2009-04-18, 03:24
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Väldigt mysko att ingen nämnt någonting om Läderfabriken nyligen.

Rivningen är påbörjad(i full gång).

Rivning av fabriken kommer "kanske" påbörjas tidigast i höst, det ska först anordnas en utställning om fabriken i fabrikens kontor. Det som "ryker" först är skorstenen som i nuläget ligger under rivningsplansutredning. Gymnasieskolans Estetprogram håller på att dokumentera fabriken. (som om det inte redan finns material så det duger på nätet???)
Senaste nytt finns på Klippans kommuns hemsida.

Webbkamera.
http://www.klippan.se/webkamera/lader.htm
Citera
2009-04-20, 19:37
Medlem
SergejVeronovs avatar
Tack för en underbar tråd!

Jag och ett par andra som sysslar med UE har börjat reka objekt i Malmö med omnejd och har även planerat 'explorera' i Blekinge, i Sölvesborgstrakten eller däromkring. Vi har redan avverkat en del i Malmö men vi är lite få just nu, bara två (och en till i Blekinge). Så vi undrar:

Vilka här är intresserade av att bilda ett team?

PM:a eller skriv här om ni är intresserade eller vill veta mer om oss.

Vi lägger upp en del på www.urbanexploration.pixbox.se , mer kommer snart!
Citera
2009-04-20, 20:42
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergejVeronov
Vi har redan avverkat en del i Malmö men vi är lite få just nu, bara två (och en till i Blekinge). Så vi undrar:

Vilka här är intresserade av att bilda ett team?

För få för vad?

Vad är poängen med att vara ett "team"?
Citera
2009-04-20, 22:16
Medlem
SergejVeronovs avatar
Visst är två tillräckligt, men tre är roligare. Framförallt tycker vi att det hade varit bra att vara kanske fyra pers om vi ska på något större eller åka runt i Skåne.

Sedan är det aldrig fel med nya inputs och att dela erfarenheter, eller lära känna folk. Och hela teamet behöver inte jobba samtidigt - det kan vara lite mer som en förening, fast lösare så att säga.
Citera
2009-04-20, 22:30
Medlem
SergejVeronovs avatar
Petri/biblioteket i Malmö

Det ryktas om att det finns en förbindelse mellan St Petri skola och Malmö stadsbibliotek som ligger över gatan, och det är säkert just rykten. Men är det någon här som varit nere i bibliotekets källare? Eller vet någon här något om den?

Jag jobbar på att komma in på Petri när de har byggt färdigt. Vinden, källaren och arkivet där har jag besökt två gånger men tyvärr utan kamera. Men kommer jag in dit igen kan ni räkna med bilder, har ju varit lägenheter på vinden för vaktmästaren och eldaren. Källaren är väl mest förråd (förrutom matsalsdelen) nu men där finns en hel del gamla kartor och bänkar och annat.
Citera
2009-04-21, 06:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det är jag högst medveten om o precisera mig, javisst. Men att det finns på andra forum förhindrar ej disk här.

I malmö vid kulladal skolan ligger en i mina intressen mkt fin fd ledningscentral med beteckning " Hanna ".

Undrar om ngt fått möjligheten att se den o finns den ens kvar ännu?

Anledningen är planerad UE tur genom skåne i sommar.

Tack på förhand, Blue.

grabben går på den skolan. så jag ser bunkern varje dag

utöver det så har jag precis sätt filmen som är länkad till bunkern...med andra ord, lycka till med att få upp dörren
Senast redigerad av 040ACAB 2009-04-21 kl. 06:35.
Citera
2009-04-21, 07:55
Medlem
flourfisses avatar
2 nya:
småland/skåne
http://www.youtube.com/watch?v=7Jk4JUJD6EQ&feature=channel_page

runt i skåne
http://www.youtube.com/watch?v=V5jQ5fzui9U&feature=channel_page
Citera
2009-04-22, 10:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flourfisse
2 nya:
småland/skåne
http://www.youtube.com/watch?v=7Jk4JUJD6EQ&feature=channel_page

runt i skåne
http://www.youtube.com/watch?v=V5jQ5fzui9U&feature=channel_page
Det första röda torpet i "centrala skåne". Ligger det i närheten av Snogeröd? Såg väldigt bekant ut...
Citera
2009-04-22, 12:03
Medlem
flourfisses avatar
ingen aning, har för mig att det låg på väg till höör från malmö, i början av en grusväg som fortsatte ner mot ringsjön? något sånt, ligger ut med en större väg.
Citera
2009-04-22, 12:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flourfisse
ingen aning, har för mig att det låg på väg till höör från malmö, i början av en grusväg som fortsatte ner mot ringsjön? något sånt, ligger ut med en större väg.
Då är det det! ligger en liten bod på samma tomt och grusvägen leder ner mot Ringsjön. Senast jag besökte torpet (några år sedan) var det relativt orört.

Har du inga bilder innifrån?
Senast redigerad av Carl Serung 2009-04-22 kl. 12:08.
Citera
2009-04-22, 12:12
Medlem
flourfisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Då är det det! ligger en liten bod på samma tomt och grusvägen leder ner mot Ringsjön. Senast jag besökte torpet (några år sedan) var det relativt orört.

Har du inga bilder innifrån?

vi var där förra sommaren, fortfarande orört. vi tog oss aldrig in, skulle behövt bryta upp dörren isf.
Citera
2009-04-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Har inte orkat leta i tråden, men är det någon som varit inne här? Övergiven Ungdoms-psyk. i Lund

http://www.vimeo.com/2648078

Enormt ställe!

Ser ut som S:t Lars

Hela området är sammankopplat med tunlar mellan byggnaderna.
Finns riktigt skitiga tunlar, de är trånga, dammiga, väggarna är täckta med rör och stora varningskyltar för aspest. De gångarna går mellan de 4 grundskolorna S:t Thomas, Frineéskolan, kunskapskolan, Montisori skolan och 2 gymnasieskolor IT-gymnasiet och konsensus. Man kan även ta sig till en byggnad som är sammankopplad till restaurang Magnolia men där tar det slut.

Sen finns det fina, breda och upplysta tunlar, det är på S:t Lars området närmast klostergården där det finns bl.a. psykhem, ålderdomshem och studentrum. Restaurang magnolia kör i tunlarna med en liten truck och ett långt släp med vagnar med mat som körs runt och lastas av på de olika stationerna.
Vad jag vet går tunlarna som längst till vårdcentralen längst ut på S:t lars området i riktning mot centrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in