2008-03-20, 12:11
Medlem
IceFalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Det är Jumpcut du pratar med.
Jaha? Borde man veta vem han är?
Citera
2008-03-20, 12:14
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceFalk
Jaha? Borde man veta vem han är?
Inte mer än att han väldigt kort stubin och gärna går till personangrepp
Senast redigerad av OneUp 2008-03-20 kl. 12:17.
Citera
2008-03-20, 12:27
Medlem
IceFalks avatar
Citat:
Inte mer än att han väldigt kort stubin och gärna går till personangrepp
Härligt..
Citera
2008-03-20, 14:05
Medlem
suocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opel Kapitän
MYT!

Hår är dött material, hårroten har ingen koll på vad som händer utanför huden och kan därför inte veta något hur ett hårstrå mår, om det klippts eller rakats av.

Möjligen skulle vaxning där man rycker ut håret kunna innebära att håret växer ut lite fortare, men det finns ingen vettig forskning på detta.

Vill man ta bort håret permanent görs det med diatermi (nål som sticks in och bränner bort hårroten) eller IPL (fet ljusblixt som oxå värmer ihjäl hårroten)

(Jag jobbar med IPL-maskiner)

mvh Oplot

om håret är dött, hur vet en hårrot att håret är klippt och ska växa ut igen? T.e.x om man rakar under armen så växer håret ut igen, men det växer bara till en viss längd så man kan inte säga att håret alltid växer.

Det kanske är så att det finns olika sorters hårstrån. Vissa som alltid växer och andra lite smartare
Citera
2008-03-20, 14:48
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Det är Jumpcut du pratar med.

OnT, dubbla hårstrån då, som någon tog upp, är det något som är vanligt? Jag rakade magen under min ungdom och då blev det många sådana. Inte 100% på att de inte fanns innan, men de blev ivf fler.
Kan det inte vara så att rakandet stimulerar hårsäcken på ngt sätt?

Njae, det som händer är ju att när ett hårstrå varit ute ett litet tag så blir det ju slitet, ju längre ut på hårstrået du tittar, desto tunnare är det på grund av slitningen (ta ett hårstrå, klipp av det och jämför de två ändarna) vilket gör att det kan verka som att håret blivit grövre på grund av att toppen nu är större än den tidigare toppen. Men håret som kommer ut ur hårsäcken blir inte grövre.

När det gäller fler och dubbla hårstrån så märker jag fortfarande (åldersgrupp 25-30) att jag får mer och mer hår på magen, bröstet och nu hävdar min sambo att jag även börjar bli hårig på ryggen (), och jag lovar dig att jag aldrig rakat någon av dessa områden

Så, som jag skrev tidigare, det är naturlig utveckling av kroppen, ingenting som en rakhyvel orsakar. Det sägs att det finns sätt att stimulera snabbare hårväxt däremot, men det ska man inte blanda ihop med att rakning skulle innebära snabbare utveckling av hårsäckarna.

Det skulle förvåna mig enormt om det visade sig att en man i exempelvis 50-årsåldern skulle berätta om att han helt plötsligt fått en hårigare mage efter att ha försökt vara lite sexig för frugan.

Sen kan man ju titta på bodybuilders, de hade ju sett ut som levande kiwis om det var sant att rakning stimulerade hårsäckarna.
Senast redigerad av jumpcut 2008-03-20 kl. 14:51.
Citera
2008-03-20, 14:54
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suoca
om håret är dött, hur vet en hårrot att håret är klippt och ska växa ut igen? T.e.x om man rakar under armen så växer håret ut igen, men det växer bara till en viss längd så man kan inte säga att håret alltid växer.

Det kanske är så att det finns olika sorters hårstrån. Vissa som alltid växer och andra lite smartare

Jag tror att hårstråna går av eller faller loss av slitage. Så är det ju på huvudet och i skrevet, antagligen är det på samma sätt med övriga hårstrån också. För precis som någon skrev tidigare så syns det ju tydligare att håret växer ju kortare det är, så bara för att man tycker att håret under armarna varit lika långt i en månad så behöver det inte vara sant...
Citera
2008-03-23, 22:38
Medlem
Jimmy Hjorts avatar
Jag använder rakhyvel än så länge, men det måste bli ändring på det. Hopplöst med stubb efter typ en dag.

OT: Har upptäckt en jävligt fin grej med att raka benen. Om lyckas med att frikoppla hjärnan från vad man håller på med kan följande uppstå. Du smeker ett lent och fint ben = tjejben. Detta känns bra. Samtidigt blir du smekt. Detta känns också bra. Summasummarum kan man alltså få en erotisk upplevelse med sig själv!

Det svåra är som sagts att tilta ut. Den processen kan kanske liknas med när man stirrar på en sån där 3D-bild och försöker se mönster. Kan tyckas helt omöjligt, men när man väl får till det öppnas en ny värld.
Citera
2008-03-23, 22:41
Medlem
Coq Rouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Hjort
Jag använder rakhyvel än så länge, men det måste bli ändring på det. Hopplöst med stubb efter typ en dag.

OT: Har upptäckt en jävligt fin grej med att raka benen. Om lyckas med att frikoppla hjärnan från vad man håller på med kan följande uppstå. Du smeker ett lent och fint ben = tjejben. Detta känns bra. Samtidigt blir du smekt. Detta känns också bra. Summasummarum kan man alltså få en erotisk upplevelse med sig själv!

Det svåra är som sagts att tilta ut. Den processen kan kanske liknas med när man stirrar på en sån där 3D-bild och försöker se mönster. Kan tyckas helt omöjligt, men när man väl får till det öppnas en ny värld.

Vad det än är du går på så bör du sluta med det genast
Citera
2008-03-23, 22:57
Medlem
Jimmy Hjorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coq Rouge
Vad det än är du går på så bör du sluta med det genast

Var inte så fördömande. Testa istället. Som sagt krävs det lite träning, men lyckas du blir du rikligt belönad.
Citera
2008-03-23, 23:46
Medlem
oppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Hjort

jag gråter av skratt
Citera
2008-03-30, 00:02
Medlem
IPL i Stockholm?

Någon som provat permanent hårborttagning med IPL? Vad tyckte ni om det? Någon som kan rekommendera en bra klinik i Stockholm?
Citera
2008-05-08, 16:32
Medlem
Loos_s avatar
Raka bröstet!

Hej!

Vettfan om tråden passar här men vi gör ett försök!

Nu äre ju sommar (i princip) och med detta kommer badsäsongen. Jag är ju en av dem som har en galen matta på bröstet och också en av dem som tycker det ser för jävligt ut.

I år skall jag fan ta tag i mig själv och ta bort skiten så att man ser mina oerhört attraktiva magmuskler (ehh..)

Men…
Hur tar jag bort skiten på bästa och mest smärtfria sätt?
Vaxning är uteslutet. Rakning kan jag tänka mig men vette fan hur det blir asså. Man vill ju inte ha raksår på bringan ; )

Ge gärna lite tips på hur ni gör och vad som är viktigt för att få den snyggaste bringan i göteborg!

Tack på förhand och ha en jävligt glad sommar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in