2015-10-26, 13:19
Medlem
Running_mans avatar
Kan meddela att Glasspinnefabriken i Arkelstorp inte längre finns kvar.
Citera
2015-10-29, 19:52
Medlem
Skrev fel
Citera
2015-10-31, 19:54
Medlem
MindRewinds avatar
Skulle ner till kalkbrottet (limhamn) idag men nu har dom tydligen fixat stängslet uppe vid fabriken (buskaget), lite tråkigt.. var en schyst ingång, lagom diskret! Antar det blev för mycket spring. Var uppklippt där hur länge som helst!

Tips på andra ingångar vore trevligt! Man kan fortfarande ta sig ner via grinden samt alla djuringångar men det är så förbannat tajt om man ska ha med sig kamera osv.
Citera
2015-11-02, 19:50
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindRewind
Tips på andra ingångar vore trevligt! Man kan fortfarande ta sig ner via grinden samt alla djuringångar men det är så förbannat tajt om man ska ha med sig kamera osv.
Vad jag minns är det relativt enkelt att gräva sig in under stängslet.
Citera
2015-11-05, 16:47
Medlem
Arnoldisnumerounos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindRewind
Skulle ner till kalkbrottet (limhamn) idag men nu har dom tydligen fixat stängslet uppe vid fabriken (buskaget), lite tråkigt.. var en schyst ingång, lagom diskret! Antar det blev för mycket spring. Var uppklippt där hur länge som helst!

Eller så puttar man lite "nätt" som jag gjorde så kommer man ner med bilen med vilket jag fick ångra sedan
Citera
2015-11-05, 17:00
Medlem
Sockerbruket i Skivarp som brand för cirka tre månader sedan har de nu påbörjat rivas, ett ställe som man besökt för många år sedan och som enligt mig hade var många otroligt vackra byggnader och intressant att vandra runt inne i och fotografera.

http://www.skd.se/2015/11/05/bruket-pulveriseras/
Citera
2015-11-05, 23:12
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldisnumerouno
Eller så puttar man lite "nätt" som jag gjorde så kommer man ner med bilen med vilket jag fick ångra sedan
Ha ha ha. Låter kul! Hur gick det, kom du inte ut sen eller?
Citera
2015-11-06, 17:38
Medlem
Hur är det med Dinoland i Åstorp, kan man ta sig in där? Har sett info på web men är osäker på hur man hittar dit och om det går att komma igenom evt. stängsel. Får gärna skriva här eller på PM, tack på förhand!
Citera
2015-11-10, 22:10
Medlem
Har varit och letat efter uppslagsplatsen utanför Hässleholm som en tok.
skummat igenom stor del av tråden.
säkert missat nåt för den är lång.
I stora drag har jag klart för mig var den ska ligga.
Men vi gick bom på att hitta den.
Någon vänlig själ som vill pm koords eller en vettigare beskrivning än jag får fram av tråden.
Skulle vara supertacksam
Citera
2015-11-10, 23:19
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fossilrony
Har varit och letat efter uppslagsplatsen utanför Hässleholm som en tok.
skummat igenom stor del av tråden.
säkert missat nåt för den är lång.
I stora drag har jag klart för mig var den ska ligga.
Men vi gick bom på att hitta den.
Någon vänlig själ som vill pm koords eller en vettigare beskrivning än jag får fram av tråden.
Skulle vara supertacksam

Det är nackdelen när administratörerna slår ihop trådar till gigantiska samlingstrådar...

Men om du i stora drag vet var den finns så borde du klara dig långt. Och en ledtråd till är att den var tidigare spåransluten med ett relativt kort spår ut till stambanan.
Citera
2015-11-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Det är nackdelen när administratörerna slår ihop trådar till gigantiska samlingstrådar...

Men om du i stora drag vet var den finns så borde du klara dig långt. Och en ledtråd till är att den var tidigare spåransluten med ett relativt kort spår ut till stambanan.

Jag får väl försöka leta igen ??
Citera
2015-11-11, 16:26
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fossilrony
Jag får väl försöka leta igen ??

Är det en fråga eller påstående?

Men ja, själva upptäckandet är ju en stor del av det hela så med lite slutledningar och saker som nämns i tråden borde du kunna hitta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in