2009-02-20, 19:28
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Jag skulle kunna offra min högra pungkula för att få tillträde dit. Men det lär väl aldrig hända eftersom sekretessen är maximal. Känner en som ligger inne som bevakning på F17H och han vet inte något, mer än att han vaktar en stridsledningscentral och att det är något av det hemligaste vi har.

Runt 2013/2014 får vi väl samla ett gäng tappra krigare, ett par kobror (haha) och bila upp plomberingen.

Har fått samma intryck av min polare, verkar inte veta något alls, mer än det som står i tidningarna. Har sett ventilationer för ett par år sen, vet inte var mer exakt än vid grusvägarna runt Luhrsjön. Ligger dock sjukt nära badplatsen där jag jobbat som vaktmästare, och det ser ut som ett kul mål!
Citera
2009-02-21, 05:11
Medlem
mannenkillens avatar
Skola

Östra Klagstorp. Låg- och mellanstadieskola.
Under hela skolan är där "tunnlar". Verkligen hela skolan. Går även att ta sig in i den genom en lucka. Dock "används" skolan ju vilket tyvärr med larm skulle jag gissa.
Citera
2009-02-21, 07:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ingen som har mer info om anläggningen vid skolan i centrala malmö, ja ni som vart med förr vet vilken som ämnas.

Ser onekligen spännande ut av det lilla man ser ovanjord.

Vet att det var snack om att bevara den men hände ngt?
Citera
2009-02-21, 10:10
Medlem
Hästveda har jag besökt flera gånger. Det handlar till stor del om vanliga kontor, finns restaurang(där jag har ätit), finns ett litet gym. Det är rejält stort och jag har givetvis inte besökt alla avdelningar. Att göra UE dit och tro att man ska komma in verkar för mig lönlöst.
Citera
2009-02-21, 12:30
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustedforlife
Hästveda har jag besökt flera gånger. Det handlar till stor del om vanliga kontor, finns restaurang(där jag har ätit), finns ett litet gym. Det är rejält stort och jag har givetvis inte besökt alla avdelningar. Att göra UE dit och tro att man ska komma in verkar för mig lönlöst.

Nu är det helt och hållet lönlöst om du inte vill ha bly i knäskålarna. Men jag menar när det är nerlagt och plomberat, något som uppenbarligen är på gång. Känner mycket folk i närheten, som mer än gärna hjälper till att giljotinera en plombering!
Citera
2009-02-21, 19:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheapSheep
Nu är det helt och hållet lönlöst om du inte vill ha bly i knäskålarna. Men jag menar när det är nerlagt och plomberat, något som uppenbarligen är på gång. Känner mycket folk i närheten, som mer än gärna hjälper till att giljotinera en plombering!
Så låter fan ta mig en äkta Ue:are.

Skicka pm när skiten är nedlagd skall gamle Blue med in.
Citera
2009-02-21, 22:41
Medlem
det var en större ingång, ingen annan synbar. Till höger om ingången är det en vaktkur i direkt anslutning till ingången. Till vänster om ingången finns ett serviceförråd. Till höger snett bakåt har ni en parkeringsplats för ankommande besökande fordon. Tyvärr är jag just nu lite senil och kommer inte ihåg om det var en grind där eller ej.

Väl inne är det en gång som leder framåt, efter en bit kan man vika av till vänster för kontor, till höger för bland annat restaurang och lite mer kontor. Gymet tror jag var en trappa upp. Det var runt 3 år sedan jag var där sist.

Vad jag vet så är det bemannat idag(enligt info från igår), om än i mindre utsträckning.
Citera
2009-02-22, 18:22
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustedforlife
det var en större ingång, ingen annan synbar. Till höger om ingången är det en vaktkur i direkt anslutning till ingången. Till vänster om ingången finns ett serviceförråd. Till höger snett bakåt har ni en parkeringsplats för ankommande besökande fordon. Tyvärr är jag just nu lite senil och kommer inte ihåg om det var en grind där eller ej.

Väl inne är det en gång som leder framåt, efter en bit kan man vika av till vänster för kontor, till höger för bland annat restaurang och lite mer kontor. Gymet tror jag var en trappa upp. Det var runt 3 år sedan jag var där sist.

