2010-03-04, 00:58
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachHunterN
Jovisst, men då får du ju raka jämt också. Kör vidare med epilatorn du, för dina prickar försvinner väl eller?

Ja det blir ju till och raka två gånger / dag nästan då. Prövade den bara 1 gång på prov och då höll sig prickarna i runt 1 vecka efteråt :S inte ok! Ska pröva och vaxa först sen och sedan köra epilator på utväxten. Har hört att det är bäst. Ska inte göra så jävulskt ont då heller
Citera
2010-03-04, 05:41
Medlem
Slarviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Hur mycket kostar det och var gör du nånstans?

Det kostar 5000 kr och det görs i Shanghai. Behövde inte ens boka tid, fick behandling direkt
Citera
2010-03-04, 13:52
Medlem
thegoldenboys avatar
Känner för testa att vaxa bort köns- och rövhåret.

Vad behöver jag handla för detta och hur går jag till väga?

Kan man verkligen vaxa pungen utan vidare? Känns väldigt grovt...
Citera
2010-03-12, 01:17
Medlem
ajsens avatar
Ni killar som rakat bröst och/eller ben får inte ni kommentarer från folk?
Funderar på att göra en bodyshave men vill inte att folk ska tycka fel, gör det för att hår är jobbigt..
Citera
2010-03-12, 01:33
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajsen
Ni killar som rakat bröst och/eller ben får inte ni kommentarer från folk?
Funderar på att göra en bodyshave men vill inte att folk ska tycka fel, gör det för att hår är jobbigt..

Jag träffade en feminist som jag hade sex med och hon började garva när hon såg att jag inte hade hår under armarna. Det känns som om de inte har någon egentlig agenda förutom att förfula världen.
Mycket hår under armarna är äckligt och obekvämt helt enkelt. Jag vill få en bra metod att ta bort hår på överkroppens framsida framförallt på magen. Har testat allt känner jag och inget har varit riktigt ok då resultatet inte varit tillräckligt bra.
Citera
2010-03-13, 19:52
Medlem
TheMules avatar
Vaxade benen för första gången för lite över en månad sen och jag är nöjd med resultatet. Det tog ett bra tag för håret att växa tillbaka + att typ 2 av 3 hårstrån inte vuxit ut än.

Fast vaxning på salong blir lite dyrt i längden och det är jobbigt att boka tid och åka till salongen och grejer. Så jag har börjat fundera på att skaffa en depilator! Kollade lite på Teknikmagasinets katalog och det fanns några Silk-épil, tror det va från Braun.

Så...vad har ni för erfarenheter av depilatorer? Någon bra modell som rekommenderas? Åker hela hårstrået med eller händer det att de går av ibland/ofta? Något man bör tänka på?
Citera
2010-03-20, 15:20
Medlem
omaxs avatar
Har sökt igenom det mesta men går svarslös.
Funderar på att ta bort mitt rövhår, då det börjar bli lite irriterande mycket. Har hört att man inte ska använda hårborttagningsmedel i underlivet eftersom det kan skada huden, men vill veta om det är någon som testat ändå - eller om det finns något jag kan sätta i stjärten som tar bort håret för gott.

Vill inte ha kvar mitt stjärthår
Citera
2010-03-21, 16:55
Medlem
Är det någon som har testat den där prylen som visas på TV-shop i tid och otid? Ska vara någon sorts laserapparat som man kan köpa för 2-5000 och som tar bort hår permanent. Den kan bara ta ett hårstrå åt gången men sen är det väck iaf.

Recension på den någon?
Citera
2010-03-22, 01:36
Medlem
troskafkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpens
Är det någon som har testat den där prylen som visas på TV-shop i tid och otid? Ska vara någon sorts laserapparat som man kan köpa för 2-5000 och som tar bort hår permanent. Den kan bara ta ett hårstrå åt gången men sen är det väck iaf.

Recension på den någon?

Vet inte vilken du menar, men det finns att köpa något liknande du beskriver på ellos.

http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=43437

verkar inte ha så många bra recensioner dock.
Citera
2010-03-25, 01:34
Medlem
Ska epilera imorgon, är det läpmpligt att raka ner håret i längd innan man gör det? Har hår på nån centimeter eller två nu, raka ner det till 2-3mm så det inte slits så mycket hår på en gång?

Och ja, jag är kille. :P

EDIT: Trimma ner det menar jag, hårtrimmer.
Senast redigerad av Guitarissimo 2010-03-25 kl. 01:37.
Citera
2010-04-04, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slarvis
Det kostar 5000 kr och det görs i Shanghai. Behövde inte ens boka tid, fick behandling direkt
5000kr? en behandling? på ryggen bara?

du blev lurad av kineserna.
Citera
2010-04-04, 17:12
Medlem
jirlows avatar
Vet ej om detta är en bra tråd att fråga i men jag skulle iallafall vilja veta någon bra hårtrimmer, brukar snagga mig lite då och då men våran skitdåliga obh nordica hårtrimmer har börjat dö.

vill gärna inte betala över 1000 kr eftersom jag bara snaggar mig ett par gånger om året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in