2010-08-30, 10:03
Medlem
Ender.Ws avatar
Har lite problem med kroppsbehåring, inget jag brytt mig över förr men efter att ha blivit ombedd att avlägsna mig från en badstrand (av ett gäng fjortisflickor) då jag såg så äcklig ut så har jag börjat fundera på om jag kanske ska ta bort lite, i alla fall det som är på ryggen.. Och nej jag gick inte ifrån stranden. Även min fru tycker att det börjar bli lite för besvärligtatt hålla om mig då mitt rygghår kittlar henne.

Har provat på ett litet ställe att vaxa och provat sån där kräm och resultatet blir väl bra i 2 veckor men min hud verkar inte tåla det, för jag blir röd och det svider som fan i flera veckor. Kan knappt komma åt huden utan att det gör så jävla ont...

Nån som har nåt tips på hur man minskar svedan och vilka produkter som är bäst när det gäller hårborttagning. Fuknkar Epilatorer bra?

Hoppas nån vill och kan ge mig några bra svar..
Citera
2010-08-30, 10:31
Medlem
Epilator gör djävulskt ont men smärtan kan behärskas om man är desperat nog. Men efter 2-3 veckor börjar håren komma tillbaks. Annars rekommenderar jag en salong för hårborttagning. Numera känns det knappt och det är effektivt. Enda nackdelen är priset... Men när de 8-10 behandlingarna är slutbetalda är du också hårfri för resten av ditt liv.
Citera
2010-08-30, 12:38
Medlem
Ender.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backinaflash
Epilator gör djävulskt ont men smärtan kan behärskas om man är desperat nog. Men efter 2-3 veckor börjar håren komma tillbaks. Annars rekommenderar jag en salong för hårborttagning. Numera känns det knappt och det är effektivt. Enda nackdelen är priset... Men när de 8-10 behandlingarna är slutbetalda är du också hårfri för resten av ditt liv.

Hårfri? Vad är det då för behandling? Laser?
Citera
2010-08-30, 21:54
Medlem
IPL! Surfa på IPL samt ngn salong på din hemort så får du bättre besked om vad det gäller. Finns även massor av videor på Youtube, både svenska och engelska.

Man behandlar ex ryggen 6-10 gånger och man märker efter den 4-5 gången hur håren gradvis blir färre.

http://www.youtube.com/watch?v=ugIhdOgYg68&feature=related

Edit: Lade till en länk
Senast redigerad av Backinaflash 2010-08-30 kl. 21:57.
Citera
2010-09-01, 16:45
Medlem
Antingen i Bulgarien eller Turkiet, minns inte vilket, gjorde jag en klippning och fick håret i öronen, näsan samt lite småhår i nacken borttaget med någon brinnande pinne. Typ en bomullstuss på en pinne, som hon dränkte med någon alkohol eller något och sedan tände och svingade mot områdena som skulle bli hårfria.

Vet någon var man kan få tag i grejerna för att göra detta hemma?
Citera
2010-09-01, 17:34
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GynoPhobia
Antingen i Bulgarien eller Turkiet, minns inte vilket, gjorde jag en klippning och fick håret i öronen, näsan samt lite småhår i nacken borttaget med någon brinnande pinne. Typ en bomullstuss på en pinne, som hon dränkte med någon alkohol eller något och sedan tände och svingade mot områdena som skulle bli hårfria.

Vet någon var man kan få tag i grejerna för att göra detta hemma?

Några grillpinnar/grillspett i trä samt lite bommull och absolut vodka eller handsprit borde vara lösningen på dina problem
Citera
2010-09-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Några grillpinnar/grillspett i trä samt lite bommull och absolut vodka eller handsprit borde vara lösningen på dina problem

Hahah, jag övervägde det, men med läkarsprit då. Rent praktiskt, hur ska jag få fast bomullen på pinnen, och släcks det inte när man svingar?

Lite nära att gå OT nu kanske menmen

Edit: Pappersnäsduk knuten med piprensare, indränkt i läkarsprit nyss provat. Det blir jättevarmt. Jag lovar.

Det fungerade att svinga omkring med, men det blev en hel jävla majbrasa som jag absolut inte vill ha i näsan. Fler förslag?
Senast redigerad av GynoPhobia 2010-09-01 kl. 18:18.
Citera
2010-09-01, 19:42
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GynoPhobia
Hahah, jag övervägde det, men med läkarsprit då. Rent praktiskt, hur ska jag få fast bomullen på pinnen, och släcks det inte när man svingar?

Lite nära att gå OT nu kanske menmen

Edit: Pappersnäsduk knuten med piprensare, indränkt i läkarsprit nyss provat. Det blir jättevarmt. Jag lovar.

Det fungerade att svinga omkring med, men det blev en hel jävla majbrasa som jag absolut inte vill ha i näsan. Fler förslag?

Varför inte använda en gammal hederlig tändare eller tändstickor, det borde väl fungerar?
Citera
2010-09-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Varför inte använda en gammal hederlig tändare eller tändstickor, det borde väl fungerar?

Jag respekterar eld, jag har bränt mig nog ofta i yngre dagar. Man ska kunna svinga elden snabbt mot punkten, annars får man helt enkelt fula märken och sveda.

Tändstickor slocknar tyvärr. Tändare är en sista utväg, man har som inte nog mycket kontroll över en sådan.
Citera
2010-09-23, 15:37
Bannlyst
Jag har rakat mage/bröst i flera år både med rakhyvel och rakapparat, nu orkar jag inte hålla på längre, men nu när jag låtit det växa i 3 veckor ungefär, ser det förjävligare ut än vad det gjorde när jag började med rakningen, kan någon förklara varför? Och hur jag får tillbaks det som det var först?..
Citera
2010-09-23, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
Jag har rakat mage/bröst i flera år både med rakhyvel och rakapparat, nu orkar jag inte hålla på längre, men nu när jag låtit det växa i 3 veckor ungefär, ser det förjävligare ut än vad det gjorde när jag började med rakningen, kan någon förklara varför? Och hur jag får tillbaks det som det var först?..
När du rakar så blir du hårigare och håret blir mörkare.
Citera
2010-09-24, 16:48
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZeus
När du rakar så blir du hårigare och håret blir mörkare.

Nej det där är en myt. Du har fel. Igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in