Vad jag vet så är det bemannat idag(enligt info från igår), om än i mindre utsträckning.

Jepp, det är bemannat. Har ju påbörjat "nerskalningen", så det lär ju minska mer och mer tills det är stängt.
Citera
2009-02-22, 21:47
Medlem
Malmö/Limhamns kalkbrott.

Tjena! Nu mera är kalkbrottet i limhamn rätt tomt på intressanta objekt. Men vi har glömt en sak, en riktig guldgruva för en som gillar äventyr. Det är den underjordiska tunnlen mellan Cementa i limhamn och brottet. Har fått lite information om de hela den ska finns kvar och orörd. finns två ingångar en från Cementa men de är nästan omöjligt att ta sig in via de hållet, efter som man måste ner i ett hissschack finns dock en trappa ner men den är sönder/rostad. Ingången från kalkbrottet ska va rätt lätt att ta sig in igenom. dock är det ett litet hål men de ska gå att krypa igenom. sen är de bara att börja traska runt ska även finnas belysning i den underjordiska tunnlen. kan va lite knepigt att hitta hålet till tunnlen dock, vet ungefär vart de ska va men inte 100% efter som jag fått denna informationen av en polares vän. Men han ska va pålitlig. Nån som sitter på mer information om tunnlen, kanske som har någon gammal pärm eller papper,beskrivningar tunnelbyggs beskrivning, ? skulle varit intressant att gå igenom lite såna prylar... + det måste ju finnas nödutgångar från tunnlen och upp på marknivå med fast dom uppgångarna har jag ingen aning om vart dom skulle befinna sig... //Tack
Citera
2009-02-22, 22:03
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toky
Tjena! Nu mera är kalkbrottet i limhamn rätt tomt på intressanta objekt. Men vi har glömt en sak, en riktig guldgruva för en som gillar äventyr. Det är den underjordiska tunnlen mellan Cementa i limhamn och brottet. Har fått lite information om de hela den ska finns kvar och orörd. finns två ingångar en från Cementa men de är nästan omöjligt att ta sig in via de hållet, efter som man måste ner i ett hissschack finns dock en trappa ner men den är sönder/rostad. Ingången från kalkbrottet ska va rätt lätt att ta sig in igenom. dock är det ett litet hål men de ska gå att krypa igenom. sen är de bara att börja traska runt ska även finnas belysning i den underjordiska tunnlen. kan va lite knepigt att hitta hålet till tunnlen dock, vet ungefär vart de ska va men inte 100% efter som jag fått denna informationen av en polares vän. Men han ska va pålitlig. Nån som sitter på mer information om tunnlen, kanske som har någon gammal pärm eller papper,beskrivningar tunnelbyggs beskrivning, ? skulle varit intressant att gå igenom lite såna prylar... + det måste ju finnas nödutgångar från tunnlen och upp på marknivå med fast dom uppgångarna har jag ingen aning om vart dom skulle befinna sig... //Tack
Den tunneln har rasat på en del ställen..
Jag har varit i början av den på Cementa-området och tyckte inte att det var något speciellt. Det fanns gott om mer intressanta saker i byggnaderna som kunde hålla en sysselsatt.
Citera
2009-02-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
Den tunneln har rasat på en del ställen..
Jag har varit i början av den på Cementa-området och tyckte inte att det var något speciellt. Det fanns gott om mer intressanta saker i byggnaderna som kunde hålla en sysselsatt.

jaså, hmm. När var du nere i tunnlen och hur tog du dej ner på cementa sidan?
Citera
2009-02-23, 14:01
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toky

Tunneln går inte att ta sig in i från brottsidan om du inte använder dykardräkt. Var där nere själv för några veckor sedan och den är vattenfylld. Har dessutom bilder om någon skulle tvivla.
Vad gäller ingången från Cementa är det likadant där. Trappan leder ner till en nivå som går under vattenlinjen vilket det gör det omöjligt att även där ta sig in.
Nödutgångar finns så vitt jag vet inte ifrån tunneln nånstans under den 2 km långa sträckan då tunneln endast var ämnad för industriellt bruk och inte för personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in