HJÄLP MED ELEKTRISK RAKAPPARAT
Jag har provat både sån med raka blad (enkelhövdad/vibrerande) och sån med 3 snurrande (trehödvad/roterande)
Jag gillar bäst den trehödvade för där behöver man inte tänka så mycket. Dä ba å gå loss upp och ner hit och dit..
Men jag har ett fasligt problem med att få till håren på halsen. Oavsett hur jag vrider och vänder och försöker spänna huden så tar det ett jäkla tag att få bort det mesta även och det aldrig blir perfekt. I det gula ljuset i badrummet kan det se bra ut men väl i jobbets ilvita superljus på toa ser jag att oh f**ck. Men övriga delar av fejset går av bara farten.
Jag har en Philips AquaTouch S5050 som gick loss på ca 6-700kr rea. Förut brukade jag kombinera det med en Braun CruZer 5 som ser ut som syster till modell Braun S3 3040s för att lösa halsen.
Kan tillägga att min skäggväxt har ganja mjuka strån som alltid vill bråka med att undvika bladen.
Frågan är nu om jag lägger 2.000kr på en trehövdad får jag en som klarar halsen då? Eller är det lika bra att helt gå tillbaks till en enkelhövdad och krångla mer med rakningen? Alt köpa en ny billigare enkelhövdad.
Vad jag förstått använder flera samma blad då antar jag att det man max får av en dyrare är starkare motor/mer batteri och samma 'keffa blad'.
Vilket blad är the sh!t om man ska spana på blad??
Betala mer för tillbehör som laddstation är jag
inte intresserad av och vanlig hederlig manuell hyvel passar inte in i mina rutiner/vardagsmöjligheter
Råd?