2014-12-06, 08:26
  #1537
Medlem
För er som vill läsa mer om rättigheter och skyldigheter:
Handbook on European law relating to asylum, borders and immigration
http://fra.europa.eu/en/publication/2013/handbook-european-law-relating-asylum-borders-and-immigration
Citera
2014-12-06, 11:13
  #1538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulash44
Migrationsverket har fattat beslut i mitt ärende efter 17 månader och tre veckor uppehållstillstånd gäller 2 år.


från 10 juni 2013
intervju 03 dec. 2014
beslut 04 dec. 2014



tack alihopp för allt hjälp , hoppas ni får beslut snabbare... I love you all .

PEACE LOVE AND UNITY





Hej!

stor grattis till er
Citera
2014-12-06, 12:51
  #1539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Yes, du tillåts vara med, sitta i vantrummet, medan partnern intervjuas. Var sjalv i den situationen i går, intervjun tog drygt två timmar, forst om hennes liv, familj, mm, detaljrikt. Sedan om partnern, ocksa detaljrikt. Sen naer, var, hur, traffades ni, detaljer, detaljer,,, brollop, hur manga gaester, var, brollopsmiddag var, hur har ni rest omkring, hur stor bostad, sovrum, adressen, bla bla... Hans favoritfaerg, favoritmat, nagon egen bil,,,,, vad taenker du goera efter tillstand beviljat, jobba, studera, vilken utbildning, erfarenhet har du.... osv.

Alla handlingar i ansoekan skall vara med och uppvisas.

Slutligen, efter avslutad intervju: "Hur snabbt vill du ha eventuellt tillstand?" - Snabbast moejligt, svaret givet!

Svaret meddelas foerst till partnern i Sverige, via email, inte till den ansoekande.

Kallelsen till intervjun kom exakt 4 manader sedan internetansokan skickades till MigV, intervjun 2 manader senare, i hemlandet. Bitopsy och fingeravtryck i hemlandet, om ingen svensk ambassad daer, naermsta ambassadland.

Ska han ta med handlingarna som han skickade in eller också mina? Jag bifogade foton, flygbiljetter, pass osv från min och inte hans ansökning.
Kan han också lämna in nya "bevis" och be dem scanna? Jag vill typ visa att jag ska byta bostad och att jag har extrajobb så vi kan försörja oss under den första tiden (jag är student). Tack för infon! Mycket bra, då räknar jag med att vi får intervju i januari.
Citera
2014-12-06, 12:52
  #1540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulash44
Migrationsverket har fattat beslut i mitt ärende efter 17 månader och tre veckor uppehållstillstånd gäller 2 år.


från 10 juni 2013
intervju 03 dec. 2014
beslut 04 dec. 2014



tack alihopp för allt hjälp , hoppas ni får beslut snabbare... I love you all .

PEACE LOVE AND UNITY

Äntligen! Du har kämpat länge stort grattis.
Citera
2014-12-06, 13:13
  #1541
Medlem
HELLLPPP!!!

Fört grattis till alla som har fått beslut om beviljat UP.

Jag måste säga att jag är jätte ledsen.

Jag blev kallt till en utredning i stockholm, trotts jag bor i Malmö, och min handläggare var verkligen en som hade mer upplysningar om min fru, än jag.

Jag har knappt varit gift med henne i 1 år och hun har gjort sin intervju i Turkiet för 2 månader sedan.

Sedan ringde jag genom min son till Handläggare för att fråga hur allt går, men min son har svarat på några frågor som jag... Alltså han har inte sagt att han ringer för mig, utan direkt gav mitt namn. Handläggaren blev helt skeptisk sedan dess, och kallt till utredning.

Jag var där och hon frågade allt om min fru.
Hennes familj osv.
Men där kom också några frågor som jag tycker var helt orealistisk och respektlös.
Hon frågade tx. om min frus tidigare äktenskaper.. Allså om hur många gånger hon har varit gift och vad de heter osv.
JAg kunde inte svara eftersom jag inte känner dem.

Och frågan om min frus 7 syskons barn, alltså hur många barn dem har, och vad de heter?
Det är ialt kanske på 30 st. hur skulle jag veta det?
Och jag har inte träffat alla hennes familjmedlemmar alls.

Jag tror också pga. nervösitet, jag kom att svara fel på någon frågor..

Till slut frågade jag om beslut, då sa hon att de skulle ta upp i komissionen..? ( ordet komision kom dock från en tolk) Kan det verkligen va så, att de tar en beslut ikomission? Tror ni inte att hon menar, att hon tar beslut med en beslutfattare?

Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till detta intervju, men vad är det som ska vara uppfylld för att få denna UT..?
Jag har skickat också bilder, flygbiljetter och papper som visar jag bor i Sverige.
Hon tog ocså kopia av passet.

Nu väntar jag, och tänker mycket på det..
Citera
2014-12-06, 18:08
  #1542
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
[quote=utrymningsplan|51372521]Ska han ta med handlingarna som han skickade in eller också mina? Jag bifogade foton, flygbiljetter, pass osv från min och inte hans ansökning.
Kan han också lämna in nya "bevis" och be dem scanna? Jag vill typ visa att jag ska byta bostad och att jag har extrajobb så vi kan försörja oss under den första tiden (jag är student). Tack för infon! Mycket bra, då räknar jag med att vi får intervju i januari.[/QUOTEt]Ta med alla handlingar, som finns. Ju fler papper, desto baettre. Beslutet grundas pa intervjuen, har din parter trovaerdigt bevisat att ni aer ett trovaerdigt par, so faar ni Ok.
Citera
2014-12-06, 18:46
  #1543
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utrymningsplan
Ska han ta med handlingarna som han skickade in eller också mina? Jag bifogade foton, flygbiljetter, pass osv från min och inte hans ansökning.
Kan han också lämna in nya "bevis" och be dem scanna? Jag vill typ visa att jag ska byta bostad och att jag har extrajobb så vi kan försörja oss under den första tiden (jag är student). Tack för infon! Mycket bra, då räknar jag med att vi får intervju i januari.
Endast de handlingar som är obligatoriska vid ansökan dvs hans/hennes ska visas upp. Tänk på att bl a svenska medborgare är undantagna regler om försörjning och bostadsstorlek. Ge inte en massa onödiga handlingar som försvårar handläggningen.
__________________
Senast redigerad av syscrash 2014-12-06 kl. 18:52.
Citera
2014-12-06, 18:58
  #1544
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyrkiskpar
HELLLPPP!!!

Fört grattis till alla som har fått beslut om beviljat UP.

Jag måste säga att jag är jätte ledsen.

Jag blev kallt till en utredning i stockholm, trotts jag bor i Malmö, och min handläggare var verkligen en som hade mer upplysningar om min fru, än jag.

Jag har knappt varit gift med henne i 1 år och hun har gjort sin intervju i Turkiet för 2 månader sedan.

Sedan ringde jag genom min son till Handläggare för att fråga hur allt går, men min son har svarat på några frågor som jag... Alltså han har inte sagt att han ringer för mig, utan direkt gav mitt namn. Handläggaren blev helt skeptisk sedan dess, och kallt till utredning.

Jag var där och hon frågade allt om min fru.
Hennes familj osv.
Men där kom också några frågor som jag tycker var helt orealistisk och respektlös.
Hon frågade tx. om min frus tidigare äktenskaper.. Allså om hur många gånger hon har varit gift och vad de heter osv.
JAg kunde inte svara eftersom jag inte känner dem.

Och frågan om min frus 7 syskons barn, alltså hur många barn dem har, och vad de heter?
Det är ialt kanske på 30 st. hur skulle jag veta det?
Och jag har inte träffat alla hennes familjmedlemmar alls.

Jag tror också pga. nervösitet, jag kom att svara fel på någon frågor..

Till slut frågade jag om beslut, då sa hon att de skulle ta upp i komissionen..? ( ordet komision kom dock från en tolk) Kan det verkligen va så, att de tar en beslut ikomission? Tror ni inte att hon menar, att hon tar beslut med en beslutfattare?

Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till detta intervju, men vad är det som ska vara uppfylld för att få denna UT..?
Jag har skickat också bilder, flygbiljetter och papper som visar jag bor i Sverige.
Hon tog ocså kopia av passet.

Nu väntar jag, och tänker mycket på det..
Låter märkligt. Har din fru besökt dig i Sverige tidigare? Är ni gifta i Sverige? Är du svensk medborgare?
Citera
2014-12-06, 23:56
  #1545
Medlem
mulash44s avatar
Tack Så Mkt Fjomor1 Hoppas Ni Får Beslut Snart. Ge Inte Upp
Citera
2014-12-06, 23:58
  #1546
Medlem
mulash44s avatar
TACK SÅ MKT UTRYMINGSPLAN
Citera
2014-12-07, 00:19
  #1547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulash44
Tack Så Mkt Fjomor1 Hoppas Ni Får Beslut Snart. Ge Inte Upp


Tack så mycket vi hoppas,fick ni majl om beslutet eller
Citera
2014-12-07, 02:52
  #1548
Medlem
mulash44s avatar
det stämmer jag var fullmakt också..hoppas det löser sig för er också...lycka till bror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in