2007-10-03, 17:56
Medlem
riddar ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clap
Hur är det med sockerbruket i Hasslarp ? Blev nerlagt för x antal år sedan.Vet inte riktigt vad som pågår där nu, om det finns småföretag där, men man ser det klart och tydligt från E6:an, och det är inget litet område.

det finns småföretag där och var hyfsat livlig aktivitet med omkringkörande bilar även på en söndag när jag var där i somras. många hål i stängslet dock....
Citera
2007-10-03, 22:07
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clap
Hur är det med sockerbruket i Hasslarp ? Blev nerlagt för x antal år sedan.Vet inte riktigt vad som pågår där nu, om det finns småföretag där, men man ser det klart och tydligt från E6:an, och det är inget litet område.

Under rivningsfas har jag för mig, ska förbi en sväng i veckan och ta en nogrannare titt. Ett tag sedan jag var där
Citera
2007-10-12, 13:58
Medlem
utanför trelleborg(minnesberg för att vara exakt) finns ett nerlagt tegelbruk . fanns iallafall sist jag var där, vilket var en ca. 5 år sen. tror dock att det står kvar. Sen när jag åkt mellan malmö och landskrona har jag sett ett slags minihus som ser obebott ut, frågan är bara hur man tar sig dit.
Citera
2007-10-12, 14:01
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joonna
utanför trelleborg(minnesberg för att vara exakt) finns ett nerlagt tegelbruk . fanns iallafall sist jag var där, vilket var en ca. 5 år sen. tror dock att det står kvar. Sen när jag åkt mellan malmö och landskrona har jag sett ett slags minihus som ser obebott ut, frågan är bara hur man tar sig dit.

Tegelbrukets lokaler används idag så där finns nog inte mycket att se skulle jag tro.
Citera
2007-10-12, 14:36
Medlem
Skall ner till trakterna runt Ystad, Skurup, Tomelilla hela nästa vecka - några bra tips där nere?
Citera
2007-10-12, 17:42
Medlem
Ingen som ska ut på en tur i Malmö eller kringliggande ställen idag? PM uppskattas i så fall.
Citera
2007-10-12, 18:41
Medlem
riddar ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Skall ner till trakterna runt Ystad, Skurup, Tomelilla hela nästa vecka - några bra tips där nere?

skivarp har ju tagits upp flitigt i tråden och är väl fortfarande värt ett besök...
Citera
2007-10-15, 18:17
Medlem
Tja.

Är helt ny med detta ue:a. Jag har varit i övergivnahus vid 10-13 åren men skulle vilja ha det som en ny hobby eftersom jag gillar utforska ställen och byggnader. (När jag hälsar på min pappa i spanien så brukar vi ta bilen till bergen och utforskar gamla övergivna hus/kloster/krykor.)
I allafall jag bor väldigt närma Ängelholm så finns det någon där ute som vill dela med sig lite information så man skulle kunna utforska lite?

tackar i förväg för svar
Citera
2007-10-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickypujol
Är helt ny med detta ue:a. Jag har varit i övergivnahus vid 10-13 åren men skulle vilja ha det som en ny hobby eftersom jag gillar utforska ställen och byggnader. (När jag hälsar på min pappa i spanien så brukar vi ta bilen till bergen och utforskar gamla övergivna hus/kloster/krykor.)
I allafall jag bor väldigt närma Ängelholm så finns det någon där ute som vill dela med sig lite information så man skulle kunna utforska lite?

tackar i förväg för svar

Du får gärna nästa gång du hälsar på din pappa att ta bilder på ställena ni besöker, skulle gärna vilja se lite från Spanien.
Citera
2007-10-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riddar m
skivarp har ju tagits upp flitigt i tråden och är väl fortfarande värt ett besök...

Besökte Skivarp idag, inga problem att komma in på området pga körgrinden stod öppen.
Gick runt alla byggnader men tyvärr hittade inget ställe att komma in på.

Stod även en gammal husvagn och även ett nytt hästsläp inne på området, Tyvärr inga i närheten så jag kunde inte fråga någon om rätten att sätta saker inne på området, eftersom dom stod där inne.

Skall dit en gång till imorgon och ta en titt till.
Citera
2007-10-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Du får gärna nästa gång du hälsar på din pappa att ta bilder på ställena ni besöker, skulle gärna vilja se lite från Spanien.

Lite off topic: Om du vill se lite bilder på ett kloster så kika in här http://www.flashback.org/showthread.php?t=559779
Citera
2007-10-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickypujol
Lite off topic: Om du vill se lite bilder på ett kloster så kika in här http://www.flashback.org/showthread.php?t=559779

Tack, fina bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in