2011-05-23, 20:30
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Jag kan säga att jag gjort hårborttagning med laser 11 gånger nu, och det funkar inte. Jag har dessutom de bästa förutsättningarna för att det ska fungera, svarta hårstrån, ljus hy... Hårstråna försvinner i 2 månader efter varje behandling, sedan kommer de tillbaka som tidigare.
Låter ju galet, borde ju försvinna då ir? vilken metod använder du på lasern?
vilket område behandlar du?
Senast redigerad av Probelime 2011-05-23 kl. 20:43.
Citera
2011-05-23, 20:51
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Alltså det är IPL du vill ha. Jag kan rekommendera Lightspot Laser i Västerås. De är billigast och jag har fått mycket bra resultat
Hur länge sen var din sista behandling? vilket område har du behandlat? hur många behandlingar behövdes?
Citera
2011-05-25, 20:16
Medlem
Citat:
Alltså det är IPL du vill ha. Jag kan rekommendera Lightspot Laser i Västerås. De är billigast och jag har fått mycket bra resultat

Vad för område behandlade du, hur många behandlingar behövdes och priset?
Citera
2011-05-26, 00:09
Medlem
SwingKidds avatar
Jag betalar tusen per gång för mage och bröst. Det har verkligen försvunnit mycket. Ska göra min 6e gång nu imorgon faktiskt. Det växer tillbaka ganska mycket men det blir hela tiden glesare och glesare. Går till Lightspot Laser i Västerås.
Citera
2011-05-26, 10:28
Medlem
Citat:
Jag betalar tusen per gång för mage och bröst. Det har verkligen försvunnit mycket. Ska göra min 6e gång nu imorgon faktiskt. Det växer tillbaka ganska mycket men det blir hela tiden glesare och glesare. Går till Lightspot Laser i Västerås.

Det var billigt, då får du lite rabatt också ser jag för den vanliga summan är 1700 kr/gång enligt deras hemsida.
Citera
2011-05-26, 17:53
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Det var billigt, då får du lite rabatt också ser jag för den vanliga summan är 1700 kr/gång enligt deras hemsida.

Ja, för jag tar bort tatueringar också :/ *INGE skoj*
Citera
2011-05-26, 18:59
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Är dte inte meningen att de ska försvinna efter 6 gånger?
Citera
2011-05-26, 19:18
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Är dte inte meningen att de ska försvinna efter 6 gånger?

Gjorde min 6e idag. Räknar med 8a gånger, det står 6-8a. Det är bra mycket glesare nu. Men hår har 4a växtfaser och det är därför det "växer tillbaka" efter ett tag. Men det är bra glesare, men fort går det inte.
Citera
2011-05-27, 23:34
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Låter ju galet, borde ju försvinna då ir? vilken metod använder du på lasern?
vilket område behandlar du?

Jag har varit på Gamla stans kirurg på sex behandlingar och så var jag på fem behandlingar i hötorget. Har behandlat nacken. Själv så börjar jag misstänka att allt är en bluff faktiskt. Håret försvinner inte permanent utan bara i nån månad. Liksom jag har de absolut bästa förutsättningarna för att det ska fungera. Svarta och grova hårstrån och väldigt ljus hy... ändå funkar det inte. Antingen har min kropp en ovanlig förmåga att bygga upp hårsäckarna igen eller så är allt en bluff.
Citera
2011-05-27, 23:38
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Gjorde min 6e idag. Räknar med 8a gånger, det står 6-8a. Det är bra mycket glesare nu. Men hår har 4a växtfaser och det är därför det "växer tillbaka" efter ett tag. Men det är bra glesare, men fort går det inte.

Ifall du inte betalat allt (8 gånger) på en gång så råder jag dig att du nu efter den 6:e behandlingen väntar några månader. Jag trodde också att det fungerade på mig efter den 6:e behandlingen. Sedan kom allt tillbaka efter ca 4 månader. Jag gjorde då ytterligare 5 behandlingar och håret verkar försvinna, men efter nån månad så kommer det tillbaka...

Jag skulle gärna träffa på en person som gjort behandling och haft bra resultat i åtminstone ett år efter senaste behandlingen. Nån här kanske?
Citera
2011-05-29, 22:02
Medlem
Om man vill ta bort lite oönskat hår på ryggen till sommarn vad är bäst? förutom ipl, laser osv, funkar det med epilator? har testat med krämer rakhyvel, värdelöst då krämen gör att det växer tillbaka dagen efter, får man någon extra dag med epilator så är jag nöjd!

Någon som testat?

Tänkte på denna:

Braun Silk-épil 7 Xpressive Legs, Body & Face 7681

Med Silk-épil 7 av wet & dry typ visar Braun att de leder utvecklingen. Den sladdlösa epilatorn kan användas i rinnande vatten vilket effektivt lindrar obehag. Att använda epilatorn när man duschar blir snabbt en vana och efter några gånger tänker man inte på det längre. Med 40 pincetter på det rörliga huvudet så är maskinen riktigt snabb. Till och med de kortaste hårstråna försvinner med Close-Grip teknik. Braun skryter med att deras Silk epil modeller är dermatologiskt rekommenderade av ett oberoende forskningsinstitut, och vi tror dem faktiskt. Högsta betyg och bäst i test!
Citera
2011-05-29, 23:30
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Ifall du inte betalat allt (8 gånger) på en gång så råder jag dig att du nu efter den 6:e behandlingen väntar några månader. Jag trodde också att det fungerade på mig efter den 6:e behandlingen. Sedan kom allt tillbaka efter ca 4 månader. Jag gjorde då ytterligare 5 behandlingar och håret verkar försvinna, men efter nån månad så kommer det tillbaka...

Jag skulle gärna träffa på en person som gjort behandling och haft bra resultat i åtminstone ett år efter senaste behandlingen. Nån här kanske?
Intressant, ja då kan man verkligen fråga om allt är bluff :/ Synd i så fall för oss håriga
Men johnny, har de sagt något i försvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in