2020-05-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
Tips på hur man kan fixa till ögonbrynen och trimma till de? Lite väääl buskiga just nu. Pincett känns... tråkigt (ont). Tänkte om det ens går att göra någon mer form av permanent hårborttagning av det området.

Tack på förhand!

Hur ofta använder du pincett? Av egen erfarenhet gör det inte ont att dra bort hårstrån som är relativt "färska". Så problemet kan vara att du gör det för sällan så att de hinner växa till sig och bli starkare och därmed känns mer att dra bort.
Gör det till en rutin att använda pincett innan du borstar tänderna på kvällen så glömmer du inte bort det.
Citera
2020-05-29, 17:49
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Bästa sätt att ta bort hår på intima områdena? (man)

Har hittills kört med vanlig trimmer och funkar sådär, verkar ha tur med att inte få utslag och dylikt men vill kunna raka pungen riktigt ordentligt med, vita fula hårstrån här och där är ju förbannat oattraktivt

Jag är kvinna då men jag rakar mig där nere med hyvel - och använder rak gel. Det är det bästa sättet tycker jag. Med vana går det snabbt att göra i duschen. Och borde vara lättare på en pung än på en snippa tycker jag
Citera
2020-06-03, 14:01
Bannlyst
Är vaxning skadligt för huden?
Citera
2020-06-04, 10:37
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengdems
Är vaxning skadligt för huden?

Professionellt, noggrant utförd vaxning är skonsammare än rakning
Citera
2020-10-01, 15:49
Medlem
u.chesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Bästa sätt att ta bort hår på intima områdena? (man)

Har hittills kört med vanlig trimmer och funkar sådär, verkar ha tur med att inte få utslag och dylikt men vill kunna raka pungen riktigt ordentligt med, vita fula hårstrån här och där är ju förbannat oattraktivt

Jag är man och Veet fungerar ypperligt för mig, tar området från anus till strax under naveln en gång i veckan vilket håller området helt hårfritt nuförtiden. Ingen vass stubb blir det heller utan mjuk, väldigt gles återväxt. Blir helt slätt och fint och ingen hudirritation heller. Var noga med tiden och prova givetvis på en liten yta först då vissa verkar reagera starkt på krämen.
Citera
2020-12-25, 22:21
Medlem
Vilket är den bästa metoden att ta bort hår?
Jag har lite rygghår nästan upp i nacke som jag skulle vilja ta bort.
Är det laser som är den bästa och hur många gånger gäller då?
Citera
2021-01-23, 12:09
Medlem
Kalsongbatongs avatar
HJÄLP MED ELEKTRISK RAKAPPARAT

Jag har provat både sån med raka blad (enkelhövdad/vibrerande) och sån med 3 snurrande (trehödvad/roterande)

Jag gillar bäst den trehödvade för där behöver man inte tänka så mycket. Dä ba å gå loss upp och ner hit och dit..
Men jag har ett fasligt problem med att få till håren på halsen. Oavsett hur jag vrider och vänder och försöker spänna huden så tar det ett jäkla tag att få bort det mesta även och det aldrig blir perfekt. I det gula ljuset i badrummet kan det se bra ut men väl i jobbets ilvita superljus på toa ser jag att oh f**ck. Men övriga delar av fejset går av bara farten.

Jag har en Philips AquaTouch S5050 som gick loss på ca 6-700kr rea. Förut brukade jag kombinera det med en Braun CruZer 5 som ser ut som syster till modell Braun S3 3040s för att lösa halsen.

Kan tillägga att min skäggväxt har ganja mjuka strån som alltid vill bråka med att undvika bladen.

Frågan är nu om jag lägger 2.000kr på en trehövdad får jag en som klarar halsen då? Eller är det lika bra att helt gå tillbaks till en enkelhövdad och krångla mer med rakningen? Alt köpa en ny billigare enkelhövdad.

Vad jag förstått använder flera samma blad då antar jag att det man max får av en dyrare är starkare motor/mer batteri och samma 'keffa blad'. Vilket blad är the sh!t om man ska spana på blad??

