2008-09-02, 23:01
Medlem
Amanites avatar
Va där i fredags och tog lite exteriörbilder på stället, härligt ljus och en ödekänsla som infann sig ganska kvickt. Träffade dessutom en herre som hade jobbat där en massa år som berättade lite om byggnaderna/verksamheten
Citera
2008-09-03, 00:27
Medlem
PerpetualVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Stötte på två övergivna industrier när jag skulle fotografera i dimmiga Skåne...

Ett mindre ställe som jag inte kom in i:
http://www.pixbox.se/pic_show_id23139325.html

...och sedan ett lite större ställe som man kunde traska rakt in i:
http://www.pixbox.se/pic_show_id23160275.html

Jag var också där för något år sedan, dock kom jag inte in i annat än källaren. Jag hittade inga ingångar, trots att jag kollade runt hela komplexet. Dessutom låg det lite för centralt för att jag skulle våga lirka upp ett fönster eller liknande. Vart hittade du ingången till de övre planen?
Citera
2008-09-03, 06:51
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerpetualVoid
Jag var också där för något år sedan, dock kom jag inte in i annat än källaren. Jag hittade inga ingångar, trots att jag kollade runt hela komplexet. Dessutom låg det lite för centralt för att jag skulle våga lirka upp ett fönster eller liknande. Vart hittade du ingången till de övre planen?

Kolla igenom bilderna noga så ser du hur man tar sig in.

Var nere i källaren(utforskade dock inte hela), verkstaden och rummen runtomkring, var aldrig uppe på de översta två våningarna då jag inte hade någon ficklampa med mig. Ska utforska stället lite bättre en annan gång...
Citera
2008-09-03, 09:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Kolla igenom bilderna noga så ser du hur man tar sig in.

Var nere i källaren(utforskade dock inte hela), verkstaden och rummen runtomkring, var aldrig uppe på de översta två våningarna då jag inte hade någon ficklampa med mig. Ska utforska stället lite bättre en annan gång...

"Göingebygden" eller hur? Vad har det varit för nåt i lokalerna? Nån mek verkstad?
Citera
2008-09-03, 15:21
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
"Göingebygden" eller hur? Vad har det varit för nåt i lokalerna? Nån mek verkstad?
Ja. -Verkstad, njae, kanske på senare tid. Sedan så har ju i princip alla fabriker någon slags verkstad... De har tillverkat lite olika klädesplagg.

Nu till ett annat ämne:
Stötte på ett väldigt risigt utsiktstorn i östra Skåne, såg övergivet ut.
Ifall någon känner till ett sådant:
1. Är den övergiven?
2. Vad har den används till, forskning?
3. Någon som varit uppe i den och njutit av utsikten?
Citera
2008-09-03, 16:18
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ja. -Verkstad, njae, kanske på senare tid. Sedan så har ju i princip alla fabriker någon slags verkstad... De har tillverkat lite olika klädesplagg.

Nu till ett annat ämne:
Stötte på ett väldigt risigt utsiktstorn i östra Skåne, såg övergivet ut.
Ifall någon känner till ett sådant:
1. Är den övergiven?
2. Vad har den används till, forskning?
3. Någon som varit uppe i den och njutit av utsikten?

Pm:a mig. Tror vi tänker på samma torn.
Citera
2008-09-04, 20:35
Medlem
schnafuus avatar
För den som vill besöka ett öde hus finns ett vid rondellen mellan väg 11 och 13 i Sjöbo. Byggnaderna kommer att rivas inom en inte alltför avlägsen framtid och lämna plats åt väg 11. Dessutom finns det troligen ett till ödehus halvvägs mellan Sommarbyn och Klostersågen på södra sidan av vägen.

http://kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&mapstate=8;13.680817965 344836;55.63419213057955;a;13.676619023605646;55.6 3630651142908;13.6849899475 86505;55.632077749730016;621;592&mapcomp=;;;;;;;;; ;;;;;0;0;;;;0&stq=0
Citera
2008-09-05, 21:20
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerpetualVoid

Hade tyvärr lite bråttom till The Boppers spelning, så jag hade tyvärr inte tid att titta in. Synd.
Citera
2008-09-06, 22:15
Medlem
CheapSheeps avatar
Vet någon hur det ligger till med gamla radarstationen R108 "Myggan" eller "Tjädern" i Tyringe (eller norra Rörum), av typen PS 08 kanske (om jag tolkade det rätt)?
Citera
2008-09-07, 11:14
Medlem
Finns ett ödehus i östra hamnen, brännögatan i Malmö. Dock är det mycket aktivitet runt om på vardagarna så jag rekommenderar att ni drar dit en helg.
Finns en parkering bakom huset med öppna grindar, man går in där sen ska det finnas ett öppet fönster (det var öppet nu i helgen iaf).
Citera
2008-09-07, 12:33
Medlem
Xoders avatar
Helsingborg - Höganäs

Finns det något värt att kolla på i Höganäs eller Helsingborg?

Jag vet att i Viken så finns det gamla bunkrar, men alla är förseglade och det ligger lite för öppet.

Har även hört utav ett Tunnelnätverk under Helsingborg som byggdes under andra världskriget, någon som vet något?
Citera
2008-09-07, 13:31
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoder
Finns det något värt att kolla på i Höganäs eller Helsingborg?

Jag vet att i Viken så finns det gamla bunkrar, men alla är förseglade och det ligger lite för öppet.

Har även hört utav ett Tunnelnätverk under Helsingborg som byggdes under andra världskriget, någon som vet något?

Läs igenom tråden, hur mycket som helst att se i de trakterna!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in