Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Det är Jumpcut du pratar med.
OnT, dubbla hårstrån då, som någon tog upp, är det något som är vanligt? Jag rakade magen under min ungdom

och då blev det många sådana. Inte 100% på att de inte fanns innan, men de blev ivf fler.
Kan det inte vara så att rakandet stimulerar hårsäcken på ngt sätt?
Njae, det som händer är ju att när ett hårstrå varit ute ett litet tag så blir det ju slitet, ju längre ut på hårstrået du tittar, desto tunnare är det på grund av slitningen (ta ett hårstrå, klipp av det och jämför de två ändarna) vilket gör att det kan verka som att håret blivit grövre på grund av att toppen nu är större än den tidigare toppen. Men håret som kommer ut ur hårsäcken blir inte grövre.
När det gäller fler och dubbla hårstrån så märker jag fortfarande (åldersgrupp 25-30) att jag får mer och mer hår på magen, bröstet och nu hävdar min sambo att jag även börjar bli hårig på ryggen (

), och jag lovar dig att jag aldrig rakat någon av dessa områden
Så, som jag skrev tidigare, det är naturlig utveckling av kroppen, ingenting som en rakhyvel orsakar. Det sägs att det finns sätt att stimulera snabbare hårväxt däremot, men det ska man inte blanda ihop med att rakning skulle innebära snabbare utveckling av hårsäckarna.
Det skulle förvåna mig enormt om det visade sig att en man i exempelvis 50-årsåldern skulle berätta om att han helt plötsligt fått en hårigare mage efter att ha försökt vara lite sexig för frugan.
Sen kan man ju titta på bodybuilders, de hade ju sett ut som levande kiwis om det var sant att rakning stimulerade hårsäckarna.