2009-03-28, 23:42
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ngn som varit inne i " Hanna "?

Finns på andra forum.
Citera
2009-03-29, 07:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Finns på andra forum.
Det är jag högst medveten om o precisera mig, javisst. Men att det finns på andra forum förhindrar ej disk här.

I malmö vid kulladal skolan ligger en i mina intressen mkt fin fd ledningscentral med beteckning " Hanna ".

Undrar om ngt fått möjligheten att se den o finns den ens kvar ännu?

Anledningen är planerad UE tur genom skåne i sommar.

Tack på förhand, Blue.
Citera
2009-03-30, 12:14
Medlem
Siilkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Leta, sök och finn!

Var ute i 3h i helgen och hittade en bunker, lite större byggnad av okänt ursprung och en övergiven gammal villa. Dessa ska utforskas nästa vecka då jag inte har tid till det nu. Bilder kommer efter utforskandet!
Citera
2009-03-30, 15:00
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trombonist
Det gick bra. Det finns ju faktiskt ett bergrumm men vi ville inte göra inbrott så det lämnade vi åt andra UE:are. Lyfte på alla lock m.m och nästan alla nergångar m.m var fyllda med sand. Bergrummet skall enligt säkra källor fortfarande vara intakt dv.s ingen sand. Det ska finnas ström till det och enligt källan några kvarglömda datorer någon radar m.m Men eftersom vi inte vill åka fast och inte hade nyckel så fick vi lämna det. Dörren var larmad så så var det med den saken. Sprang dock på en j*vla massa skyttevärn utanför ingången. Och hela bränsleanläggningen är ju intakt. Målas fortfarande och nu elkablar m.m sätts in enligt flygmuseet. Så lite puts här och där och sen skulle den anläggningen faktiskt kunna funka igen. Lite sur att man la ner flottiljen. Flygmuseet har ju citatet ifrån alla som jobbade på F10 uppskrivet på väggen: Så rätt vi hade, Men så fel det blev

Kommer det några bilder någon gång eller??
Citera
2009-03-30, 18:15
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Kommer det några bilder någon gång eller??

Det undrar jag med...

Citera
2009-03-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det undrar jag med...

mee too . . .
Citera
2009-03-31, 06:06
Medlem
Running_mans avatar
Klockan är mycket, ska rulla ut mot nya äventyr i Skåneland nu...
ha en bra dag, bilder kommer sen!

Blir en heldag med lite proviant nedpackat i väskan + en massa annat som är "bra och ha".
Citera
2009-03-31, 22:53
Medlem
Asdfhhasdds avatar
Finns där något gött kvar att besöka i Helsingborgs trakten?

Jo jag vet det står antagligen en hel del redan i tråden vilket jag letat efter också men ett inlägg skrivet 2 år tillbaka betyder ingenting 2009 "antagligen".

Bidrar med lite egna uppdateringar för HBG;

Mitt emot petri skolan låg/ligger beroende på hur man ser det ett ganska stort hus som nu renoveras. Ni som var där var där, ni andra sårry försent.
---
I Gåsebäck ligger det ett 2-3 vånings hus som är öde "tror jag". Var öde innan och ser fortfarande så ut, var där för något år sedan och gjorde ett tappert försök att ta mig in. Men tji fick jag då detta var en aningen för svårt att genomföra mitt på ljusa dagen på ett smidigt sätt utan att bli upptäckt. Har gått förbi fler gånger efteråt men aldrig gjort några fler försök, ingen annan som lyckats eller har något knep att dela med sig utav?

Skall tydligen ha varit ett gammalt bordell/Mc klubb "skillnaden?"
---

Vid kärnan finns ett hus lite smått gömt för den som inget vet, även här hur kan man komma in? Framsida har jag varit och försök ta mig till men det verkar inte gå. Är som om dem har byggt hus framför själva huset eller något helt inklämt tycks det ligga... 2 våningar verkar det vara så baksidan som ligger på markhöjd är egentligen våning 2 på kåken, alla fönster är igen murade... En slägga och mycket tid skulle behövas för att ta sig in, ingen som har bättre idé?
----
Gamla pripps älskat & saknat, long gone.
----

Tunnlarna/gruvan som skall gå under staden, ingångar?! Förutom Hälsobacken då med sina dunder dörrar plus med all trafik.. Andra ställen vad som helst, tips tips tips?!

/ ska iväg så stressad skrev ner allt i ett nafs!
Citera
2009-04-01, 01:37
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfhhasdd

Vid kärnan finns ett hus lite smått gömt för den som inget vet, även här hur kan man komma in? Framsida har jag varit och försök ta mig till men det verkar inte gå. Är som om dem har byggt hus framför själva huset eller något helt inklämt tycks det ligga... 2 våningar verkar det vara så baksidan som ligger på markhöjd är egentligen våning 2 på kåken, alla fönster är igen murade... En slägga och mycket tid skulle behövas för att ta sig in, ingen som har bättre idé?
----

Hus? Kärnan? Va fasen yrrar du om?

Slägga är SÅÅÅÅÅ UE.
Citera
2009-04-01, 03:21
Medlem
mannenkillens avatar
Har hittat något väldigt intressant längs sydkusten. Uppbruten "strandbas" eller vad dem heter. De som finns vid stranden mot tyskland iaf.
Nere i den hittade jag för cirka 7 timmar sen en lucka som inte har funnits i de andra såna här jag har varit i. Fick upp luckan efter ett tag och framför mig ser jag ett väldigt långt rör som leder inåt land. Ska upp och jobba imorgon sån hann inte stanna längre. Hann gå hukandes in en bit men valde att lämna det till ett annat tillfället. "Luckan" som var välgömd bakom en massa bråte var ungefär 120-130 cm hög. Åker direkt imorgon efter jobb. Ska bli väldigt intressant. Känner mig som ett barn natten innan julafton! Har varit inne i många av dessa under åren men aldrig sett någon liknande lucka.
Citera
2009-04-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Klockan är mycket, ska rulla ut mot nya äventyr i Skåneland nu...
ha en bra dag, bilder kommer sen!

Blir en heldag med lite proviant nedpackat i väskan + en massa annat som är "bra och ha".

låter intressant =) hoppas du kommer med bra bilder på intressanta platser =)
Citera
2009-04-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenkillen
Har hittat något väldigt intressant längs sydkusten. Uppbruten "strandbas" eller vad dem heter. De som finns vid stranden mot tyskland iaf.
Nere i den hittade jag för cirka 7 timmar sen en lucka som inte har funnits i de andra såna här jag har varit i. Fick upp luckan efter ett tag och framför mig ser jag ett väldigt långt rör som leder inåt land. Ska upp och jobba imorgon sån hann inte stanna längre. Hann gå hukandes in en bit men valde att lämna det till ett annat tillfället. "Luckan" som var välgömd bakom en massa bråte var ungefär 120-130 cm hög. Åker direkt imorgon efter jobb. Ska bli väldigt intressant. Känner mig som ett barn natten innan julafton! Har varit inne i många av dessa under åren men aldrig sett någon liknande lucka.

bilder på de hela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in