2013-05-28, 14:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
du är ironisk men det här är allvar!!!

Jag är både ironisk och menar allvar. Alla vettiga personer i tråden inser att det är långt ifrån klarlagt eller självklart att KJ är skyldig och vi är fullt beredda på att det här kan sluta med att han blir frisläppt och avförd från utredningen.

Däremot finns det ungefär 10 gånger så mycket saker i nuläget som talar emot KJ. Det enda som finns i "karatespåret" är några elaka kommentarer och ett rykte om att det funnits någon slags förbindelse mellan VB och MB. Det finns dock även påståenden om att det hela "bara" handlat om en slags stalking från VB:s sida, eller att det funnits en personkonflikt mellan AN:s dotter och VB. Det är allt och inga formella misstankar har framförts från polisens sida. Det kan mycket väl bara så att båda dina "misstänkta" har alibi - det var trots allt en lördagskväll. Flera uppgiftslämnare i tråden har också hävdat att det förhåller sig så. Ändå verkar du och många andra i tråden inte kunna förstå hur stor chansen/risken är att ni bara jagar efter en spökbild - en "misstänkt" som man i själva verket redan i flera veckor säkert har kunnat avföra från utredningen.

Men visst - vill ni fortsätta "utreda" dem så varsågod.
Citera
2013-05-28, 14:12
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Ja, Eftersom man anger att man hittat en torso och ett huvud så är delarna helt eller nästan helt separerade (googla på vad torso betyder). Hade huvudet suttit helt fast så hade man talat om en kropp.

Någon har nämnt att man hittat presenning vid fyndplastsen! Är det bara en trådsanning?

Det är väl media som angett att det skulle röra sig om torso. Hur fel brukar inte journalister ha när det kommer till att benämna diverse med rätt namn eller begrepp?

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ok så här någonting då?

http://i.imgur.com/XowvjgG.png

Armar satt kvar, vad jag förstått det som. Händerna saknas
Citera
2013-05-28, 14:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Vet vi att han skickade en massa sms till henne eller tror vi att han gjorde det - viss skillnad

Detta är också bara en trådsanning - dessutom sannolikt en förvrängning av en annan trådsanning som löd att VB skickat en massa SMS till MB.
Citera
2013-05-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag är både ironisk och menar allvar. Alla vettiga personer i tråden inser att det är långt ifrån klarlagt eller självklart att KJ är skyldig och vi är fullt beredda på att det här kan sluta med att han blir frisläppt och avförd från utredningen.

Däremot finns det ungefär 10 gånger så mycket saker i nuläget som talar emot KJ. Det enda som finns i "karatespåret" är några elaka kommentarer och ett rykte om att det funnits någon slags förbindelse mellan VB och MB. Det finns dock även påståenden om att det hela "bara" handlat om en slags stalking från VB:s sida, eller att det funnits en personkonflikt mellan AN:s dotter och VB. Det är allt och inga formella misstankar har framförts från polisens sida. Det kan mycket väl bara så att båda dina "misstänkta" har alibi - det var trots allt en lördagskväll. Flera uppgiftslämnare i tråden har också hävdat att det förhåller sig så. Ändå verkar du och många andra i tråden inte kunna förstå hur stor chansen/risken är att ni bara jagar efter en spökbild - en "misstänkt" som man i själva verket redan i flera veckor säkert har kunnat avföra från utredningen.

Men visst - vill ni fortsätta "utreda" dem så varsågod.

Det är mycket mer som talar för de(MB AN) än för KJ (om man har läst hela tråden och tar hänsyn till all fakta med en objektiv syn)
Citera
2013-05-28, 14:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Kan vi tillsammans försöka få fram mer om MB och AN?

Vi känner till debaclet med AN facebookkonto, relationer och kopplingar till VB, vad mer finns att ta reda på, vad vill du veta? De serverar förträfflig sushi, och jag rekommenderar alla att fortsätta att gå dit oavsett vad som skrivs här.

Källa:sushikartan.se
Citera
2013-05-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glockers
<...> VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster <...>

Oj, detta var en helt ny och intressant öppning i tråden. Som annars mest varit "de mortuis nil nisi bonum", hårdbevakat av pk-poliserna.

Även om du inte uppger källorna, kan du säga nånting om hur trovärdiga du bedömer källorna?
Citera
2013-05-28, 14:15
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vilken fena du och andra är när pillar med era kartor. Kartor är bra på alla sätt och säger ganska mycket om rörelsemönster och hur en gm tänker.

Söket vid Råbäcken grämer mig eftersom han betett sig så misstänkt. Varför inte knacka dörr, har han möjligen varit och gjort något fuffens i området- det ligger ju iaf på ett behagligt område från hans lägenhet, ifall han nu dumpat något där. Finns även vatten i närheten kan tilläggas, fast det kanske namnet antyder förvisso.

Har polisen eller MP själv sökt där tidigare?
Citera
2013-05-28, 14:16
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Det är väl media som angett att det skulle röra sig om torso. Hur fel brukar inte journalister ha när det kommer till att benämna diverse med rätt namn eller begrepp?

Fast såna detaljer brukar de inte missa.

Vad en torso är har de koll på och man brukar ändra informationen om det kommer fram att den är felaktig. Så vitt jag vet har de inte ändrat några såna uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Detta är också bara en trådsanning - dessutom sannolikt en förvrängning av en annan trådsanning som löd att VB skickat en massa SMS till MB.

Precis dit jag ville komma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi känner till debaclet med AN facebookkonto, relationer och kopplingar till VB, vad mer finns att ta reda på, vad vill du veta? De serverar förträfflig sushi, och jag rekommenderar alla att fortsätta att gå dit oavsett vad som skrivs här.

Källa:sushikartan.se

jag vill veta hur de är som personer?

mer om ANs intensiva hat, rädsla och svartsjuka riktat mot VB
Citera
2013-05-28, 14:17
Medlem
Citat:

MB var betatt av VB verkar det som
Citera
2013-05-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Söket vid Råbäcken grämer mig eftersom han betett sig så misstänkt. Varför inte knacka dörr, har han möjligen varit och gjort något fuffens i området- det ligger ju iaf på ett behagligt område från hans lägenhet, ifall han nu dumpat något där. Finns även vatten i närheten kan tilläggas, fast det kanske namnet antyder förvisso.

Har polisen eller MP själv sökt där tidigare?

Har GM båt eller tillgång till båt från fiskeplatsen vid hängbron?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in