Betala mer för tillbehör som laddstation är jag inte intresserad av och vanlig hederlig manuell hyvel passar inte in i mina rutiner/vardagsmöjligheter

Råd?
Senast redigerad av Kalsongbatong 2021-01-23 kl. 12:40.
Citera
2021-04-15, 23:28
Medlem
DrDoaks avatar
En lång tråd.

Om man vill lasra bort allt hår utom på huvudet, vilken metod är bäst? Finns det bieffekter?

Jag vill ha permanent borttagning.

Jag undrar också om det blir obekvämt med att vara helt hårlös, som vissa skrev?
Citera
2021-05-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
Tips på hur man kan fixa till ögonbrynen och trimma till de? Lite väääl buskiga just nu. Pincett känns... tråkigt (ont). Tänkte om det ens går att göra någon mer form av permanent hårborttagning av det området.

Tack på förhand!

Vaxa. Det är relativt enkelt att lära sig, öva på en del av ben/fot först om du är osäker. Då menar jag inte veet vaxremsor, utan den sortens vax du smälter och använder en liten spatel att finjustera med. Jag vaxar runt ögonbrynen i den form jag vill ha dem och kör med en skäggtrimmer över dem så de blir välvårdade. Smältvax funkar över hela kroppen och är väldigt enkelt att använda.
Citera
2021-05-23, 21:48
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloudberry79
Vaxa. Det är relativt enkelt att lära sig, öva på en del av ben/fot först om du är osäker. Då menar jag inte veet vaxremsor, utan den sortens vax du smälter och använder en liten spatel att finjustera med. Jag vaxar runt ögonbrynen i den form jag vill ha dem och kör med en skäggtrimmer över dem så de blir välvårdade. Smältvax funkar över hela kroppen och är väldigt enkelt att använda.

Tack för tipset! Antar att det blir att lära sig då!

Tips på vart man kan köpa bra vaxremsor? eller det kanske är av mindre betydelse?
Citera
2021-06-15, 11:12
Medlem
jesusfreaks avatar
Eftersom jag är född med kroppsbehåring som en irakisk gyttjebrottare är det nu dags att börja fundera på manscaping. Jag är inte emot hår alls och vill behålla håret där det är allmänt okej att ha hår, exempelvis på bröstet. Jag kommer nog att till en början köra med en Bakkblade eller liknande, och med vanliga rakverktyg.

Min fråga är följande: Var utöver på bröstet och intimt ska jag behålla mitt hår? Underarmar? Överarmar? Lår? Smalben/vader? Mage?

Tack på förhand!
Citera
2021-07-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
En lång tråd.

Om man vill lasra bort allt hår utom på huvudet, vilken metod är bäst? Finns det bieffekter?

Jag vill ha permanent borttagning.

Jag undrar också om det blir obekvämt med att vara helt hårlös, som vissa skrev?

Jag har gjort permanent hårborttagning med laser på ryggen. Gjorde det hos Nordiska Kliniken i Stockholm för snart tre år sen. Inte märkt av några bieffekter och är osäker på vilka som skulle finnas. Det som händer vid laserhårborttagning är ju att hårets rötter värms upp och de celler som producerar hår dör. Så det är ju en behandling med värme, men upplevde att den apparaten som de använde kylde ner, så det blev inte obehagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av jesusfreak
Eftersom jag är född med kroppsbehåring som en irakisk gyttjebrottare är det nu dags att börja fundera på manscaping. Jag är inte emot hår alls och vill behålla håret där det är allmänt okej att ha hår, exempelvis på bröstet. Jag kommer nog att till en början köra med en Bakkblade eller liknande, och med vanliga rakverktyg.

Min fråga är följande: Var utöver på bröstet och intimt ska jag behålla mitt hår? Underarmar? Överarmar? Lår? Smalben/vader? Mage?

Tack på förhand!

"Underarmar" eller "under armarna"? Du bör ju definitivt behålla håret under armarna i alla fall. Håret hjälper ju till att reglera temperaturen - utan hår svettas man ju mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in