HELLLPPP!!!
Fört grattis till alla som har fått beslut om beviljat UP.
Jag måste säga att jag är jätte ledsen.
Jag blev kallt till en utredning i stockholm, trotts jag bor i Malmö, och min handläggare var verkligen en som hade mer upplysningar om min fru, än jag.
Jag har knappt varit gift med henne i 1 år och hun har gjort sin intervju i Turkiet för 2 månader sedan.
Sedan ringde jag genom min son till Handläggare för att fråga hur allt går, men min son har svarat på några frågor som jag... Alltså han har inte sagt att han ringer för mig, utan direkt gav mitt namn. Handläggaren blev helt skeptisk sedan dess, och kallt till utredning.
Jag var där och hon frågade allt om min fru.
Hennes familj osv.
Men där kom också några frågor som jag tycker var helt orealistisk och respektlös.
Hon frågade tx. om min frus tidigare äktenskaper.. Allså om hur många gånger hon har varit gift och vad de heter osv.
JAg kunde inte svara eftersom jag inte känner dem.
Och frågan om min frus 7 syskons barn, alltså hur många barn dem har, och vad de heter?
Det är ialt kanske på 30 st. hur skulle jag veta det?
Och jag har inte träffat alla hennes familjmedlemmar alls.
Jag tror också pga. nervösitet, jag kom att svara fel på någon frågor..
Till slut frågade jag om beslut, då sa hon att de skulle ta upp i komissionen..? ( ordet komision kom dock från en tolk) Kan det verkligen va så, att de tar en beslut ikomission? Tror ni inte att hon menar, att hon tar beslut med en beslutfattare?
Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till detta intervju, men vad är det som ska vara uppfylld för att få denna UT..?
Jag har skickat också bilder, flygbiljetter och papper som visar jag bor i Sverige.
Hon tog ocså kopia av passet.
Nu väntar jag, och tänker mycket på det..