lagro 2013-05-29 kl. 12:55. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-05-29, 12:44
Medlem
Mouchinos avatar
Att GM lämnar delar av BO öppet och lätta att finna tror jag beror på att han vill göra nån form av uttalande, och andra sidan som han noga och kallt beräknande sätt gör sig av med händerna är ett sätt att fortfarande behålla kontrollen över mordet då han såklart vet att händerna kan berätta mycket om vad som hänt. Tror att Mördaren är en kall typ som räknar ut saker. Han gäckar och vilseleder mordutredarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in