2015-11-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Är det en fråga eller påstående?

Men ja, själva upptäckandet är ju en stor del av det hela så med lite slutledningar och saker som nämns i tråden borde du kunna hitta den.

Det blev en fråga för att en misslyckad smiley blev "??"
Jag har hittat det nu.
Jag har varit på platsen och det är ett riktigt coolt ställe.
Är platsen ett skyddaområde eller.
Om man vistas där gör man en olaglig handling då.
Inte för att jag bryr mig men,
Ställer frågan av ren nyfikenhet.
Senast redigerad av fossilrony 2015-11-13 kl. 18:03.
Citera
2015-11-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Är det en fråga eller påstående?

Men ja, själva upptäckandet är ju en stor del av det hela så med lite slutledningar och saker som nämns i tråden borde du kunna hitta den.

Blev dubblet inlägg och vet inte hur jag tar bort det
Senast redigerad av fossilrony 2015-11-13 kl. 18:01.
Citera
2015-11-16, 11:05
Medlem
Hej
Ny på Flashback, vet inte skillnaden på UE Skåne (forumdelen) och UE i Skåne (denna tråden) men jag frågar här.

Jag cyklar nästan dagligen på småvägar där ett av husen länge förbryllat mig. Ibland hör jag röster och skval inifrån huset (99% säker) trots att det är igenväxt och jag hittar ingen väg in. Detta har varit olika tider på dygnet. Egna efterforskningar har inte gett mig mer än att husen uppfördes vid förra sekelskiftet och var "ett mellanting mellan torp och arbetarbostad" och ligger nära ett gods i norra Skåne. Någon som vet vad det är frågan om? Är det en radio som står på eller är det bara jag som fått röster i huvudet?
Citera
2015-11-16, 11:11
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knixenknaxen
Hej
Ny på Flashback, vet inte skillnaden på UE Skåne (forumdelen) och UE i Skåne (denna tråden) men jag frågar här.

Jag cyklar nästan dagligen på småvägar där ett av husen länge förbryllat mig. Ibland hör jag röster och skval inifrån huset (99% säker) trots att det är igenväxt och jag hittar ingen väg in. Detta har varit olika tider på dygnet. Egna efterforskningar har inte gett mig mer än att husen uppfördes vid förra sekelskiftet och var "ett mellanting mellan torp och arbetarbostad" och ligger nära ett gods i norra Skåne. Någon som vet vad det är frågan om? Är det en radio som står på eller är det bara jag som fått röster i huvudet?
Hur ska vi kunna veta det?
Du får väl knacka på och se om någon öppnar.
Citera
2015-11-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Hur ska vi kunna veta det?
Du får väl knacka på och se om någon öppnar.
Hej
Jag fick tipset att fråga här då någon kan ha varit där och fotograferat ödehus och kanske hört samma sak. Jag har knackat, ingen öppnar, ingen bor där.
Citera
2015-11-17, 11:11
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knixenknaxen
Hej
Jag fick tipset att fråga här då någon kan ha varit där och fotograferat ödehus och kanske hört samma sak. Jag har knackat, ingen öppnar, ingen bor där.
Ok. Då har du ju löst gåtan. Du får väl ta dig in i huset och fotografera lite och lägga upp här.
Citera
2015-11-25, 12:02
Medlem
Det är ju lätt att hitta ställen men inte exakta positionen ngn som har tips eller positioner på ställen nära malmö?
Citera
2015-12-20, 14:47
Medlem
Gustavoss avatar
Tjena ursäkta för en onödig fråga, men finns det någon slags systematiskt upplagd lista på ställen i skåne/ sverige? letar runt men hittar bara trådar där allting inte är uppradat tydligt som jag skulle vilja se det!
Citera
2015-12-27, 16:13
Medlem
weediaans avatar
Har varit på typ nästan alla ställen i Malmö, så om någon vill dela med sig ställen så skicka gärna pm

Edit: också gärna i Helsingborg/Ängelholm
Senast redigerad av weediaan 2015-12-27 kl. 16:15.
Citera
2015-12-28, 12:45
Medlem
Scaevolas avatar
Tjenare! Om det är någon som sitter på koordinaterna till Omformarstationen/Upplagsplatsen i trakterna kring Hässleholm så får ni gärna PMa dom till mig!
Citera
2015-12-28, 17:35
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
Tjenare! Om det är någon som sitter på koordinaterna till Omformarstationen/Upplagsplatsen i trakterna kring Hässleholm så får ni gärna PMa dom till mig!

I Hässleholm finns en omformarstation och en bit bort finns en upplagsplats. Den senare nämns då och då i tråden så om du orkar leta lite så borde du hitta en relativt bra beskrivning.
Citera
2015-12-29, 23:10
Medlem
Det finns ett övergivet hus mitt inne i ett villakvarter inne i Ängelholm. Har inte ens försökt ta mig in då jag är lite skeptisk över vad grannarna ska tycka men det är en trevlig syn ute från gatan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in