2010-09-24, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
Nej det där är en myt. Du har fel. Igen.
Nej, det är ingen myt.

Jag började raka halsen när jag var 18, nu är jag 20+ år och har lite grov skägg vid halsen.
life sux
Citera
2010-09-24, 17:27
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZeus
Nej, det är ingen myt.

Jag började raka halsen när jag var 18, nu är jag 20+ år och har lite grov skägg vid halsen.
life sux

Jo det är en myt, google är din vän i detta fallet.
Citera
2010-09-24, 17:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tror inte sonofzeus har förstått att skäggväxten kan fortsätta bli kraftigare i flera år efter man fyllt 18år...
Citera
2010-09-25, 01:47
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tror inte sonofzeus har förstått att skäggväxten kan fortsätta bli kraftigare i flera år efter man fyllt 18år...
Citera
2010-10-07, 15:02
Medlem
Transistors avatar
Tips på någon kroppsrakningsmolejoks som fungerar? Alltså typ trimmer. Vill ha bort från rygg, bröst, mage, armhåla samt intimare delar. Håller det skiten borta i några dagar är jag nöjd, då det är maskin och man slipper stå med en rakhyvel och lödder i evigheter. Bara det blir slätt och bra så är jag nöjd.
Tips någon?
Citera
2010-10-12, 11:50
Medlem
SwingKidds avatar
jag ska gå och börja köra bort mitt bröst- och maghår med ipl (är kille). Vilka resultat kan man förvänta sig? Jag vill inte bli hårigare än jag varit tidigare och jag vet att många säger att det är en myt men då jag har rakat själv innan så har det bara blvit värre. Det jobbiga är ju nu att man måste raka innan varje enskild session. Hur stor risk är det att det kan bli värre?? Är jätteorolig för det! Hur stor chans är det att håret försvinner? Kliniken sade mellan 4-6 gånger kan det ta och så måste man vänta i 28 dagar mellan. Drygt.
Citera
2010-10-14, 01:30
Medlem
Sedan flera år går vi till Erika på Thaim www.thaim.nu, Upplandsgatan 25 i Stockholm!
Citera
2010-10-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
jag ska gå och börja köra bort mitt bröst- och maghår med ipl (är kille). Vilka resultat kan man förvänta sig? Jag vill inte bli hårigare än jag varit tidigare och jag vet att många säger att det är en myt men då jag har rakat själv innan så har det bara blvit värre. Det jobbiga är ju nu att man måste raka innan varje enskild session. Hur stor risk är det att det kan bli värre?? Är jätteorolig för det! Hur stor chans är det att håret försvinner? Kliniken sade mellan 4-6 gånger kan det ta och så måste man vänta i 28 dagar mellan. Drygt.

Fattar inte hur du menar ärligt men, håret som är i växtfasen försvinner oftast för gott. Mycket av håret är i vilofasen och därmed krävs en ny behandling för att pricka in växtfasen.
Du ska inte raka dig innan behandling; det gör man på plats med en trimmer.
Efter varje behandling brukar allt hår ramla ut efter ca 2-3 veckor. Sen börjar nytt hår växa ut efter ca 5-6 veckor.
Obs! IPL biter inte på ljust hår.
Citera
2010-10-20, 23:01
Medlem
asteaks avatar
Varje gång jag rakar mig där nere så ser det bara fult ut eftersom jag har fått en hel del hår på mina ljumskar. Något som har nå tips hur jag fixar till det? Om jag skulle raka allt så skulle jag vara tvungen att raka på allt hår från midjan och neråt. Det är inte ett alternativ.

Sedan pryds mitt bröst av lite behåring, då snackar vi inte matta utan mer långa hårstrån. Rekommenderar att ta bort allt eller är det omanligt? Och hur fixar ni raggarsträngen? hyvel sax?

EDIT: Glömde röven, vågar ni verkligen vara där och nosa med en hyvel? Det börjar likna en djungel därnere som heter duga.
Citera
2010-10-21, 02:49
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Fattar inte hur du menar ärligt men, håret som är i växtfasen försvinner oftast för gott. Mycket av håret är i vilofasen och därmed krävs en ny behandling för att pricka in växtfasen.
Du ska inte raka dig innan behandling; det gör man på plats med en trimmer.
Efter varje behandling brukar allt hår ramla ut efter ca 2-3 veckor. Sen börjar nytt hår växa ut efter ca 5-6 veckor.
Obs! IPL biter inte på ljust hår.

Jag har brunt hår. Men vad menar du att man inte ska raka? Jag trodde det var bara att man inte fick vaxa? Jag rakade precis innan behandning. Är det dåligt?
Citera
2010-10-21, 02:54
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asteak
Varje gång jag rakar mig där nere så ser det bara fult ut eftersom jag har fått en hel del hår på mina ljumskar. Något som har nå tips hur jag fixar till det? Om jag skulle raka allt så skulle jag vara tvungen att raka på allt hår från midjan och neråt. Det är inte ett alternativ.

Sedan pryds mitt bröst av lite behåring, då snackar vi inte matta utan mer långa hårstrån. Rekommenderar att ta bort allt eller är det omanligt? Och hur fixar ni raggarsträngen? hyvel sax?

EDIT: Glömde röven, vågar ni verkligen vara där och nosa med en hyvel? Det börjar likna en djungel därnere som heter duga.

Raka inte mothårs, använd skum...gärna Satin Care och sådan rakhyvel också (som marknadsförs till tjejer) och efter en bakteriedödande lotion som du använder som vnaligt när du rakar ansiktet och efter det aloe vera. Det går bra om du använder raklödder och kvinnohyvlar överallt faktiskt..tänk på att du måste smörja in allt dock först med lotion sedan med aloe vera. På apoteket finns en bra grå tub som marknadsförs till män för att använda efter rakning. Svider och det är bra, det gör så att det inte blir märken och bakterier...

jag trimmar raggarranden..den ska vara kvar..inte ta bort den.
Citera
2010-10-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Jag har brunt hår. Men vad menar du att man inte ska raka? Jag trodde det var bara att man inte fick vaxa? Jag rakade precis innan behandning. Är det dåligt?

Rakar du allt slätt finns det ju inget hår kvar att behandla. Pulsen ska gå ner till hårsäcken via håret.
Men ta upp det med personen som behandlar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in