Citat:
Ursprungligen postat av Asdfhhasdd
Finns där något gött kvar att besöka i Helsingborgs trakten?
Jo jag vet det står antagligen en hel del redan i tråden vilket jag letat efter också
men ett inlägg skrivet 2 år tillbaka betyder ingenting 2009 "antagligen".
Bidrar med lite egna uppdateringar för HBG;
Mitt emot petri skolan låg/ligger beroende på hur man ser det
ett ganska stort hus som nu renoveras. Ni som var där var där, ni andra sårry försent.
---
I Gåsebäck ligger det ett 2-3 vånings hus som är öde "tror jag". Var öde innan och ser fortfarande så ut, var där för något år sedan och gjorde ett tappert försök att ta mig in. Men tji fick jag då detta var en aningen för svårt att genomföra mitt på ljusa dagen på ett smidigt sätt utan att bli upptäckt. Har gått förbi fler gånger efteråt men aldrig gjort några fler försök, ingen annan som lyckats eller har något knep att dela med sig utav?
Skall tydligen ha varit ett gammalt bordell/Mc klubb "skillnaden?
"
---
Vid kärnan finns ett hus lite smått gömt för den som inget vet, även här hur kan man komma in? Framsida har jag varit och försök ta mig till men det verkar inte gå. Är som om dem har byggt hus framför själva huset eller något helt inklämt tycks det ligga... 2 våningar verkar det vara så baksidan som ligger på markhöjd är egentligen våning 2 på kåken, alla fönster är igen murade... En slägga och mycket tid skulle behövas för att ta sig in, ingen som har bättre idé?
----
Gamla pripps älskat & saknat, long gone.
----
Tunnlarna/gruvan som skall gå under staden, ingångar?! Förutom Hälsobacken då med sina dunder dörrar plus med all trafik.. Andra ställen vad som helst, tips tips tips?!
/ ska iväg så stressad skrev ner allt i ett nafs!
Jo jag vet det står antagligen en hel del redan i tråden vilket jag letat efter också
men ett inlägg skrivet 2 år tillbaka betyder ingenting 2009 "antagligen".Bidrar med lite egna uppdateringar för HBG;
Mitt emot petri skolan låg/ligger beroende på hur man ser det
ett ganska stort hus som nu renoveras. Ni som var där var där, ni andra sårry försent. ---
I Gåsebäck ligger det ett 2-3 vånings hus som är öde "tror jag". Var öde innan och ser fortfarande så ut, var där för något år sedan och gjorde ett tappert försök att ta mig in. Men tji fick jag då detta var en aningen för svårt att genomföra mitt på ljusa dagen på ett smidigt sätt utan att bli upptäckt. Har gått förbi fler gånger efteråt men aldrig gjort några fler försök, ingen annan som lyckats eller har något knep att dela med sig utav?
Skall tydligen ha varit ett gammalt bordell/Mc klubb "skillnaden?
" ---
Vid kärnan finns ett hus lite smått gömt för den som inget vet, även här hur kan man komma in? Framsida har jag varit och försök ta mig till men det verkar inte gå. Är som om dem har byggt hus framför själva huset eller något helt inklämt tycks det ligga... 2 våningar verkar det vara så baksidan som ligger på markhöjd är egentligen våning 2 på kåken, alla fönster är igen murade... En slägga och mycket tid skulle behövas för att ta sig in, ingen som har bättre idé?
----
Gamla pripps älskat & saknat, long gone.
----
Tunnlarna/gruvan som skall gå under staden, ingångar?! Förutom Hälsobacken då med sina dunder dörrar plus med all trafik.. Andra ställen vad som helst, tips tips tips?!
/ ska iväg så stressad skrev ner allt i ett nafs!
Ang. tunnlarna/gruvan under hbg. Finns en till öppning på st jörgen skolan. Den lär ju hänga íhop med ingången vid hälsobacken och vad jag kommer ihåg från min tid på låg/mellanstadiet gick det att komma in.