2014-12-19, 01:12
  #1657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Orsaker?
- kvaliteten på insända stöddokument, samt givetvis noggrannt ifyllande av ansökningsformuläret
- kvaliteten på intervjun - Glöm inte att BEGÄRA att få läsa igenom intervjudokumentet, rätta till eventuella fel. Intervjuaren skall använda dator, sen printa ut intervjuresultat, för den intervjuades möjlighet att korrigera eventuella fel
- "turen" att få 'rätt' MigV-handläggare, vilket den sökande inte har en chans att påverka
Tack, då fick jag det klart för mig.
Citera
2014-12-19, 15:00
  #1658
Medlem
Efter 5 månader och 14 dagar så blev jag och min fästmö accepterade!

Gud så skönt det känns just nu, har varit en oerhört tuff period. Bästa julklappen vi kunde få!

Jag vill tacka alla som varit aktiva i denna tråd, det har verkligen hjälpt att läsa om personer som sitter i precis samma båt. Ni är bäst!

Här kommer lite information om vår ansökan:
- 4:e Juli 2014 skickade vi in vår webbansökan.
- Vårt ärende hamnade i Örebro.
- 3:e December fick vi mail om att boka intervju
- 8:e December var hon på intervju på ambassaden i Moskva
- 19:e December kl 10 fick vi mail om att ett beslut hade tagits i vårt ärende. Jag ringde dem och fick reda på att vi var accepterade!


Lycka till alla ni som väntar på besked. Jag vet att det kommer gå bra, ge inte upp!
__________________
Senast redigerad av authil 2014-12-19 kl. 15:10.
Citera
2014-12-19, 15:47
  #1659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av authil
Efter 5 månader och 14 dagar så blev jag och min fästmö accepterade!

Gud så skönt det känns just nu, har varit en oerhört tuff period. Bästa julklappen vi kunde få!

Jag vill tacka alla som varit aktiva i denna tråd, det har verkligen hjälpt att läsa om personer som sitter i precis samma båt. Ni är bäst!

Här kommer lite information om vår ansökan:
- 4:e Juli 2014 skickade vi in vår webbansökan.
- Vårt ärende hamnade i Örebro.
- 3:e December fick vi mail om att boka intervju
- 8:e December var hon på intervju på ambassaden i Moskva
- 19:e December kl 10 fick vi mail om att ett beslut hade tagits i vårt ärende. Jag ringde dem och fick reda på att vi var accepterade!


Lycka till alla ni som väntar på besked. Jag vet att det kommer gå bra, ge inte upp!



Woohoo! Grattis!
Citera
2014-12-19, 23:52
  #1660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av authil
Efter 5 månader och 14 dagar så blev jag och min fästmö accepterade!

Gud så skönt det känns just nu, har varit en oerhört tuff period. Bästa julklappen vi kunde få!

Jag vill tacka alla som varit aktiva i denna tråd, det har verkligen hjälpt att läsa om personer som sitter i precis samma båt. Ni är bäst!

Här kommer lite information om vår ansökan:
- 4:e Juli 2014 skickade vi in vår webbansökan.
- Vårt ärende hamnade i Örebro.
- 3:e December fick vi mail om att boka intervju
- 8:e December var hon på intervju på ambassaden i Moskva
- 19:e December kl 10 fick vi mail om att ett beslut hade tagits i vårt ärende. Jag ringde dem och fick reda på att vi var accepterade!



Lycka till alla ni som väntar på besked. Jag vet att det kommer gå bra, ge inte upp!

Grattis härligt!
Hur länge har ni vart ihop? är ni gifta ?
Ibland tänker jag att historiken inte hjälper, men i långa loppet måste det ju vara en fördel att man varit tillsammans ett tag? Eller ?
Citera
2014-12-20, 01:28
  #1661
Medlem
Är det någon som vet vilket datum Örebro håller på med nu?
Citera
2014-12-20, 05:38
  #1662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minde
Woohoo! Grattis!

Tack så mycket, det känns helt underbart!

Citat:
Ursprungligen postat av oxox
Grattis härligt!
Hur länge har ni vart ihop? är ni gifta ?
Ibland tänker jag att historiken inte hjälper, men i långa loppet måste det ju vara en fördel att man varit tillsammans ett tag? Eller ?

Tack!

Vi började prata sommaren 2013. Och vart ett par efter det. Vi hade hur många bilder som helst tillsammans på oss, och min familj. Så det hjälpte nog.

Migrationsverket ville bara se tydliga bevis på att vi älskar varandra.
Citera
2014-12-20, 08:43
  #1663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagkan77
Är det någon som vet vilket datum Örebro håller på med nu?

Dom sa till mig några dagar sedan, att dom håller på med dec -13 och jan -14!
Men svårt o lita på vad någon säger där, för varje gång man frågar, så får man olika besked.
Citera
2014-12-20, 09:16
  #1664
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxox
Dom sa till mig några dagar sedan, att dom håller på med dec -13 och jan -14!
Men svårt o lita på vad någon säger där, för varje gång man frågar, så får man olika besked.
Hur kan authils ansökan från juli -14 vara klar då?
Citera
2014-12-20, 11:13
  #1665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Hur kan authils ansökan från juli -14 vara klar då?

För dom gör som dom vill. Min väninna fick sin man på en månad hit!
Finns ingen alls logik hur dom gör.
Som Russian Roulette
Citera
2014-12-20, 13:47
  #1666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxox
För dom gör som dom vill. Min väninna fick sin man på en månad hit!
Finns ingen alls logik hur dom gör.
Som Russian Roulette

1månad! Vilken lyx! Men det måste väl vara ovanligt..
Citera
2014-12-21, 12:17
  #1667
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagkan77
Är det någon som vet vilket datum Örebro håller på med nu?
Omöjlig fråga, ingen offentligt uppgift.

Och, jag är nästintill säker på att det inte finns nån 'rättvis', kronologisk turordning av ärenden. Som jag skrev ovan, om allt i övrigt är Ok, så kommer man till det stora LOTTERIET. Dvs att få en BRA handläggare, och en som kanske råkar ha färre ärenden just vid tilldelningstillfället. Hur MigV fördelar ärenden internt är också en intern MigV-historia, som ingen utomstående får reda på.
Citera
2014-12-22, 17:31
  #1668
Medlem
Frågade Tillståndsenhet1 i Solna:
Ungefär hur många ärenden ligger före oss och hur gamla är ansökningarna ni jobbar med nu?

Fick följande svar:
Det är ganska svårt att säga eftersom det är lite olika handläggningstid beroende på hur ärendet kan se ut. Men de ambassad ärenden som handläggs just nu är mer en ett år gamla så du kan räkna med minimum ett års handläggningstid.


Suck Så kommer få vänta 5 månader till om jag inte har en väldig tur eller att de ökar på takten. Kan ju hoppas det går snabbare när det nya digitala systemet är helt igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in